Toon posts:

[TV-out] werkt niet met drivers nieuwer dan 28.35

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een geforce 4 mx 460 (van medion -> eigenlijk MSI ;) ). Ik heb laatst de detonator 40.72 drivers geinstalleerd en als ik nu mijn tv-out aanzet krijg ik alleen maar een blauw-groen beeld op mijn televisie. |:(

Bij de wat oude 28.35 detonator drivers en lager deed de tv-out nog prima. Maar alle detonator drivers hoger dan 28.35 werken niet meer met mijn tv-outje. De kabels etc. zijn allemaal goed aangesloten (pc -> svhs -> tv). Dat moet ook wel want tot de 28.35 detonator drivers deed alles nog perfect (als ik nu weer terug ga naar 28.35 doet de tv-out ook weer).

Ik heb vanalles geprobeerd: knooien met de beeldschermeigenschappen, videokaartinstellingen, andere tv, andere kleurendiepte, tvtool (doet niet met geforce 4 mx 460), lagere refreshrate, andere resolutie, tv-out aansturen met dat 'koppel-gedoe' van windows (en nview uit), alle nview opties uitgeprobeerd, blahblahblah. ;(

Ook heb ik alle faqs, forums, searches op het internet 8912x gezien maar niks helpt. Zelfs nVidia zegt (via mail) dat meer mensen hier problemen mee hebben en dat ze nog geen oplossing hadden (waarschijnlijk doen ze er ook zelf niets aan). :Z

Nou zou je natuurlijk zeggen; ga terug naar 28.35. Maar dat wil ik niet omdat de 40.72 drivers veel sneller zijn bij mijn brekkaartje. Maar de tv-out wil ik ook blijven gebruiken (divx etc :P). Ik ga ook nog geen andere plank kopen.

Misschien weet iemand of er iets specifieks is veranderd in de detonator drivers na nummertje 28.35? Of heeft hier iemand hetzelfde probleem? Of weet iemand waar het aan ligt of wat ik nog kan uitproberen.

PLZZZZZ help................ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

-----------------------------------------------------------------------------------
nu wel goed Pollewob :7
-----------------------------------------------------------------------------------
pentium 4 2000a, 80gb hd, 256mb ddr, geforce 4 mx 460, windows xp, resolutie=1024x860@16bit, refreshrate=100hz

[ Voor 0% gewijzigd door Pollewob op 27-10-2002 01:53 ]

• Fanaat
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08-2022

Fanaat

member of the former TeamBVD

TV Tools gebruiken

I3 6100, 16 gb Corsair Asus Prime B250 plus, AMD Radeon HD 6800

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-08 13:24
Misschien kun je proberen twee windows versies instaleren. Eén voor spellen en één voor tv-out gebeuren (minimale windows installatie dus). Ik heb trouwens ook problemen met de tv-out sinds ik de nieuwe drivers gebruik met mijn Leadtek Ti4600 plankje, dit ligt trouwens gewoon aan dat klote nView spul van nVidia (TwinView was naar mijn doen beter ;) )

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-08 14:46

• ascona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-02-2022
zet gewoon de 28.35 erop
dan werkt het toch goed

• SyphOn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-08 10:03
Ik heb vanalles geprobeerd: knooien met de beeldschermeigenschappen, videokaartinstellingen, andere tv, andere kleurendiepte, tvtool (doet niet met geforce 4 mx 460), lagere refreshrate, andere resolutie, tv-out aansturen met dat 'koppel-gedoe' van windows (en nview uit), alle nview opties uitgeprobeerd, blahblahblah.
Heeft ie al geprobeerd dus.

• JAVA-Doctor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-08 01:10
Hier staat misschien de oplossing van jouw probleem. Lijkt er tenminste veel op:

http://www.msi.com.tw/pro...=4679&boardid=9&styleid=1
460 VTP, TV-Out working

When I was about to stop trying almost every suggestion, vga port changes, reference drivers from 28.32 (the only one which worked!) to 40.71, got tired and zapped the bastard!!!

Flashed my MSI Geforce4 MX 460 VTP with the reference nvidia bios found in (http://bunny.xs4all.nl/software/nvidia.html)

4.17.00.52 (MX460 200,250,270,300/550MHz)
+
nvflash 4.15 (http://www.x-bios.3dgames.ru/)

used # nvflash -o -h -fBIOS.bin (-o to override the manufacturer id error ouch!)

Linux/XP TV-out at last!, everything ...
Hope this helps ... It worked for me! It may kill your card, remember to download only! the correct bios ...
Er staat nog meer bij de bovenste link. Op deze manier forceer je namelijk iets. Het beste is namelijk om met een Bios editor de juiste id's van jouw Medion (MSI) in te vullen. Dan hoef je niks te overriden. Heb 't zelfde probleem bij mijn MSI GF3 ook zo opgelost :)

Verwijderd

Topicstarter
maar aan welke file moet ik de juiste id's toevoegen?

- Aan "gf4mx460_4.17.00.52_200,250,270,300_550.bin", die je kunt downloaden van http://bunny.xs4all.nl/software/nvidia.html

- Aan een file die ik ergens op computer heb staan (zoja, welke?)

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Titel beetje aangepast, en gebruik de volgende keer ajb de editknop ipv nieuwe post :)

Verwijderd

Topicstarter
mooie titel :)

• JAVA-Doctor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-08 01:10
Verwijderd schreef op 27 oktober 2002 @ 13:38:
maar aan welke file moet ik de juiste id's toevoegen?

- Aan "gf4mx460_4.17.00.52_200,250,270,300_550.bin", die je kunt downloaden van http://bunny.xs4all.nl/software/nvidia.html

- Aan een file die ik ergens op computer heb staan (zoja, welke?)
Aan die .bin file ja, da's 't bios. Ik zie aan 't einde van dat draadje dat er ook een nieuwe bios van MSI zelf is:
you can download the new BIOS here:
http://www.vikomt.cz/data/reseni/8867v101.zip
Nu is maar de vraag of de id's kloppen met jouw Medion.

't Veiligste lijkt me om een backup te maken van je originele VGA bios, de waardes op te schrijven. Nieuwe Bios in de editor inladen en kijken of 't klopt, zo nee veranderen. Dan flashen

Verwijderd

Topicstarter
ik heb die waarden ingevuld. maar wat moet ik nu doen? saven of wat anders en waar overheen?

Verwijderd

erg leuk dit forum, hoe is het nu afgelopen?
Ik zit met precies hetzelfde probleem maar heb niet echt ervaring met het flashen van die bios. Ik wil liever niet fout doen! (heb in andere topics grote doomscenarios gelezen)

Kan iemand mij precies vertellen hoe ik dit aan moet pakken, en of deze methode voor deze videokaart geholpen heeft?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de nieuwe tvtool gebruikt. deze werkt wel samen met de geforce 4 MX kaartjes. helemaal goedddd

als je 'info' over tvtool wil kun je mij wel mailen. _/-\o_

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2003 13:07 ]

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Verwijderd schreef op 03 March 2003 @ 12:55:
ik heb de nieuwe tvtool gebruikt. deze werkt wel samen met de geforce 4 MX kaartjes. tvtool en een key kun je wel van mij krijgen als je mij ff meelt. (blabla@hotmail.com) :7
Edit je post maar ff, lijkt me niet onverstandig...(geen warez hier).

Verwijderd

Topicstarter
al gedaan O-)

Verwijderd

Dicht
bontekuh, met de search kom je een heel eind denk ik :)

En gatenlikker je hebt mail. ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.