Ter info :
Dat Noppenschuim geluid isoleert is een FABEL !
Hoe men op deze gedachte komt zou ik niet weten.... Misschien omdat je op afbeeldingen van bijv. geluidsstudios kan zien dat de wanden bekleed zijn met "eierdozen" (om het maar even simpel te zeggen).
Deze eierdozen in geluidsstudios zorgen er echter voor dat het geluid zo min mogelijk wordt gereflecteerd en dus echo's voorkomen worden. Dergelijke maatregelen zorgen voor een "beter" geluid IN de ruimte... Niet daarbuiten. (Dergelijke ruimtes worden ook wel anechoic chambers genoemd.)
Het gaat ons echter niet om een goede geluidskwaliteit IN de kast maar het TEGEN houden van het geluid, zodat het niet de kast uitkomt.
Je moet dus een verschil maken tussen geluid-demping en geluid-isolatie.
Als geluidsfreak moet je dus je kast isoleren en niet dempen. Het kopen van noppenschuim bij de gamma is dus zonde van je centen. (natuurlijk zal noppenschuim altijd een beetje helpen, het zal resonantie van het geluid enigszins tegengaan, maar ik heb het er weer uitgehaald, omdat het weinig opleverde ten opzichte van de temperaturen die in mijn kast gingen heersen...... zoals ik al zei: Zonde van mijn geld

)
Hoe je wel je kast moet isoleren is moeilijk te zeggen. Er bestaat geen sluitende theorie over het isoleren van geluid. Zo bestaat er de massawet.(Zoek op in je poly-technisch zakboekje )
Deze zegt dat de geluidsisolatie toeneemt met het toenemen van het gewicht van de isolator.
Barst je kast echter van de kieren, dan zul je merken dat bovengenoemde wet niet opgaat.... al maak je je kast van Beton, 10cm dik.
Om er een einde aan te breien, want deze mail is eigenlijk off-topic (sorry)
Maak een zware kast (Bijv. hout, 18mm. dik of bekleed met gipsplaat) (weer beetje on-topic) en zorg dat deze zo kier-dicht-mogelijk is.
Maar zoals ik al zei : Er zijn nog vele andere manieren om eenzelfde resultaat te boeken.