Ronde IDE kabels

Pagina: 1
Acties:

• Halo_Master
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-04 15:41

Halo_Master

kan het cooler , pleaze?

Topicstarter
Mijn platte onhandige IDE-kabels blokkeren de airflow in mijn systeem een beetje.
Nu heb ik al gelezen dat er binnenkort ronde IDE-udma100 kabels komen(oc-shop) , maar kan je ook ergens ronde IDE-kabels voor mijn dvd krijgen?(ide udma 66)

Intel PIV 3.0@3600Mhz,2xiwaki md-15R en 1xswiftech mcp600, 4x xlr120 rad in externe boxes,dfi lanparty pro 875B,geil 512 mb pc4200, Ati Radeon 9800 pro,Audigy2,Silicon Graphics F180 (18,1 inch TFT)

Verwijderd

Ik weet dat ze bestaan.
abg computers heeft ze dacht ik
of gehad.

Verwijderd

Waarom maak je ze zelf niet?? Je koopt gewoon een kabel waarin je gaat zitten snijden. Je kan hier in pricipe weing aan verkeerd doen dus waag het erop zou ik zeggen.

Verwijderd

gewoon zelf maken ! stelt nix voor !
Kabel in paren van 2 lossnijden (of vijf als je lui bent). Strengen bij een connector bij elkaar vrotten en een tijrep(schrijf je dat zo ? :) ) er om heen. Erom heen tapen richting de andere connector(goed bij elkaar blijven drukken) en dan op het eind weer een tijrep...misschien handig om het eerst op een ouwe kabel te oefenen.

Suc6 ermee

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-09 20:33

jotheman

Was like that when I got here!

Aargh!, je wouw toch nie kweenie hoeveel geld voor die dinge gaan betale!, zelluf doen joh!
en as je da niewil, dan stuur maar op, doe ik ut wel, kost je un stuk mindur geld

I see dead pixels...

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 04-09 14:14
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 31 oktober 2000 13:05 schreef Halo_Master het volgende:
Nu heb ik al gelezen dat er binnenkort ronde IDE-udma100 kabels komen(oc-shop) , maar kan je ook ergens ronde IDE-kabels voor mijn dvd krijgen?(ide udma 66)[/quote]Behalve dat UDMA100 en UDMA66 dus dezelfde kabels gebruiken, is het wel zo dat ronde kabels vaak (wat) langzamer zijn omdat ze storingsgevoeliger zijn. Bij lagere snelheden (UDMA33) is de storing bijna te verwaarlozen, maar UDMA66 en UDMA100 houden er een veel strakkere bus-timing op na...

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

je kan UDMA100 ook voor je DVD speler gebruiken

Verwijderd

Als je die kabel nou gewoon oprolt en intaped? Heb je ook geen last meer van storing lijkt mij?

Verwijderd

Sounds good to me =)
Kheb geen id of het werkt, maar proberen kun juh altijd he ? =)

Verwijderd

Zolang je de beschermcoating niet kapotsnijd is er weinig storingsgevaar. Wat je natuurlijk kan doen is met electric tape de afzonderlijke strengen nog maals intapen en ze dan samen binden. Maar rounden geeft wel een betere airflow in de kast. Succes

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-08 21:19

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Heb me ATA66/100 kabels per 16 gesneden en toen om-en-om wel en niet tape erom gedaan en daarna het hele bosje in de tape gerold.

BTW het makkelijkst is om een klein stukkie los te snijden en daar na te scheuren. Bij snijden ga je veel eerder scheef, als je scheurt gaat ie over het dunne stukkie tussen de adertjes.
EDIT: Heb ook van mn floppiekabel een ronde gemaakt met 1 connector, moet je ader 8 tm 16 ofzo omdraaien (weet het niet precies, dus zelf ff natellen!)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-08 13:31

Tjark

DON'T PANIC

Bij U66/U100 kabel moet je eigenlijk ervoor zorgen dat de data kabel elkaar niet interfereren.
Normaal:
X=data
O=nul kabel (tegen interferentie)

XOXOXOXOXOXOXOXOXOetc

de datakabels zijn onderling gescheiden door nul kabels om interferentie tegen te gaan. als je 'm verkeed losmaakt en de strengen op elkaar legt krijg je dit:

XOXOXO
XOXOXO
XOXOXO
etc

Dan liggen de X-jes te dicht bij elkaar. Beter zou dus:

XOXOXO
OXOXOX
XOXOXO

zijn, maar in afstand scheelt het niet veel, maar misschien net genoeg. Mooier zou zoiets zijn:

XOXOXO
---------- <--extra laag
OXOXOX met afschermend materiaal
----------
XOXOXO

Ik heb ergens ooit een test gezien waarin je kon zien dat de dataoverdracht bij een "geronde" U66 kabel idd een paar procentjes (precies weet ik niet meer) meer storing had/langzamer was dan een niet geronde kabel.

*insert signature here

Pagina: 1