Wat gebeurt er als je de fan van een P3 eraf haalt?

Pagina: 1
Acties:
  • 145 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:01
Want ik wil em namelijk passief koelen :). Alleen als ie dan meteen doorbrand laat ik het toch maar ff. De heatsink is ook niet al te groot. Mijn casetemp is gewoon kamertemperatuur (21C) en de proc ongestressed 28/ stressed 34. In de bios van mijn 1337 kan ik wel instellen dat als de proc bijvoorbeeld boven de 65C komt dat ie dan zichzelf afsluit. Maar is dat bertouwbaar? Tot zover mijn n00b vragen.

edit: het gaat om een 733@770

tvw

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Dan heb je een probleempje... Hoeveel de hitteproductie van een P3 laag is in vergelijking tot de moderne proc zit passief koelen er echt niet in tenzij je de vcore vet omlaag haalt en het ding underclockt naar 500 ofzo. Een prog dat hem bij 65 graden gaat shutdownen is niet nodig, je kan dan net zo goed zelf direct je PC uitdoen want die temperatuur bereikt ie binnen no-time.

• iets
Shit de Vcore omlaag halen kan niet in mijn bios :(.
* iets pakt oude verotte 200Watt voeding :P

tvw

Verwijderd

erhm dat heeft geen nut hoor. :?
je kan het gewoon proberen om de fan uit te zetten als je in windows zit.
moet je de fan via een verloop stekkertje op een molex aansluiten en dan via dat programmetje kijken hoehard ie omhoog loopt, shand dan wel bij de stekker houden om je comp uit te zetten of bij je molex om je fan aan te zetten.
je moet het gewoon proberen want dat doen andere tweakers ook dus dan moet jij het ook kunnen

offtopic:
het is op eigen risico IK ben niet aansprakelijk voor de chade die je kan maken en T.net ook niet.
dus het is op eigen gevaar.

• iets
Nog ff voor de database, :)

Ik heb mijn P3@770 nadat ie geonventilatord was 10 min laten in branden op stabilitytest. Daar werd ie 60C daarna ben ik toch maar gestopt en fan weer aangesloten.

tvw

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:23

Epsilon

een p3 fikt niet door als hij te warm word
dan loopt de comp gewoon vast :)

Misschien es kijken of je een grotere heatsink kan vinden en dan kijken of hij wel "koel" blijft. Dat koel is maar relatief, want hij zal een stuk warmer worden dan wanneer je hem aktief koelt

Verwijderd

Ze hadden bij THG zo'n filmpje gemaakt over wat er met de verschillende CPU's gebeurde zonder heatsink. De Pentium 3 liep daarin gewoon vast, en overleefde het :)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2002 20:58 . Reden: te laat :'( ]

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
ik heb wel eens wat gezien, mensen die een p3 passief hadden draaien. Ik denk dat je er een zo groot mogenlijk coolblok op moet plakken, en er moet natuurlijk wel iets van airflow langs stromen. In Intergraph en Silicon graphics dual p3 workstations zijn de processoren passief gekoeld. wel hebben ze een outake fan (en de voeding) en soms ook een intake. Maar gewoon grote aluminium heatsinks erop.

even pimpen, zo een heb ik er ook, koele kasten, koele machines, en ze hebben kaas gegeten van het koelen:

Afbeeldingslocatie: http://www.wizardskeep.org/mainhall/journal/lizard.jpg

specs

• -Marshal-
  • Laatst online: 03-11-2024
Op Tom's Hardware forum hebben ze eens een test gedaan wat er gebeurt als je de ventilator van een P3 afhaald.

link 1 of deze link 2

Distributed.net, the only reason my computer is on right now !

• Memendo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:01

Memendo

V4-power/Team BSD

-Marshal- schreef op 27 oktober 2002 @ 21:16:
Op Tom's Hardware forum hebben ze eens een test gedaan wat er gebeurt als je de ventilator van een P3 afhaald.

link 1 of deze link 2
tussen fan en heatsink zit nogal een veschil! Bij dat bewuste filmpje hebben ze dus de complete heatsink er afgehaald, das wel iets anders dan alleen een fan.
Maar een P3 passief koelen? ach je ontkomt niet aan het feit dat je daarvoor een goede airflow nodig hebt. Maar het kan wel (oa sommige compaqs hebben alleen een intake en outtake(via de voeding).

• zerok
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-02 23:48

zerok

geen

Bij mij was een keer mijn fan stuk. Mijn computer was toen alleen gruwelijk instabiel als ik iets te groots opende (film,spel) dan crashde die. Maar mail enzo kon ik nog wel gewoon checken. Het heeft zo een week gedraait :)

maar mijn computer was niet overgeclocked dus dat kan het verschil zijn

"never argue with idiots they drag you down to their level and beat you with experience" dilbert

Pagina: 1