Toon posts:

MOBO IDE controller driver

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik had hier al een post gezet, die werd verplaatst omdat het schijnbaar niets met mobo's te maken had, de meningen zijn verdeeld...

Ik heb een probleem met mijn cd-rom drive's, hiervoor met mijn harde schijf:

hiervoor had ik te maken met de probleemmelding: inaccisable Boot devise, waar iedereen last van heeft met het installeren van w2k op een asus mobo

nu heb ik mijn bios geupdate en kan ik succesvol windows installeren. Nu stuit ik op het volgende probleem, mijn cd-roms doen het niet.

bij mijn mobo zat een cd met ide drivers, die heb ik geinstalleerd en zowaar gaf hij bij mijn slave drive (cdwriter) geen foutmelding meer, en kon ik installeren maar bij het installeren kan hij vele bestanden NIET vinden.. erg wazig. Bij mijn dvdspeler blijft hij dezelfde melding geven als voorheen: het icoontje van de cd wordt niet herkend, er wordt een gaar windows afbeeldingkje in een wit shilletje weergegeven en als je er dubbelklik op drukt geeft hij een application failed error. ook de exe bestanden zijn dos gekleurd... weet iemand wat ik hiermee moet doen??

alvast bedankt

Almer

• vinnux
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Info
- Welk moederbord
- Welke bios versie
- Welke cd speler
- IDE aabsluitingen
- Slave master verhoudingen
- Welke cpu
- Wel geheugen ..........

Need I say more.

Verwijderd

Topicstarter
sorry, ik werd een beetje depri.. dat het met een nieuw mobo zoveel probs moet geven, mijn specs:

- asus p4s533
-
- liteon DVD 16x en liteon 48x12x48
- Over de IDE doen ze erg moeilijk, wel vind ik: 40-1 pin IDE1/ IDE2 maar dat zegt vlgs mij weinig, hij ondersteunt UltraDMA 133/100/66 ribbon cable
-Hard disk 60GB 7200 van Maxtor staat op master op IDE 1, DVD sec. master en cd-rw op slave sec.
- CPU: P4 2.53 GHZ
- Geheugen: 1gig 2700 DDR

alvast bedankt

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Problemen met CDROM's en IDE drivers duiden op problemen met I/O controllers. Of ze nou op de moederbord zitten of niet, ze horen tóch in Opslagmedia & I/O Controllers. Het is echt niet de bedoeling om in GoT een nieuw topic te starten met dezelfde probleem :/

Dit topic is gesloten.