Search engine, ik krijg het maar niet voor elkaar

Pagina: 1
Acties:

• radicalEMT
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-08 23:06
Het lukt me maar niet om een hogere "ranking" te krijgen in b.v. google voor de website http://www.curabel.com. De tips die ik op got heb gevonden met behulp van de search lijken niet echt te werken.
Dit heb ik al gedaan om te proberen een wat beter resultaat te krijgen:
- index.html met een frame (als de bot geen .php indexeert)
- metatags
- door html validator gehaald en eventuele bugs weggehaald
- aangemeld bij vrijwel alle (onbetaalde) grote zoekmachines

In Altavista is het resultaat nummer 1 als je op curabel zoekt. Dit wil ik ook bereiken in google, of minimaal in de buurt van top 10.

Heeft iemand nog ideeen of tips?
Ik weet dat als de pagina meerdere malen gelinkt wordt vanaf een andere pagina dit je ranking ook positief beinvloedt, iemand hier tips voor?

• ThaEagle
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-10-2024

ThaEagle

Debian GNU/Linux

De sites die boven jouw site uitkomen betalen waarschijnlijk om op die plaats te verschijnen...

De enige manier is om zelf ook te gaan betalen voor een plekkie bovenaan ;)

Epox 8KRA2+ AMD Athlon 2400+ 768 Mb DDR Club3D Nvidia Geforce 5900 XT Asus 50x CD-rom AOpen 4x CD-R Maxtor 60 GB UDMA 133 Seagate 160 GB UDMA100 HP M700 WinXP

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:13
ThaEagle schreef op 26 oktober 2002 @ 23:08:
De sites die boven jouw site uitkomen betalen waarschijnlijk om op die plaats te verschijnen...

De enige manier is om zelf ook te gaan betalen voor een plekkie bovenaan ;)
Wat een onzin als je de sites ziet @ google dan zie je meteen dat er niet betaald voor wordt

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
Wat ThaEagle zegt is niet waar, je kan bij google.com zelf lezen hoe hun ranking tot stand komt: Wanneer er veel pagina's naar jouw site toe linken over jouw onderwerp "curabel" dan kom je vanzelf bovenaan. Ga dus op zoek naar sites over jouw onderwerp die een linkpagina hebben en wissel links uit, dit is in jullie beiden belang dus meesal geen probleem. (of ga een partnership aan).

Human Bobby

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:34

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Volgens mij wil iedereen dat bereiken.. ;) Het lijkt me sterk dat php niet geindexeerd wordt; .asp en .aspx worden immers ook geindexeerd. Metatags worden nauwelijks meer opgelet. Afvangen door middel van een dummy-pagina wordt ook al redelijk op gecontroleerd.
Of de HTML-validator belangrijk is, betwijfel ik. De pagina moet wel goed doorzoekbaar zijn voor zoekmachines. Volgens mij is hij niet zo blij met te veel tekst, welke door Javascript gegenereerd wordt (volgens mij wordt hier niet op gelet).

Belangrijk zijn de doorklikratio op een pagina en het aantal links er naar toe, zoals eerder genoemd.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:27
Zorg dat veel sites naar je linken!
Goede partner sites zijn eventueel te vinden door in google 'link:concurrent.com' als zoekterm te gebruiken. Je ziet dan welke sites naar je concurrent linken, en vervolgens kun je die sites ook aanschrijven :)

Zorg verder voor een goede titel van je site (dus in de titelbalk), Meta tags zijn tegenwoordig niet meer zo belangrijk als voorheen, maar het kan geen kwaad om die goed voor elkaar te hebben. Genereer ze eventueel automatisch met php (dus data uit de database direct in de meta tags).

Wat bij mij goed hielp, was om alle pagina's op directories te laten lijken (ben er even de goede naam voor kwijt), dus als je een spel met id 200 hebt, krijg je: domain.com/game/200. Een goede handleiding hiervoor is te vinden op http://www.promotionbase.com/article/485/47

Succes :)

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:43
RobbertC schreef op 27 oktober 2002 @ 01:25:
Zorg dat veel sites naar je linken!
Goede partner sites zijn eventueel te vinden door in google 'link:concurrent.com' als zoekterm te gebruiken. Je ziet dan welke sites naar je concurrent linken, en vervolgens kun je die sites ook aanschrijven :)

Zorg verder voor een goede titel van je site (dus in de titelbalk), Meta tags zijn tegenwoordig niet meer zo belangrijk als voorheen, maar het kan geen kwaad om die goed voor elkaar te hebben. Genereer ze eventueel automatisch met php (dus data uit de database direct in de meta tags).

Wat bij mij goed hielp, was om alle pagina's op directories te laten lijken (ben er even de goede naam voor kwijt), dus als je een spel met id 200 hebt, krijg je: domain.com/game/200. Een goede handleiding hiervoor is te vinden op http://www.promotionbase.com/article/485/47

Succes :)
Multiviews?

• radicalEMT
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-08 23:06
Hartelijk bedankt voor de hulp. Ik ga het direct toepassen. Ik zal eventuele resultaten hier posten.

• Adion
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:18
Is al wel gezegd, maar ik wil het nog maar eens benadrukken:
Het lijkt er op dat google veel rekening houd met de page title, meer dan met de url.
Zo komt het dat djDecks, niet als eerste komt met www.djdecks.be, maar wel een andere site waar een link staat, omdat daar de title gewoon 'djDecks' is.

php word inderdaad gewoon geindexeerd

Verder heb ik er niets aan moeten doen om er bij google in te komen.

VirtualDJ 2026 - Fast Image Resizer - Instagram

• KompjoeFriek
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-01 05:18

KompjoeFriek

Statsidioot

Dus met andere woorden moet je gewoon een Link naar je eige site op je eige site hebbe staan, wil je hoog op de Google lijst komen
(was laatst een topic op Tweakers.net over)

WhatPulse! - Rosetta@Home - Docking@Home

• El Martino
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 10:37

El Martino

Zo niet, dan toch.

Uiteraard gaat dat niet lukken. Het gaat om links van externe sites. En hoe hoger de externe site zelf scoort, hoe zwaarder de link telt. M.a.w. als je zorgt dat microsoft naar jouw site linkt, scoor je goed ;)

"To make a bad day worse, spend it wishing for the impossible", Calvin (Calvin & Hobbes)

Pagina: 1