[user@domein.com] met php?

Pagina: 1
Acties:

• sjoerdb2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-05-2025
Ik heb een site waar gebruikers zich aanmelden met een emailadres en veel andere gegevens. Nu wil ik alle gebruikers een alias (geen pop-acces o.i.d.) laten hebben met hun inlognaam@mijndomein.nl De gebruikersgegevens staan nu in een mysql database en de site is gemaakt met php. Hoe kan ik dit realiseren? Bestaan er programma's voor? Het liefst wil ik alles met php doen.
Dit alles draait op een linux server.

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09-2025

djc

Hangt van je emailserver af, schat ik. Ik weet dat er email servers bestaan waarbij POP-accounts en aliassen (en ik geloof ook emails op zich) in een database worden opgeslagen, dus dan is het heel simpel om op die manier een alias aan te maken.

Rustacean

• sjoerdb2
Hmm. Er draait postfix als emailserver. Vergeten te vermelden: de email wordt dus doorgestuurd naar het door de gebruiker ingevulde emailadres.

Verwijderd

Dat is niet zo heel erg moeilijk :

[google=postfix aliases]
Een van de hits: http://www.linuxsecurity....ies/feature_story-91.html

Dus, als er een nieuwe user wordt aangemeld moet je de alias file van je postfix aanpassen ( b.v. /etc/postfix/aliases). Het formaat is dan "nieuwe_user: nieuwe_user@ander_domein.com" ( zonder qoutes). Vervolgens even vanuit php een exec() om de aliases file te converteren naar een aliases.db file met "postalias hash:/etc/postfix/aliases". Job done.

Parameters en correcte file locaties mag je lekker zelf uitzoeken 8)

Verwijderd

wat denk je ervan om je hoster eens te mailen of dit van hun mag en zo ja hoe.

• sjoerdb2
Verwijderd schreef op 26 oktober 2002 @ 22:25:
wat denk je ervan om je hoster eens te mailen of dit van hun mag en zo ja hoe.
ik host zelf :)
Pagina: 1