Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[CM] Houten SysteemKast

Pagina: 1
Acties:
  • 336 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb laatst een houte systeemkast gemaakt (foto's komen nog)

Maareh iedereen die het gezien heeft of het gehoord heeft, heeft mij voor gek verklaard
Is dit nou echt zo gek?? (en kan dit kwaad) (volgens mij niet maar andere zeggen van wel)

En ik had nog ff een vraagie: Hoe krijgen jullie allemaal van die mooie ronde gaatjes voor de fan's (is dit gewoon met een gatenzaag gedaan dat ik een kleine heb ofzo dat mijn gaten te klein zijn)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 oktober 2002 @ 01:08:
Ik heb laatst een houte systeemkast gemaakt (foto's komen nog)

Maareh iedereen die het gezien heeft of het gehoord heeft, heeft mij voor gek verklaard
Is dit nou echt zo gek?? (en kan dit kwaad) (volgens mij niet maar andere zeggen van wel)

En ik had nog ff een vraagie: Hoe krijgen jullie allemaal van die mooie ronde gaatjes voor de fan's (is dit gewoon met een gatenzaag gedaan dat ik een kleine heb ofzo dat mijn gaten te klein zijn)
nee hoor zo gek is ut nie ik ben het ook van plan.. al zo'n 1/2 jaar :|

/me is nog met ut design bezig want dat is ut leukst :D

nn ik denk de gaten zaag

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:31
Houten kast raar? Nee hoor, heb ik ook al een paar keer gedaan, en die gaten kun je mooi zagem met een dozen-boor dat is een opzetstuk voor een boormachine met een zaag in de vorm voor een cirkel. (tsjah dat is het voordeel van een pa die elektricien is :) )

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

een houten kast kan prima
maar deze houdt nauwelijks de magnetische velden die opgewekt wordt door je cpu tegen.
dus niet zo lekker voor je monitor, of andere dingen die er naast staan.

enne, die gaten. ja moet met een gatenzaag kunnen.
weet alleen niet welke maat

• C4M1
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-02-2022

C4M1

3x Denken, 1x Doen

Ik heb in mn kast ook vrij grote gaten gezaagd (concentrisch dus). Dit was in metaal. Is een kwestie van eerst goed aftekenen, en dan heel rustig zagen. Die van mij heb ik met decoupeer gedaan. Je moet nooit duwen ie niet verder wil, gewoon rustig laten lopen. Verder baart oefening kunst. O-) Ik ben trouwens wel benieuwd naar je pics! :9~

Orange & Red

Verwijderd

houten..

Volgens mij doe je het gewoon expres fout om "cool over te komen" ofzo.
Een soort opgelegde onverschilligheid in je manier van typen, die juist aantoont dat je er niet onverschillig over bent.
Ik irriteer me hier aan.
Ga verder Niet! op deze post in, maar denk er eens over na.

• 3lmowww
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

jah, je bent compleet ziek in je hoofd ;)

neehoor, ikzelf heb een kast uit plexiglas, willen ze wel geloven, maar eerst had ik waterkoeling, ik werd idd totaal voor gek verklaard...

Electronics development

• job

job

Verwijderd schreef op 27 oktober 2002 @ 01:20:
houten..

Een soort opgelegde onverschilligheid in je manier van typen, die juist aantoont dat je er niet onverschillig over bent.
Ik irriteer me hier aan.
:?

anaway.
een houtenkast is dus niet zo okee wat betreft het tegenhouden van magntische velden.
althans dat is mij geleerd.

maar ik geloof dat er wel meerdere mensen rondlopen op dit forum met een houten kast. zoek eens in search op houten case

• basb
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-01-2021
Straling opgewekt door je cpu? LOL

Teveel naar greenpeace geluisterd die overal straling in zien? Mischien tijd voor je om serieuse cursus natuurkunde te gaan volgen voor je damster.

Het is dus eerder andersom, metalen kast is doorgaans beter om straling van BUITENAF tegen te houden :)

Sowieso hout is leuk, maar bij kortsluiten minder veilig. Ik raad het af, teveel nadelen.

• job

job

Basb schreef op 27 oktober 2002 @ 01:25:

Teveel naar greenpeace geluisterd die overal straling in zien? Mischien tijd voor je om serieuse cursus natuurkunde te gaan volgen voor je damster.

Het is dus eerder andersom, metalen kast is doorgaans beter om straling van BUITENAF tegen te houden :)

Sowieso hout is leuk, maar bij kortsluiten minder veilig. Ik raad het af, teveel nadelen.
maarre wat vriendelijker mag trouwens ook.
ik hoef geen flame naar me hoofd voor een typo

maar bedoel dus dat een cpu magnetisch velden opwekt.
een metalen kast houdt dus dat magnetisch veld enigzins tegen.

• Bezzerk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:17
Nadeel van hout is wel de isolatie, stof misschien ook wel (slijten aan de binnenkant :? )

• basb
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-01-2021
Sorry dat ik wat hard overkom.

Bedoel dus, de zwakke stralings of whatever velden van huis-tuin-keuken electronica is volkomen ongevaarlijk.

Nou ja oke, als de beveliging van je magnetron stuk is (erg onwaarschijnlijk) en je blijft lang genoeg voor een geopende in werking zijnde magnetron staan, dan zul je het lekker warm krijgen.(maar kanker kan je niet krijgen van zulke "magnetron straling" :)

• job

job

no hard feelings :)

tuurlijk die magnetische velden kunnen niet veel kwaad voor jezelf persoonlijk.
maar misschien dat het niet zo goed is voor je monitor of andere apparatuur.
maar ik spreek niet uit ervaring en weet er ook niet zo veel van af.
misschien iemand die natuurkunde gestudeerd heeft?

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:57

WouterG

Dit is geen ondertitel

Magnetische velden in de pc valt reuze mee, flop kan toch ook veilig in een systeemkast verblijven?

Ik zit er ook over te denken. Ik hoop zo mijn pc een beetje minder geluid te laten veroorzaken.

merk jij wat van een mindere geluidsproduktie?

• job

job

Tomcat schreef op 27 oktober 2002 @ 02:32:
Magnetische velden in de pc valt reuze mee, flop kan toch ook veilig in een systeemkast verblijven?
waarom zou een diskdrive dan rondom uit metaal bestaan?
plastic is toch een stuk goedkoper?

heb je wel eens een hd opengemaakt. zitten best sterke magneten in.
ze schermen dat dus af onder andere met metaal.

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

damster schreef op 27 oktober 2002 @ 02:20:
[...]
waarom zou een diskdrive dan rondom uit metaal bestaan?
plastic is toch een stuk goedkoper?

heb je wel eens een hd opengemaakt. zitten best sterke magneten in.
ze schermen dat dus af onder andere met metaal.
jongens.. metaal hout whatever.. denk je nou echt dat metaal MAGENTISME tegenhoudt???

lood.. dat is het enige waarmee je magnetisme echt tegenhoudt

ik vindt een houten kast niet zo heel verstandig voor het moment van kortsluiting maar ik denk dat het allemaal best mee valt. een brandje in een metalen kast komt niet ver maar ik neem aan dat er geen spiritus in je kast staat dus waarom zou een vonk een compleet houten kast in lichterlaaie zetten

verder zou ik hem toch wel goed schuren en lakken oid want je hebt met hout wel wat meer last van stof heb ik het idee

er komen geen aardstralingen uit je cpu en ook geen elektrische magnetisme aanvallen.. geef mij één iemand waarbij zijn hardeschijf is overleden aan een processor die toch af en toe op nog geen 10 centimeter afstand zitten.. of iemand die zijn eigen botten kon zien zitten toen hij zijn linkerpaneel er een dagje niet op had zitten.. en ik heb ook geen last van straling als ik mijn monitor op een desktop computer neerzet.. (daar zit de processor al zijn straling op de onderkant van mijn beeldbuis te projecteren)

sorry hoor.. maar ga lekker verder met je houten kast en laat ze niet zo moeilijk doen.. bedenk echter wel dat je er niet mee door de KEMA keur ofzo komt

muah.. boeiend

Verwijderd

Hout leefd... een levende computer.. wie wil dat nou niet?

• Scarp
  • Niet online
*zucht* een metalen kast is een kooi van faraday waardoor de Electro Magnetische straling die elke electronisch apparaat uitstraald tegen word gehouden. Wil een producent van electronische producten in europe verkopen dan moet ie zich aan de CE norm houden, daarom leverd bv Lian Li die nieuwe zijplaten initieel compleet dicht en is het aan de gebruiker om een plaat eraf te halen waardoor je erdoorheen kan zien.

Lood houd rontgen stralen tegen, volgens mij houd een willekeurig kooi van faraday EM straling tegen. Je hebt zelfs speciaal glas met metaal erin die dat ook tegen houd. Ik werk bij een afdeling die MR scanners maakt (dat zijn nog eens magneten, supergeleidende magneten van 3 tesla (vloeibaar helium gebruiken ze!) en die kooien om die scanners heen zijn NIET van lood (maar nog altijd duur) :)

Hoe dan ook, een je zou altijd nog je kast kunnen bekleden met heel fijn metalen gaas, zodat hij alsnog die EM straling tegenhoud. Maar zolang je geen storing hebt aan apparaten ernaast maakt het niet uit.

Nog een nadeel van een houtenkast is dat hout als een klankkast werkt. Daar kwam ik met m'n houten ikea meubel mod ook achter. Ik heb nu de hele binnenkant bekleed met geluidsabsorberende schuimplaten. Werkt wel, alleen moet ik me hd los gaan hangen aan elastiek zodat trilingen daarvan niet doorgegeven worden.

Verwijderd

Ik zou wel wat foto's willen zien eigenlijk :P

edit:
Oeps, niet goed gelezen, "de foto's komen nog".. Nog even wachten dan maar :)

Verwijderd

Ik heb een houtenkast om mijn VIA EPIA board. Volgens mij zijn er geen problemen met EM straling.

Het enige probleem dat ik heb is dat de kast als klankruimte voor de fan van de cpu lijkt te werken. De kast is wel klein (20x20x20 cm) misschien dat dat de reden is en niet zozeer dat het kastje van hout is.

Verwijderd

user Slinkingant heeft pas zijn houte casemod hier op de got gepost.. moet je maar eens opzoeken, zag er strak uit.

en betreft de straling; dat zal wel meevallen hoor.. daar merk je dus helemaal niets van.
Succes met modden.. en post je pics

edit:

hier de link [rml][ CM]Kast in de maak[/rml]

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2002 09:17 . Reden: link ]

Verwijderd

Valt mij op dat meer en meer topics van plexiglas of houten kasten uitlopen op een discussie over EMC/EMI en/of statische elektriciteit.
Mijn idee is: heb je er schrik voor of twijfel je -> begin er niet aan!

En nog een tip: niemand houdt je tegen om ieder houten paneel aan de binnenkant te bekleden met een aluminium plaat van 1 mm of zo, zo heb je ook een mooie kooi en je ziet er aan de buitenkant niks van :)
Kost zoveel geld niet en staat nog eens mooi ook (als je de kast open doet natuurlijk :+ ), naar mijn mening O-)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2002 09:18 . Reden: typo O-) ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 oktober 2002 @ 09:16:
Valt mij op dat meer en meer topics van plexiglas of houten kasten uitlopen op een discussie over EMC/EMI en/of statische elektriciteit.
Mijn idee is: heb je er schrik voor of twijfel je -> begin er niet aan!

En nog een tip: niemand houdt je tegen om ieder houten paneel aan de binnekant te bekleden met een aluminium plaat van 1 mm of zo, zo heb je ook een mooie kooi en je ziet er aan de buitenkant niks van :)
Kost zoveel geld niet en staat nog eens mooi ook (als je de kast open doet natuurlijk :+ ), naar mijn mening O-)
je helemaal geen last van die straling.. vraag maar aan GOT-users die nu al een houten kast hebben :)

Verwijderd

Zelf heb ik ook een houten kast... Dit omdat ik helemaal gestoord werd van de herrie...
Ik heb de complete pc-kast in de houten kast gezet. Boven een luchtkanaal en onder een luchtkanaal en daarin een flinke papst radiaalventilator gezet (10 piek... 2e hands.. :-) )

Verder de binnenkant van de houten kast verzwaard met gipsplaat.....Wil je je pc stil hebben... maak je houten kast dan ZWAAR (!!). Zet je pc op een rubbermat in je houten kast, zodat contact-geluid geen kans maakt.... Voor het isoleren van het "lucht" geluid is MASSA het toverwoord !!

• Scarp
  • Niet online
D'r zijn zat plexiglas of houtenkasten (ik heb zelf ook een houtenkast), maar ook zat met grote plexi windows in hun gewone metalen kast. Ik heb nog niemand gehoord die er echt last van had. Krijg je wel storing dan plaats je gewoon je kast iets verderweg van andere apparaten.
Bij houd heb je alleen inderdaad klankkast problemen, maar dat is op te lossen door geluidsabsorberende platen aan te brengen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 oktober 2002 @ 09:23:
Zelf heb ik ook een houten kast... Dit omdat ik helemaal gestoord werd van de herrie...
Ik heb de complete pc-kast in de houten kast gezet. Boven een luchtkanaal en onder een luchtkanaal en daarin een flinke papst radiaalventilator gezet (10 piek... 2e hands.. :-) )

Verder de binnenkant van de houten kast verzwaard met gipsplaat.....Wil je je pc stil hebben... maak je houten kast dan ZWAAR (!!). Zet je pc op een rubbermat in je houten kast, zodat contact-geluid geen kans maakt.... Voor het isoleren van het "lucht" geluid is MASSA het toverwoord !!
haha.. handig voor lan-parties :? :X

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-06 11:28
hmmm niet het hele topic gelezen maar....
Ik heb een MDF kast en het enige nadeel daarvan is dat apperaten niet geaard zijn, dus moet je ze ff met een draadje aan elkaar knopen....

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

• WouterG

WouterG

Dit is geen ondertitel

ernst schreef op 27 oktober 2002 @ 09:36:
hmmm niet het hele topic gelezen maar....
Ik heb een MDF kast en het enige nadeel daarvan is dat apperaten niet geaard zijn, dus moet je ze ff met een draadje aan elkaar knopen....
Hoe is jou geluidsproduktie? Ik wil hem namelijk ook van MDF maken.
Ik maak hem trouwens gelijk voor 4 computers, een soort 19" rack waarin laden zitten met daarin de computers. Daarboven komt dan een la met router, switch en de stroomvoorziening.

Verwijderd

Topicstarter
De foto's zal ik zo snel mogelijk maken (aangezien iedereen ze wil zien)
Maar ik ga eerst nog ff verder bouwen met mijn kast als ie af is zou ik gelijk foto's hier plaatsen (moet nog een zijkant en een bovenkant maken)

enne van geluid of stralingen heb ik denk ik niet zoveel last omdat alles wat er in zit heel stil is (al1 mijn verwisselbaare hdd hoor ik een beetje mja is niet anders)
Stralingen heb ik geen last van want hij komt uiteiderlijk onder mijn bureau te staan.

• ernst
  • Laatst online: 14-06 11:28
Tomcat schreef op 27 oktober 2002 @ 09:38:
[...]

Hoe is jou geluidsproduktie? Ik wil hem namelijk ook van MDF maken.
Ik maak hem trouwens gelijk voor 4 computers, een soort 19" rack waarin laden zitten met daarin de computers. Daarboven komt dan een la met router, switch en de stroomvoorziening.
erm zou t niet durven zeggen, heb nog geen noppenschuim en heb de kast ook nog nooit dicht gehad.......

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

• spacy
  • Laatst online: 22-11 09:57

spacy

+++

helmaal geen raar idee, gebuert wel vaker
ik ben ook van plan een kap te maken van maranti triplex, is dun, en heeft nog wel een redelijk hout motief, mdf heeft helaas geen hout motief meer, en multiplex is ook weinig van te zien.
de kap ben ik dan van plan af te lakken :P

• technocow
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-11 19:42
HOUT RULEZ :9~

Lekker simpel bewerken, mooi schuren voor mooie gaatjes, en als je m spuit, zie je t verschil amper

Verwijderd

Ter info :

Dat Noppenschuim geluid isoleert is een FABEL !
Hoe men op deze gedachte komt zou ik niet weten.... Misschien omdat je op afbeeldingen van bijv. geluidsstudios kan zien dat de wanden bekleed zijn met "eierdozen" (om het maar even simpel te zeggen).
Deze eierdozen in geluidsstudios zorgen er echter voor dat het geluid zo min mogelijk wordt gereflecteerd en dus echo's voorkomen worden. Dergelijke maatregelen zorgen voor een "beter" geluid IN de ruimte... Niet daarbuiten. (Dergelijke ruimtes worden ook wel anechoic chambers genoemd.)

Het gaat ons echter niet om een goede geluidskwaliteit IN de kast maar het TEGEN houden van het geluid, zodat het niet de kast uitkomt.
Je moet dus een verschil maken tussen geluid-demping en geluid-isolatie.

Als geluidsfreak moet je dus je kast isoleren en niet dempen. Het kopen van noppenschuim bij de gamma is dus zonde van je centen. (natuurlijk zal noppenschuim altijd een beetje helpen, het zal resonantie van het geluid enigszins tegengaan, maar ik heb het er weer uitgehaald, omdat het weinig opleverde ten opzichte van de temperaturen die in mijn kast gingen heersen...... zoals ik al zei: Zonde van mijn geld :) )

Hoe je wel je kast moet isoleren is moeilijk te zeggen. Er bestaat geen sluitende theorie over het isoleren van geluid. Zo bestaat er de massawet.(Zoek op in je poly-technisch zakboekje )
Deze zegt dat de geluidsisolatie toeneemt met het toenemen van het gewicht van de isolator.
Barst je kast echter van de kieren, dan zul je merken dat bovengenoemde wet niet opgaat.... al maak je je kast van Beton, 10cm dik. 8)

Om er een einde aan te breien, want deze mail is eigenlijk off-topic (sorry)

Maak een zware kast (Bijv. hout, 18mm. dik of bekleed met gipsplaat) (weer beetje on-topic) en zorg dat deze zo kier-dicht-mogelijk is.

Maar zoals ik al zei : Er zijn nog vele andere manieren om eenzelfde resultaat te boeken.

• Leutje
  • Niet online

Leutje

o7

na een ontplofte voeding (die de hele pc kapot maakte) moet ik er niet aan denken om een houten kast te nemen
het id dat behalve mijn pc ook nog eens mijn huis af zou fikken brrrr
maarja, wie ben ik ;)

A project is never finished.You can always think of something new. - RobV https://discord.gg/WEQG6qT

• motormuisje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03-2024
Mijn broertje heeft er 1 gemaakt is echt geen porum om te zien dat ding ..
Als je zon kast gaat maken moet je wel wat straks amken en de tijd ervoor nemen ....
Goed lijmen schroeven enzo niet zoals mijn broertje (met pa) gedaan heeft :)

• Tweak-Freak
  • Laatst online: 14:46

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

Mijn zelf gemaakte houte kast (cube) is ook net af. :d Zal er binnekort foto's van posten als ik hem afgelakt heb. Ben tot nu toe al een paar weken mee bezig geweest. Maar ik wil het allemaal wel netjes afwerken.

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-11 20:48

Acid_Burn

uhuh

Pixal schreef op 27 oktober 2002 @ 03:43:
[...]

jongens.. metaal hout whatever.. denk je nou echt dat metaal MAGENTISME tegenhoudt???

lood.. dat is het enige waarmee je magnetisme echt tegenhoudt
Lood houd geen ene reet tegen mbt magnetisme. Straling wel ja, maar geen magnetisme.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

• Camiel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-11 10:35
Ik ben heel erg benieuwd naar foto's aangezien ik laatst ook heb zitten denken aan een houten kast.. Als ik nou ook nog eens te weten kom hoe ik mijn moederbord het beste erop kan bevestigen (of moet dat zoals elders) op een metalen plaat uit een andere kast? ik wil mijn PC zo stil mogelijk en niet te warm, zou dus ook overal isolatie in komen.. Zijn er nog goeie links op dit gebied???

Verwijderd

Warmte overdracht?????????
Hout is een mega-isolator

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 oktober 2002 @ 13:57:
Warmte overdracht?????????
Hout is een mega-isolator
fan er bij ;)

Verwijderd

Maaruh nog even over de straling. Ik ken ook iemand met een houten kast, en hij heeft het probleem dat als zijn mobiel bij zijn computer ligt en afgaat, zijn computer restart! :+

Hij gaat dan ook in zijn nieuwe houten kast een soort kooi van faraday maken, om de straling BUITEN te houden. :D

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Verwijderd schreef op 28 oktober 2002 @ 14:38:
Maaruh nog even over de straling. Ik ken ook iemand met een houten kast, en hij heeft het probleem dat als zijn mobiel bij zijn computer ligt en afgaat, zijn computer restart! :+

Hij gaat dan ook in zijn nieuwe houten kast een soort kooi van faraday maken, om de straling BUITEN te houden. :D
toch vind ik dat raar want ik kan aardig wat mobieltjes op mn kast leggen zonder dat er wat gebeurt... en mn kast staat vrijwel altijd open eigenlijk

Verwijderd

Ik heb zelf ook een houtenkast (erg gaaf). Ik ben nu mijn tweede aan het maken, ik was niet helemaal tevreden met de eerste.

Maar anywees, het probleem is de zogenaamde kooi van Faraday die je mist met een houtenkast. Als ik bijvoorbeeld mijn mobieltje op de kast had liggen, dan starte de computer opnieuw op als ie afging!! Niet echt handig :( In mijn nieuwe kast ga ik dan ook een framepje van metaaldraad verwerken in de hoop dat ik minder last heb van storing van BUITEN af! Mijn randapparatuur heeft nooit last gehad van de "straling" van de CPU! ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 oktober 2002 @ 14:38:

Die iemand ben ik dus :). En idd telefoon stoort comp! Zie vorig post voor uitleg

Verwijderd

Topicstarter
Hallo daar ben ik weer es een keertje de foto's moeten nog ff w8en omdat ik ff het werk stil heb gelegd vanwegen een toetsweek op school na deze week zal ik weer meer laten horen maar denk dat ik tijdens de toetsweek wel wat minder 8er de pc zit (dus ook minder op T.net) zit dan denk ik wat meer in de boeken :S nou dat was het dan weer ff tot laters

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ik heb van de zomer ook een houten kast gemaakt, ( [rml][ CM]Kast in de maak[/rml] ) en er nog geen (echte) nadelen van ondervonden. Van straling heb ik nog niet gehoord, tot een week geleden was de zooi niet eens ge-aard. Gewoon even stabiel als anders, alleen ontvanger van muis doet iets moeilijker, maar ik weet niet of het daar aan ligt of aan de leeftijd (2 1/4 jaar).

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

• Mitchelll010
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06:25
Hoe zit dat me je bays ? hebbie nou houten afdekkleppies ?

• SetsunaKaede
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-07-2024

SetsunaKaede

Ing.Dr.Prof.Onz.In

ik heb ook een kassie van hout gemaakt, voor een P 120 servertje, gedaan vanwege de herrie en omdat ik een bepaald concept voor ogen had (alles, aansluitingen, schakelaars, aan de voorkant ivm. makkelijk serviceable) geen prob. Floppy met ducktape vastgezet boven de voeding, mobo gewoon met schroefjes in het hout gerost. Nergens last van, en lekker stil!

BTW, noppenschuim helpt wel degelijk tegen de herrie, het dempt namelijk de staande golven (reflecties dus) die in je kast ontstaan. Ik heb het spul ook in mijn kast hangen, en mijn 3 HD's die eerst een prachtige add-on voor het geluid van mijn flightsim waren zijn nu bijna niet meer te horen. Ik kan nu mijn pc 24/7 aan laten staan op mijn slaapkamer!

En als je echt benauwd bent voor storingen dmv. EM-straling, pak dan wat alufolie bij je moeder uit de kast en plak dat aan de binnenkant van je pc. Suc6!

Verwijderd

Heb hier ook een houten (12 mm MDF, en ja dat ding is loeizwaar) kast. Binnenkant is bekleed met 50 mm geluidisolatie van de praxis. In die kast staat gewoon mijn case. Wel flink gemod om de airflow te bevorderen. Als het overbodige metaal eruit geslepen met een slijptol. Hij is echt geruisloos nu (mede dankzij de twee traploos geregelde 120mm fans voor de outtake, geen intake fans).

btw: er is speciaal metaal, "mu-metaal" genaamd dat magnetisme tegenhoud. Zit ook om trafo's. Elektrische velden zijn gewoon m.b.v een kooi van Faraday tegen te houden,. zoals hierboven geopperd werd.

• MrDraw
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:04
houten..

Ik irriteer me hier aan.
Tja, dan kan ik het niet laten om hierop te reageren. In dit geval is het taalkundig onjuist om te spreken van "irriteer", maar had je gebruik moeten maken van "erger" :+

Specs

• Sponz
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

Hoe doen jullie het met de achterkant van de pc, waar de kabels uit komen? Maak je een soort sluis waar je alle kabels doorheen bundeld?

Aangezien elke kier zo'n beetje al je moeite om de kast geluidsdicht te maken teniet doen gaan, vraag ik me af hoe dat moet. Een paar pics zouden ook wel mooi zijn :)

Ik wil zelf eigenlijk ook wel een houten kast om m'n normale pc kast heen maken, het voordeel daarvan lijkt me dat een volgende (nieuwe) pc er ook in kan passen.

• spacy
  • Laatst online: 22-11 09:57

spacy

+++

Sponz schreef op 31 oktober 2002 @ 13:14:
Hoe doen jullie het met de achterkant van de pc, waar de kabels uit komen? Maak je een soort sluis waar je alle kabels doorheen bundeld?

Aangezien elke kier zo'n beetje al je moeite om de kast geluidsdicht te maken teniet doen gaan, vraag ik me af hoe dat moet. Een paar pics zouden ook wel mooi zijn :)

Ik wil zelf eigenlijk ook wel een houten kast om m'n normale pc kast heen maken, het voordeel daarvan lijkt me dat een volgende (nieuwe) pc er ook in kan passen.
zowiezo moet een deel van de voeding vrij zijn, en je moet natuurlijk bij je aansluitngen kunnen komen,
dus je blijft altijd wel kieren overhouden.
maar je kunt de kabels natuurlijk weg werken achter een neerklapbaar houtenkapje

• jeffreystegeman
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-11-2002
Scarp schreef op 27 oktober 2002 @ 09:24:

Bij houd heb je alleen inderdaad klankkast problemen, maar dat is op te lossen door geluidsabsorberende platen aan te brengen.
houd = hout

je kan ook van dat dempende schuim erin doen

AMD Athlon XP 1800@1533 | Asus A7V333 raid | G-force TI4600 + Vivo| 60 Gb Maxtor hhd 7200 rpm | 3 X 256 PC2400 DDR ram | Coolermaster DP5-7H53F CPUcooler| 8 systeemkoelers 80 mm | 550 Watt voeding |32x12x40 LiteOn CD-ReWriter | A-Open CD-rom 52X

Verwijderd

Ik heb de linkerzijkant van mijn case zo gemaakt dat ik hem eruit kan schuiven, zodat ik niet me hele pc los hoef te koppelen en moet gaan kloten om een kaartje oid te vervangen. De kabels gaan aan de achterkant naar buiten door een gat van ongeveer 5 cm diameter. Vrij klein dus, maar de kabels met stekkers passen er net door (1 voor 1). Als de kabels door het gat heen zitten, prop ik een stuk schuimrubber-achtig isolatiemateriaal (die geluisiso dus) in het gat, waardoor het echt dicht zit en er absoluut geen dB naar buiten kan.

Pix komen nog wel eens, me rolletje is nog niet ontwikkeld en ben helaas geen trotse bezitter van een digi cam.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2002 14:11 . Reden: typo ]

Verwijderd

Topicstarter
FF over die kabels aan de 8erkant ik heb uit mijn Compaq systeemkast de 8erkant gehaald en die in het hout vewerkt zo heb je geen last van kieren en alles is makkelijk aan te sluiten.

• AkroBatik
  • Laatst online: 21-11 16:26

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

uhhmmzzz Pics??

.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Basb schreef op 27 oktober 2002 @ 01:25:

Hoi natuurkundeleraar ! :>

Die metalen kasten vind ik wel prettig ......... ook al houden ze niet VEEL straling tegen (naar binnen of buiten)

Ze houden wel degelijk iets tegen ..

Als mijn vriendin rtl4 gaat kijken in de kamer en ik zet mijn pc aan (waar de antennekabel natuurlijk langs loopt) dan weet zij heel goed dat de pc aangaat ......
})
En dan moet ik in de huiskamer weer gtst aanhoren omdat ze dat niet kan volgen in de slaapkamer ...... stja
8)7

Iperf

Verwijderd

Oplossing: Gooi haar het huis uit! Welke vriendin komt er nu tussen een man en zijn computer!? ;)

Of verleg de kabel, kan natuurlijk ook :)

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:18

Termy

valt er nog wat te fragge?

MrDraw schreef op 31 oktober 2002 @ 13:04:
[...]

Tja, dan kan ik het niet laten om hierop te reageren. In dit geval is het taalkundig onjuist om te spreken van "irriteer", maar had je gebruik moeten maken van "erger" :+
* Termy ligt blauw, dat is idd een contaminatie :D :P

verder ontopic, houten kast... em tja waarom? als je wil isoleren/dempen kan je beter daarvoor bestemd materiaal gebruiken in je bestaande kast. die kooi van faraday wil je niet kwijt :)

ik heb btw nog nooit gehoord van iets wat magnetisme tegenhoudt.. de aarde is tenslotte een magneet en een compas doet het toch overal? :)

enne, die ene, een magneet van 3 Tesla zei je? das wel errug sterk. hoe recent is dat ding? vorig jaar las ik iets over een nieuw soort ringen-methode wat zwaar watergekoeld werd en wat 2Tesla op kon wekken. even voor de mensen die niks daar van weten. 2-3 Tesla is achterlijk veel. HEEL veel meer dan het magnetisch veld van de aarde :)

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

• AB2ND
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-07 22:38

AB2ND

Vonkenboer

ben zelf ook met een houten katst bezig... nix gemerkt van de straling. me monitor staat op +- 1meter en me radio op 2.........

Specs ][ [DPC] rc5-72 stats ][ 7758 3D Marks 2001 compare url

• Scarp
  • Niet online
Termy schreef op 04 november 2002 @ 13:20:
[...]

* Termy ligt blauw, dat is idd een contaminatie :D :P

verder ontopic, houten kast... em tja waarom? als je wil isoleren/dempen kan je beter daarvoor bestemd materiaal gebruiken in je bestaande kast. die kooi van faraday wil je niet kwijt :)

ik heb btw nog nooit gehoord van iets wat magnetisme tegenhoudt.. de aarde is tenslotte een magneet en een compas doet het toch overal? :)

enne, die ene, een magneet van 3 Tesla zei je? das wel errug sterk. hoe recent is dat ding? vorig jaar las ik iets over een nieuw soort ringen-methode wat zwaar watergekoeld werd en wat 2Tesla op kon wekken. even voor de mensen die niks daar van weten. 2-3 Tesla is achterlijk veel. HEEL veel meer dan het magnetisch veld van de aarde :)
errug offtopic:
Een computer levert meestal geen "natuurlijke" magnetisme, maar electro magnetisme.
3 tesla is niet zo moeilijk. Op deze website staat er wel 1 --> http://www.medical.philip...ri/products/interafamily/
Ik werk bij de afdeling die MR scanners maakt. Leuk hoor, supergeleiding via vloeibaar helium (paar graden boven absoluut nulpunt).
En electro magnetisme wordt prima tegengehouden door een zogenaamde kooi van faraday. Die MR scanners staan daar ook in en daardoor komt er niets naar buiten. Echter zijn dit actief afgeschermde scanners, zo produceren een soort tegenveld, waardoor op anderhalf meter je weinig merkt van die 3 tesla.
Een computerkast werkt als kooi van faraday waardoor de EM die je computer uitstraalt niet stoort op andere apparatuur. Echter valt het wel mee, gezien het grote aantal mensen met case windows of zelfs plexiglazen computerkasten. Dus zolang iemand geen storing heeft maakt het niet uit.

ow jah, er wordt al gepraat over 7 tesla scanners. In laboratoria zijn die er al, echter niet voor het scannen van mensen.

Verwijderd

Ik heb de kast iets ruimer dan nodig gemaakt, zodat ik de aansluitingen van de pcikaartjes gewoon in de kast kan vastmaken, en de kabeltjes laat ik door 1 kabelgaatje naar buiten. Ik heb in de onderkant een redelijk groot gat (7x2cm) zitten waar de connectoren doorheen kunnen en daarop aansluitend een gaatje in de zijkant van 2x2cm voor kabels. Als je er een kabeltje doorheentrekt moet je de kast ff optillen zodat de connector er aan de onderkant door kan en als je hem gewoon neerzet zit er maar een superklein gaatje in... ja, ik kan wel denken :P
Dit vermindert ook het lawaai, hoewel mijn hardeschijfkoelertje al die lawaaipreventie teniet doet :P

Tjonge wat ben ik weer kakkerig aant kletsen, nja, you get my point lawe maar zeggen hè ;)

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:18

Termy

valt er nog wat te fragge?

Scarp schreef op 04 november 2002 @ 19:48:
[...]

errug offtopic:
Een computer levert meestal geen "natuurlijke" magnetisme, maar electro magnetisme.
3 tesla is niet zo moeilijk. Op deze website staat er wel 1 --> http://www.medical.philip...ri/products/interafamily/
Ik werk bij de afdeling die MR scanners maakt. Leuk hoor, supergeleiding via vloeibaar helium (paar graden boven absoluut nulpunt).
En electro magnetisme wordt prima tegengehouden door een zogenaamde kooi van faraday. Die MR scanners staan daar ook in en daardoor komt er niets naar buiten. Echter zijn dit actief afgeschermde scanners, zo produceren een soort tegenveld, waardoor op anderhalf meter je weinig merkt van die 3 tesla.
Een computerkast werkt als kooi van faraday waardoor de EM die je computer uitstraalt niet stoort op andere apparatuur. Echter valt het wel mee, gezien het grote aantal mensen met case windows of zelfs plexiglazen computerkasten. Dus zolang iemand geen storing heeft maakt het niet uit.

ow jah, er wordt al gepraat over 7 tesla scanners. In laboratoria zijn die er al, echter niet voor het scannen van mensen.
wat maakt het uit of het "natuurlijk" of "elektro" magnetisme is? effect is het zelfde...

ik denk trouwens dat jij EM-straling verwart met een "elektro magneet". is er iemand die echt wat weet over dit onderwerp?

dat ze in een jaar van 2 naar 7Telsa zijn gegaan... nou ja, zal wel. ik hou me daar niet zo mee bezig. weet alleen wel dat het een erg sterk magnetisch veld is...

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

houten..

Ik irriteer me hier aan.
Ik denk dad die verder niks te doen heb ............
as er erguns veel spelfvoute gemaakt worden is het wel in de forums .....

wel sullen hem feel terugsien furmoed ik.

ik ben coel :)

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
HALLO BEN IK WEER

De heel kast die aan het maken was is niet zo geworden als dat ik heb gewilt dus ik ga er weer een keer opnieuw aan beginnen in de hoop dat het dan wel wat beter gaat ik ga deze week ff wat spulletjes bestellen en kopen overal en ergens en dan ga ik er opneiuw aan beginnen ik laat jullie dan wel weer weten hoe het er uit komt te zien en hoop dat het deze keer wel llukt anders loop ik al dat hout te verknallen mja nix aan te doen al shet af is komen er uiteraard foto's van het resultaat op dit forum

Grtz,
NAsp

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-08 17:50
een plastic kast houd ook geen magnetische velden tegen :Z

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

• WouterG

WouterG

Dit is geen ondertitel

Venkeroz schreef op 11 November 2002 @ 19:15:
een plastic kast houd ook geen magnetische velden tegen :Z
Mijn geopende kast ook niet.

Waar zijn er standaart maten van heel de computer te krijgen? Dus alle onderdelen op een rijtje. Ik heb tot nu toe alleen de standaard afmetingen van een atx bordje.

• pretorian_nl
  • Laatst online: 20-10 16:44
ik wil plaatjes :)

Digital Media Junkie

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://80.60.215.120/%23%23%23mike%23%23%23/%23%23%23data%23%23%23/mod/mod21.jpg

TIS WEL HEEL LANG GELEDE DATK DEZE BELOOFD HAD MAAR HIER IS DAN TOCH EINDELIJK HET RESULTAAT

GRTZ NASP

Verwijderd

Mmm...Houten kast? Ik Zie um niet echt 8)7

• Venxir
  • Laatst online: 11:17
sneak preview ;)

If it aint broke, fix it till it is!

Verwijderd

Is dit nou hout van een blauwspar?

Redeamer

• pretorian_nl
  • Laatst online: 20-10 16:44
erg zwart ;)

Digital Media Junkie

• m-m
  • Niet online

m-m

Verwijderd schreef op 08 september 2003 @ 22:07:
[afbeelding]

TIS WEL HEEL LANG GELEDE DATK DEZE BELOOFD HAD MAAR HIER IS DAN TOCH EINDELIJK HET RESULTAAT

GRTZ NASP
JO BEDANKT HE

KUSJES

M-M

PS: POST GEWOON EEN NIEUW TOPIC MET WAT DUIDELIJKE PLAATJES EN EEN GOEDE STARTPOST ZONDER HOOFDLETTERS ENZO VOLGENS Moderatiepolicy CME

[ Voor 27% gewijzigd door m-m op 08-09-2003 22:28 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.