[Brother HL1470NLT] Probleem met 2e tray

Pagina: 1
Acties:
  • 148 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik heb vandaag op m'n werk een Brother HL1470NLT geinstalleerd, dus de versie met LAN en extra tray. Printen op de 1e la doet ie zonder problemen, we zitten alleen met 1 probleempje.
Als ik een pagina wil afdrukken kan ik kiezen uit welke la ik wil afdrukken, en ik 1e instantie stond die 2e la er dus niet bij. Die had ik dus toegevoegd via accessoires, vervolgens kon ik zonder problemen uit lade 2 afdrukken. Na het sluiten van het programma (excel in dit geval), startte ik het opnieuw, en wou weer uit lade 2 printen. Wat bleek... ik moest lade 2 opnieuw toevoegen als accessoire, hij onthield hem niet.
Dit bleef zo, ook na een half uurtje klooien... In de manual kon ik nix zinnigs hierover vinden.

Heeft een van jullie enig idee hoe ik dit op kan lossen?

Thanx in advance :)

Verwijderd

Misschien op de server het zo instellen?
Naar mijn weten neemt ie die instellingen als standaard over als je em shared :)

• Timmert
  • Niet online
Verwijderd schreef op 27 oktober 2002 @ 00:09:
Misschien op de server het zo instellen?
Naar mijn weten neemt ie die instellingen als standaard over als je em shared :)
Printserver zit in het apparaat zelf, hij zit dus direct op een wandcontactdoos, en niet op een server ofzo.
Ik heb het webbased management ding als 3x binnenstebuiten gekeerd, maar daar kan ik nix instellen mbt lades.

Verwijderd

Configuratie op de printer zelf? Wat zit er in lade 2 eigenlijk?

• Timmert
  • Niet online
Verwijderd schreef op 27 oktober 2002 @ 00:15:
Configuratie op de printer zelf? Wat zit er in lade 2 eigenlijk?
Hoe bedoel je op printer zelf? In lade 2 zit briefpapier, in lade 1 gewoon blanco a4'tjes.

Verwijderd

Meestal zit er een configuratie op de printer zelf ( ik denk even aan een HP)
Zo niet, eigenschappen van de printer op workstation?
Lade 1: A4
Lade 2: Briefpapier

• RvS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-07 21:59

RvS

...

Het makkelijkst is om hem te instaleren op een server (kan je gelijk een wachtrij instellen) Vervolgens confugureer je hem op de server goed. Sharen die hap en de printer instaleren op je werkstations.

cu6

• Timmert
  • Niet online
Het probleem is dat ik de printer niet lokaal op een server kan installeren, simpelweg omdat die server helemaal aan de andere kant van het pand staat...

• Keesk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-08 10:15
Printer nogmaals installeren en dan bv brotherlade2 noemen en bij de eigenschappen lade 2 als standaard instellen (en dan vervolgens bij excel als printer aangeven) al geprobeert?

• Timmert
  • Niet online
Keesk schreef op 27 oktober 2002 @ 00:59:
Printer nogmaals installeren en dan bv brotherlade2 noemen en bij de eigenschappen lade 2 als standaard instellen (en dan vervolgens bij excel als printer aangeven) al geprobeert?
Nog niet, maandag ben ik weer op m'n werk, dan zal ik alles nog een keer nalopen.

• Gerritjuh
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:33
Printer configureren in het printer menu, onder Start, Instellingen. Die wijzigingen zijn dan standaard voor alle applicaties. Als je de printer configureert via het software apkket, zoals Excel dan neemt hij weer de standaard instellingen na het opnieuw opstarten van die software.

"If it ain't broke, don't fix it!"

• Timmert
  • Niet online
Gerritjuh schreef op 27 oktober 2002 @ 11:01:
Printer configureren in het printer menu, onder Start, Instellingen. Die wijzigingen zijn dan standaard voor alle applicaties. Als je de printer configureert via het software apkket, zoals Excel dan neemt hij weer de standaard instellingen na het opnieuw opstarten van die software.
Die tip kreeg ik indd ook al van VWK, ik ga het maandag meteen proberen, stom dat ik hier zelf niet op ben gekomen...

• Timmert
  • Niet online
Problem solved :). Settings aangepast in het configuratiescherm, en nu werkt het!

Thanks voor jullie reacties :)
Pagina: 1