Toon posts:

[WIN XP] Setup probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik zit met een niet zo'n leuk probleem...

ik heb allereerst de faq e.d. gelezen en ook gezocht naar relevante topics, maar heb daarin niet mijn probleem terug kunnen vinden :(

Nu heb ik dus een probleem, namelijk, ik krijg win xp niet meer op mijn bak gezet.

Ik heb netjes mijn HD geformatteerd, gepartitioneerd en daarna win xp op mijn c gekopieerd.

Nu wil ik aan de daadwerkelijke install beginnen, maar krijg ik de foutmelding dat mijn schijf beschadigd is...

niet leuk dus :(

Kan ik proberen om mijn partitie te converteren naar NFTS of zal dat geen enkele verandering hebben in het hele gebeuren???

Zo niet, wat is dan een oplossing??? (ik heb mijn HD nog maar een keer geformatteerd voor de zekerheid, dus het kan naar mijn mening niet zomaar aan de HD werken, want die werkte prima)

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

wat zegt chkdsk/scandisk ??

• MegaJurk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09-2023

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Ik heb een dergelijk probleem met de setup van Windows 2000 gehad. Zit je harde schijf misschien aangesloten op de Ultra ata 100/133 controller op je moederbord of zelfs op een aparte (PCI) controller? Mogelijk ligt hier het probleem. De oplossing is dat je je harde schijf dan op de "gewone" IDE controller van je moederbord aansluit (je cd rom en/of dvd en/of rewriter zullen daar ook op aangesloten zijn) en dan Windows XP nog een keer probeert te installeren.

Als het dan nog niet lukt is er volgens mij nog de mogelijkheid setup te starten met diverse opties, waardoor je XP min of meer dwingt zichzelf te installeren ondanks dat ie zich niet helemaal "happy" voelt, geen ideale situatie in ieder geval.

Verwijderd

ik heb dus precies hetzelfde probleem ... HD beschadigd! en de install heeft wel eens als fout gezegt iets over aangesloten zitten op hetzelfde "iets" maar daar heb ik weinig verstand van :(