Xeon Foster Niet op E7500 Chipset ?

Pagina: 1
Acties:

• AlPha.BeYoNdeR
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-05 16:07
Ik zou ff willen weten of de Intel Xeon Foster (die dingen met 256kb cache en snelheden van 1,4 1,5 1,7 2,0 Ghz)

Zouden deze op een Dual Xeon moederbord met E7500 Chipset passen ? op de intel site staat er niets over het niet supporten ervan..

Want ik had wel gehoord dat het zou kunnen, maar dat intel geen garantie gaf dat het zou werken en de gevolgen ervan })

[ Voor 0% gewijzigd door AlPha.BeYoNdeR op 26-10-2002 21:34 . Reden: bl44t ]

• AlPha.BeYoNdeR
Niemand? :? |:(

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

In many respects, the Xeon MP (the former Foster) isn't that different from the Xeon (the former Prestonia). It's manufactured on Intel's 0.13-micron process, uses the NetBurst architecture, and is compatible with the E7500 chipset. Yet the Xeon MP is intended not for one- and two-way servers, and it offers up to 1MB of level three cache.
Bron

• AlPha.BeYoNdeR
Xeon MP, die zijn gemaakt om te gebruiken met een Quad GrandChampion HE Xeon chipset..

dit zijn 2x een Xeon Foster DP

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
In elke documentatie of specsheet v.d. E7500 die ik nu bekeken heb wordt steeds expliciet de 512kB L2 Xeon aangehaald, dat ligt er iig dik bovenop. Je kan het proberen mits dat bord de juiste spanning kan leveren (1.7V als extra boven de 1.5V), tenslotte werken beide cpu's ook op een i860 bord. Niet dat dit veel zegt maar het zegt wel dat ze tamelijk compatible met elkaar zijn, de Foster en Prestonia. Probeer het eens, ik ben benieuwd :P

Just pick a dead end and chill out 'till you die.