Toon posts:

Chello Versus ADSL vraag

Pagina: 1
Acties:
  • 136 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hi all! ik weet dat het bekende topic is , maar ik heb jullie hulp beetje nodig.

Ik ga binnenkort verhuizen naar lelystad en weet dat op mijn postcode zowel ADSL als Chello (kabel) te krijgen is.
Ik ben zeer blij met mn huidigei adsl basic verbinding van 50kb download en 14 kb upload ... maar nu is de vraag ... haal ik deze snelheden of beter ook met Chello.

Iemand die ook in lelystad woont misschien ervaringen hiermee? Weet dat in de randstad kabel bijvoorbeeld zuigt maar ik hoor wel goede dingen over chello vandaar mijn vraag.

Groet en thnx,
alex

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:36
geef maar ff je toekomstige postcode, dan kan ik op de testserver van upc de gemiddelde snelheid wel even van die wijk opzoeken.

Wat ik zo zie voor de regio Flevoland op de testserver is de snelhied tussen ff grofgezegd tussen de 850 en 1100Kbit/s

Verwijderd

Topicstarter
thnx! ... postcode is 8244 ej ... thnx man!

Verwijderd

Topicstarter
en effe een tres stupido question .. 850 of 1100 kbit is 85 a 110 kbyte?

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 23:18
Als Chello in dat gebied goed is heb je meer snelheid voor minder geld, als Chello in dat gebied slecht is kan je beter ADSL nemen. De buitenlandse transit verbindingen zijn bij ADSL providers wel vaak beter, Chello koopt nog wel ns te weinig capaciteit in. Netwerkproblemen komen bij Chello ook iets vaker voor. Dus als je absolute stabiliteit wil moet je ook ADSL nemen. En nog iets, de service bij Chello is echt bagger.

• Pc123
Verwijderd schreef op 26 oktober 2002 @ 21:44:
en effe een tres stupido question .. 850 of 1100 kbit is 85 a 110 kbyte?
Je moet het door 8 delen, die resultaten van de testserver zijn wel handig om een idee te krijgen maar vaak kloppen ze niet helemaal, er komen waarschijnlijk meer mensen met een slechte verbinding.

Verwijderd

Topicstarter
dus de snelheden vallen nog hoger uit volgens jou berekening ... je bedoelt toch dat ik het aantal kbit moet delen door acht?

• Sponz
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

Verwijderd schreef op 26 oktober 2002 @ 21:22:

Ik ga binnenkort verhuizen naar lelystad en weet dat op mijn postcode zowel ADSL als Chello (kabel) te krijgen is.
Ik ben zeer blij met mn huidigei adsl basic verbinding van 50kb download en 14 kb upload ... maar nu is de vraag ... haal ik deze snelheden of beter ook met Chello.
Snelheden kunnen flink hoger zijn met chello, chello is ongeveer 160 kB/s down en 16 kB/s up. Je basic adsl is een stukje trager natuurlijk, maar wel stabieler. Welke provider heb je, want de service verschilt nogal per provider. Van chello kun je met zekerheid zeggen dat het kut is.

De download snelheid van adsl basic (kpn) gaat trouwens in januari omhoog naar 768 kbit/s, zeg maar 77 kB/s download. Volgens mij kun je beter blijven, je bent toch tevreden?

• Pc123
Je hebt toch al een modem, dan zou ik je ook aanraden om te blijven, je hebt een goeie kans dat je met Chello een snellere verbinding zou hebben maar als er ns problemen zijn dan wordt het een ramp aangezien service niet bestaat.

Verwijderd

Topicstarter
ja k ... had al zon vermoeden op dit advies ... en vind stabiel verbinding wel belangrijk. Heb nu jartje adsl basic van xs4all .. en bevalt prima , kan me maar 1 of 2 keer herinneren dat ik een storing had ofzo. Thxn for the advice.

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08-2025

dr.lowtune

Deugt niet

Ik hoor toch vele mensen klagen over chello, maar ik heb er echt nooit problemen mee. Ik heb het nu 7maanden, zit met downloaden bijna altijd (ver) boven de 100k/sec en ik kan heerlijk gamen ermee..

Verwijderd

Topicstarter
DAMN! kom er net achter dat als ik op postcode en huisnummer check ... de afstand tot de centrale te groot is .. was ik al bang voor .. kom aan het water te wonen en vrij ver van de rest vasn de wijk .. fuck it ... chello her i come :(

Verwijderd

kwoon ook in lelystad en vroeger een enkele keer problemen gehad met chello, laatste maanden niet meer.
En het is zeker sneller als DSL

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:37

Wimo.

Shake and Bake!

Verwijderd schreef op 26 oktober 2002 @ 23:48:
DAMN! kom er net achter dat als ik op postcode en huisnummer check ... de afstand tot de centrale te groot is .. was ik al bang voor .. kom aan het water te wonen en vrij ver van de rest vasn de wijk .. fuck it ... chello her i come :(
Zo slecht ben je niet af met chello.. ik haal dag en nacht 150+ ... tjsa.. voor mij geen trage adsl verbinding :*)

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-08 20:24
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/1#1
Kabel of ADSL?

De keuze tussen kabel en ADSL hangt erg af van de eisen die je stelt aan een verbinding en je geografische positie / omstandigheden. In sommige gebieden is Chello gemeengoed (150 k/s downstream / 20 k/s): in zo'n geval begin je niks met je MxStream Basic, dat bovendien nog es vergelijkbaar is qua prijs (allebei rond de � 50.- per maand). Kun je echter alleen Sonera of Casema krijgen, of zit je in een gebied waar Chello erg slecht is, dan kun je beter kiezen voor MxStream. Het Basic pakket zal voor de meesten wel afdoende zijn. Wil je echter erg veel gaan downloaden óf stel je wat hogere eisen aan je upstream, dan kun je kiezen voor "Fast". Hiervoor betaal je uiteraard wel extra.

Eén reden om tóch voor ADSL te kiezen, is dat het over algemeen wat stabieler is dan Chello. Niet alleen de verbindingssnelheid, maar ook qua storingen. Dat dat betreft heeft Chello helaas geen naam hoog te houden. Verder is de pingtijd van ADSL over het algemeen korter en blijft bovendien veel stabieler, wat vooral voor online gamers erg aantrekkelijk kan zijn. Concluderend: kabel of ADSL: bekijken per geval.

Naast KPN met MxStream zijn er een aantal nieuwe aanbieders op komst. Voor de mensen buiten het huidige MxStream gebied is dat helaas geen troost, deze aanbieders zijn ook afhankelijk van de KPN centrales, dus als MxStream niet mogelijk is in jouw woonplaats, kun je ervan uitgaan dat de andere aanbieders ook nog geen ADSL kunnen aanbieden.
Voor beschikbaarheid, abonnementen en snelheden kun je terecht op www.adslmetacrawler.com.

Als je wilt weten hoe de snelheden van providers in jouw regio zijn kun je het beste even op www.mordax.nl of www.speedtest.nl je postcode invoeren.
Daar kun je tevens je eigen snelheid testen.
Dus even op mordax oid kijken welke snelheden er gehaald worden. :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.