Toon posts:

[Lite-On] CD-Fikker is vaagjes...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier op m'n P4 @ 2,26 GHz een Lite-On brander aangesloten als primary master. De ene keer wordt deze al gelijk bij het opstarten goed herkent, en werkt 'ie zoals 'ie werken moet [operating system: win2000 pro sp3]. Een andere keer krijg ik in de BIOS gewoon geen melding van dat het apparaat überhaupt is aangesloten.
De keren dat hij al wel wordt herkend door de BIOS, lukt het meestal wel om in Win2000 een cd te lezen/te fikken. Maar naar verloop van tijd [soms zodra je er een cd((-r)w)) in stopt, soms na meerdere cd's] krijg ik elke keer de melding 'Device is not connected', ookal zit er gewoon een CD in de cdbrander.

Ligt dit nou aan de gaarheid van die Lite-On brander, of zou ik eerst kunnen proberen om nieuwe drivers te gaan installeren / geen Trust CD-RW's meer te gaan gebruiken???

Ohja: op secondary IDE channel aansluiten gaat niet, gezien daar al 2x een HD op zit, en primary IDE = m'n operating system HD.

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-03 20:27
pfoe...ff de voor de hand liggende vragen: doet die brander ook zo vaag in een ander systeem? heb je al gekeken voor een firwmare update? helpt het als je in je bios (indien mogelijk) je IDE apparaten pas na een paar seconden begint te detecteren bij opstarten pc? (weet ff uit mijn hoofd niet exacte term in bios)

ach...in een volgend leven lach je er om!