[PC] Silent Hill 2

Pagina: 1
Acties:
  • 142 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• aftermath
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

aftermath

"Everybody lies"

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.tothegame.com/bilder/gaminfo/screenshots/silenthill2_ps2/logo.jpg

Deeltje 2 komt ook naar de pc voor de verandering en lijkt me wel leuk :). 1 heb ik ooit lang geleden wel is voor de psx gespeeld en was wel aardig, screenshots zien er ook goed uit en het verhaal is wel spannend denk ik ;)

- Game Info
In Silent Hill 2 (PC), players assume the role of James, an "everyman" Protagonist who receives a cryptic letter from his wife beckoning him to meet her in Silent Hill, a place that holds great meaning for the couple. What could normally be a comforting, even romantic letter, scares and confuses james - his wife has been dead for three years. The mystery of the letter compels him to return to the surreal horror and all-to-real danger in Silent Hill.
Set im dense fog and haunting darkness accompagnied by dramatic music in Dolby Surround sound, Silent Hill 2 (PC) pushes the boundaries of macabre horror. Advanced technological and original designs allow for such features as intense visual expressions of the characters, eerie weather conditions and dramatic gore making the game an extremely frightening. Players face over 10 types of enemies and have access to a variety of shooting and striking weapons, including the pistol and steel pipe found in previous (console) editions.

• Includes the "Born From a Wish" scenario found in Silent Hill 2: Restless dreams for Xbox.
• Unprecedented graphics and eerie music define the macabre horror genre of games
• It is the franchise's first appereance on PC
• Dolby 5.1 Surround sound
• New save game system allows the player to save their game at any time
• High-resolution graphics only possible on PC including up to 1600x1200 resolution
• Bonus chainsaw weapon immediatly available at lower difficulty levels
• Unlock cutscene movies and play them back at any time in the "Movies Menu"
• New "Hot Keys" including Reload, Health and Weapon keys that allow the player to use inventory items directly without going to the inventory screen
"Controls Menu" allows the player to bind any function to any key or gamepad button
• All gamepads are supported, including digital pads and analog sticks.
• "QuickSave" and "QuickLoad" keys allows the player to save their game without going to the Save Game Menu
• Includes special sneak preview trailers of Silent Hill 3
- Screenshots

Afbeeldingslocatie: http://www.tothegame.com/bilder/gaminfo/screenshots/silenthill2_pc/screen1_large.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tothegame.com/bilder/gaminfo/screenshots/silenthill2_pc/screen2_large.jpg

[url="hhttp://image.com.com/gamespot/images/2002/pc/featurepreviews/silenthill2/silent_screen017.jpg"]Afbeeldingslocatie: http://image.com.com/gamespot/images/2002/pc/featurepreviews/silenthill2/silent_screen017.jpg[/url]

Afbeeldingslocatie: http://www.tothegame.com/bilder/gaminfo/screenshots/silenthill2_pc/screen4_large.jpg

Afbeeldingslocatie: http://image.com.com/gamespot/images/2002/pc/featurepreviews/silenthill2/silent_screen031.jpg

Website
Trailer
Meer Screenshots (en hier)

- Release Date Europa: 29-Nov-2002

- Release Date Amerika: 05-Nov-2002

http://psnprofiles.com/AfthyX

• Switch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2024
De screens zijn niet echt 'wauw!' :/

• aftermath
  • Niet online

aftermath

"Everybody lies"

Topicstarter
Shock3r schreef op 26 oktober 2002 @ 23:23:
moet dat dan :? ... graphics zijn niet echt natuurlijk maar als je van dit soort spellen houd gaat het om de gameplay en het verhaal...

Verwijderd

je moet dit echt niet gaan vergelijken met Resident Evil voor de Cube... want dan valt dit in het niets..... Ik verwar deze titel trouwens steeds met Splinter Cell (X-box).... das pas een veelbelovende game!!

• Switch
  • Laatst online: 09-12-2024
aftermath: Nee ;) Maar als je nu naar screens van bijv. Hitman 2 of een ander recent 3rd Person (LOTR) spel kijkt, mogen we toch wat meer verwachten dan deze port (?), met gigantische textures :). Het KAN veel mooier, en als 't mooier is, heb je een betere spelervaring. Althans, de meeste :+

Verwijderd

Voor de echte adventure fanaten maakt het weinig uit de graphics (hoeft natuurlijk niet uit het stenen tijdperk maar zoals op die screenshots is voldoende), het gaat dus echt om verhaal/gameplay...

Verwijderd

Op de PS2 zag ie er wel stukie beter uit......

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:10
Wacht nou maar af tot je het met je eigen ogen ziet...
Shock3r schreef op 26 oktober 2002 @ 23:26:
Het KAN veel mooier, en als 't mooier is, heb je een betere spelervaring. Althans, de meeste :+
Is dat zo :?

The devil is in the details.

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-01 19:28
suckie spel
check mij topic erover..... ff zoeken

• aftermath
  • Niet online

aftermath

"Everybody lies"

Topicstarter
zow... na veel te zijn uitgesteld is ie inmiddels voor de pc uit. Iemand die hem al heeft gespeeld ? en is ie echt zo "slecht". Volgens de verhalen en reviews die ik lees valt het allemaal wel mee. (pff 3 cd's :D )

Verwijderd

het is een GENIAAL spel.

het grijpt je vast met de digtale hand, en laat je niet meer los totdat je het hebt uitgespeeld.

Ik heb hem op mijn xbox, en dat spel heeft toch een sfeer....

geniaal, en de graphics zijn btw ook verschrikkelijk mooi

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:10
Beter! Dit soort toppers komen altijd op de consoles en dan niet op de PC :(
Het lijkt me een heel vet spel en eindelijk weer eens lekker griezelen na Resident Evil 2 op de PC :P
Hopelijk gaan ze meer consoletoppers uitbrengen voor de PC :)

The devil is in the details.

Verwijderd

silent hill 2 was geen topper
:r

• Virgil
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08-2025

Virgil

We're not alone

MaRc0 schreef op 08 december 2002 @ 10:27:
Beter! Dit soort toppers komen altijd op de consoles en dan niet op de PC :(
Het lijkt me een heel vet spel en eindelijk weer eens lekker griezelen na Resident Evil 2 op de PC :P
Hopelijk gaan ze meer consoletoppers uitbrengen voor de PC :)
Idd.
Ik heb silent hill 1 gespeeld op de playstation 1.

Alleen ik had geen zin om een ps2 te halen voor 1 spel en zat te denken om het te emuleren.
Maar nu komt ie dus gewoon op de pc w00t
* Virgil @ blijheid

Ik was heel, heeeel vroeger SeRRveR

Verwijderd

Deel 1 voor de PSX vond ik best cool, maar het miste wat... Misschien teveel gepuzzel en weinig actie?? Deel 2 ziet er veel belovend uit.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 december 2002 @ 11:26:
silent hill 2 was geen topper
:r
zeg dan tenminste erbij waarom je het :r vindt, aan deze informatie hebben we niks :{

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Switch schreef op 26 oktober 2002 @ 23:23:
ps2 draait op 640*480 + antialiasing. daar komt dat dus door. zorg dus dat je AA draait met deze game :)

Verwijderd

kben wel benieuwd hoe het zit met de graphics @ pc, om mijn xbox ziet het er verschrikkelijk mooi uit iig :9~

• Cougar
  • Laatst online: 02-12-2025
whoei 1e cd is binne :)

morgen heb ik hem ook :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 december 2002 @ 16:43:
[...]

zeg dan tenminste erbij waarom je het :r vindt, aan deze informatie hebben we niks :{
jah ok sorry
ff waarom ik het vind

Silent Hill 1 was een topper
maar silent hill 2 is gewoon regelrecht een ramp

-slechte graphics ( ik heb de xbox en ps2 versie ..)
-slechte besturing
-eentonig
-weinig "wapens"
-weinig monsters
-te makkelijke puzzels
-veelste linear
-kort , heel kort

heb hem uitgespeeld zonder walktrough enzo, maar het kon me echt geen enkele keer meer dan 10 minuten boeien

het spel is zo slecht dat ik het einde niet meer weet..nouja...je rende naar boven en daar moest je tegen die creep vechten...

maarja...als je eenmaal eerder RE hebt gespeeld en je speelt deze game an is het gewoon te slecht

Verwijderd

Ik ben zelf een vervent RE'er, en ik moet zeggen dat ondanks dat Silent hill 2 niet tegenvalt, deel 1 vond ik ronduit klote.

-Graphics vind ik juist erg goed tegenover andere xbox spellen :?
-besturing moet je aan wennen, maar ik vind het niet bijzonder irritant :?
-eentonig ben ik het wel een beetje met je eens, alhoewel ik wel vaak interessante plotwendingen bespeurd heb.
-wapens, tsja het is nou eenmaal geen shooter, het gaat hierbij puur om de sfeer, niet direct om de actie
-monsters, mee eens, dit vind ik wel een groot nadeel
-linear --> zie eentonig
-mja, hangt ervanaf, als je alles op heel hard zet dan duurt het wel wat langer :)

dit spel komt btw het best tot z'n recht als je het alleen in de avond speelt

• Ultra
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Typisch console-spel, je kan niet eens je muis gebruiken :X

Verwijderd

hey.. jij zegt wat hier op got :)

• Kramers
  • Laatst online: 05-08-2025

Kramers

Tijd voor iets nieuws

Ik zat er aan te denken dit spel te kopen voor de xbox, maar nu wacht ik de pc versie maar even af.

Zelf ben ik wel een fan van dit soort type spellen, al vind ik de spellen die ik al gespeeld hebt in dit genre wel op elkaar lijken.

Alone in the Dark 4 vind ik wel heel erg lijken op Resident Evil.
Dus ik hoop dat dit qua verhaal e.d. wel anders is dan die andere twee spellen.

Huh.. moet ik hier wat typen of zo ?

Verwijderd

Kramers schreef op 08 December 2002 @ 19:07:
Ik zat er aan te denken dit spel te kopen voor de xbox, maar nu wacht ik de pc versie maar even af.

Zelf ben ik wel een fan van dit soort type spellen, al vind ik de spellen die ik al gespeeld hebt in dit genre wel op elkaar lijken.

Alone in the Dark 4 vind ik wel heel erg lijken op Resident Evil.
Dus ik hoop dat dit qua verhaal e.d. wel anders is dan die andere twee spellen.
vergeet at dus maar

Deze game probeert gewoon een beetje op RE Nemesis te lijken
een engerd die je de hele game op het "stuipen" meot jagen

en deze game is velen alen slechter als RE
probeer liever wat anders

en een domme mietje wat alleen : mary mary begint te ijlen is ook niet echt toppie

Verwijderd

nemesis vond ik juist een klote deel van RE, als er een RE goed is is het deel 1...

Kramers: beter koop je hem op xbox

• Kramers
  • Laatst online: 05-08-2025

Kramers

Tijd voor iets nieuws

Verwijderd schreef op 08 December 2002 @ 19:09:
[...]

en een domme mietje wat alleen : mary mary begint te ijlen is ook niet echt toppie
Aaj, je bedoeld zo'n karakter die je speelt waarin je je héééél goed kan inleven?

Toch bij www.gamerankings.com

PlayStation 2 87.6%
PC 69.3%
Silent Hill 2 82.7%

De console versies toch best goede cijfers.

Huh.. moet ik hier wat typen of zo ?

Verwijderd

neem daarom gewoon de xbox versie, ziet er het best uit en speelt het lekkerst ;)

Verwijderd

Ik vind het nadat ik de reviews heb gelezen niet waard om te kopen. Ik had er veel van verwacht maar de gameplay-rating is te laag.

• Cougar
zit nu het spel te spele maar zit vast. Volgens mij is het de bedoeling dat ik naar dat water ga linksboven op de map , maar je kunt zien dat er overal afzettingen zijn , die andere 2 rode vierkantjes zijn savepunten (kan ook wel in de game zelf save). Weet er iemand hoe ik verder kan?

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/w.voortman/silent%20hill%202.JPG

topic gevonden :)

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-01 12:35
heb het spel maar ge-dled omdat ik hem al op de ps2 heb. stomme is dat ik geen cd's meer heb om het erop te fikken.
op de ps2 was die in ieder geval vetjes! (hou wel van dit soort spellen, heb tevens deel 1 ook ;) )

Verwijderd

spel is 3 cd's en het is geen bal aan klote besturing de graphic's zijn ook niet echt top , geluid is wel weer redelijk , net zo slecht als SH1 , tekort aan monsters en de puzzel's zijn ook makkie.

Hou het toch maar liever op Counter-Strike op de PC en GoldenSun 1 en 2 op de GBA

Verwijderd

Cougar schreef op 10 December 2002 @ 15:00:
zit nu het spel te spele maar zit vast. Volgens mij is het de bedoeling dat ik naar dat water ga linksboven op de map , maar je kunt zien dat er overal afzettingen zijn , die andere 2 rode vierkantjes zijn savepunten (kan ook wel in de game zelf save). Weet er iemand hoe ik verder kan?

[afbeelding]

topic gevonden :)
je bent al bij het vraagteken in martin str. geweest?

• Trancentral
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
spel is zeer vet!! ik heb hm gisteren uitgespeeld , echt de moeite waard! :)

• Cougar
weet jij hoe ik bij dat park moet komen? alle wegen er naartoe zijn afgezet :(

[ Voor 3% gewijzigd door Cougar op 10-12-2002 20:48 ]

• Cougar
k*ck :X

bijna 24 uur sinds laatste post :)

• Cougar
Niemand die het dus weet?

Whoei weer 24 uur ;)

edit 23

[ Voor 16% gewijzigd door Cougar op 12-12-2002 16:37 ]

• tvelferen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-01 13:18
ik vind de game tot nu toe nog niet tegenvallen. graphics zijn goed (dankzij mijn 9700 pro :9).
Ik vind het alleen klote dat je nix met je muis kan doen. de monsters zijn wel heel erg nep, doe mij maar halfdode zombiemensen.
Dus tsjah wat moet je ervan zeggen. Ik hoop dat ik mijn kerstvakantie er nog wel mee doorkom, samen met fifa2k3, warcraft 3 en kaunterstrijk.

w00t 3 dagen ;)

• OcNewB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-09-2025
Ik vind dr weinig aan. ik heb zon half uur gespeeld en toen dacht ik mwa... ut is niet echt veel. Ik speel met een gamepad en een radeon9700pro dus ut licht niet aan de graphics of besturing. Ut spel is gewoon niet zo. Meer voor op een console dan op een pc.

Verwijderd

Als je een flinke dosis actie wil moet je een FPS doen ofzo.........ik denk dat de fans van deze serie het hierover wel met me eens zijn.
Het gaat om het verhaal en het zoeken............ik was gisternacht aan het spelen en zat er echt in....de muziek,de sfeer en het twilight zone gevoel........geweldig gewoon.
Het voelde echt aan als een film...........ik vind het ook leuk dat de hoofdpersoon voor de verandering geen 'held' is,maar een normaal iemand (net als in deel1 ofcourse).
Voor de mensen die op de graphics lopen te :r .....probeer fog eens op complex en zet screen noise uit........PS2 eat your heart out

Verwijderd

Ik heb het spel nu pas in handen, maar het draaid niet echt...
Kan alleen maar kiezen om de game te spelen (in 800x600) en als ik op trailer, options of dergelijk klik hij meteen terug knald naar mijn desktop of erger nog reboot :/

Heb een 9700pro met P4 en in geen ander spel last van dit soort perikelen.
Is er een andere manier om de details aan te zetten?
(bij een vriend met dezelfde mobo+proc+9700pro+drivers draaid het wel, heb hem al 2 keer opnieuw geiinstalleerd)

iemand tips ?
Pagina: 1