[floppy] leest geen diskettes

Pagina: 1
Acties:

• CaptBiele
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021

CaptBiele

No Worries!

Topicstarter
ik heb genoeg gesearched, maar kon nix vinden mbt mijn probleem. |:(

Ik had een kast in elkaar gezet zonder floppy, maar die bleek toch nog wel handig te zijn. Ik haal een nieuwe fdd, en zet die in mijn kast.
Ik kreeg bij het booten verder geen foutmeldingen of zo, maar XP Pro kan zelf geen floppys lezen.

"plaats een schijf of een ander geschikt medium in station a:"

Ik heb 5 verschillende (boot)diskettes geprobeerd, geen van allen werkte.
Ik heb met 2 kabels alle mogelijkheden geprobeerd. (in totaal 8 dus, kreeg bij 6 van de mogelijkheden een floppy fail (40) ) Ik heb de fdd in een andere kast geprobeerd en dat werkte prima.

mijn huidige situatie:

BIOS:
boot up floppy seek: enabled (heb ook disabled gehad)
swap floppy drive: disabled
A: 1.44M
B: none
[ik kon geen optie vinden met Floppy Controller oid 8)7 ]

De floppy-kabel is getest. Op het moment zit de kabel op het moederbord op pin 1. Aan de kant van de fdd zit de twist, en rode streep zit NIET aan de kant van de voeding (hoeft niet fout te zijn). In windows brand het ledje ook niet continu, dus kabels zitten volgens mij nu wel goed.

is het dan toch de optie in bios mbt de Floppy Controller? Of kan ik concluderen dat deze controller op het mb naar de eeuwige jachtvelden is? :'(

• CaptBiele

CaptBiele

No Worries!

Topicstarter
offtopic:
ik ga nu ff in de stad mijn floppy problemen verdrinken .... })

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-03 10:04

Mentalist

[avdD]

Stel ook eens voor je B: drive 1.44M in. Als je ie daarop wel werkt moet de floppy ergens anders op de kabel...

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• musiman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-03 15:42

musiman

Mijn wachtwoord is: Welkom01

Probeer eens met een boot diskette te booten (dus in het bios even aangeven dat de floppy eerder mag booten dan de hdd). Wanneer dit wel lukt, dan is er iets met je WinXP config aan de hand.

Make music, not war

• CaptBiele

CaptBiele

No Worries!

Topicstarter
W3ird_N3rd schreef op 26 oktober 2002 @ 22:06:
Stel ook eens voor je B: drive 1.44M in. Als je ie daarop wel werkt moet de floppy ergens anders op de kabel...
Dat werkt niet, heb ik al geprobeerd....
musiman2 schreef op 26 oktober 2002 @ 23:12:
Probeer eens met een boot diskette te booten (dus in het bios even aangeven dat de floppy eerder mag booten dan de hdd). Wanneer dit wel lukt, dan is er iets met je WinXP config aan de hand.
Lees mijn post .... daar staat in dat ik het al met bootdiskettes heb geprobeerd

• GeBas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-03 19:50

GeBas

--

Heb je de mogelijkheid om even een andere drive te testen?

| Apple iMac 27" 2012 | Apple McBook Pro 13" 2010 | qnap ts-112 |

Verwijderd

GeBas schreef op 27 oktober 2002 @ 16:42:
Heb je de mogelijkheid om even een andere drive te testen?
Dat lijkt me inderdaad wel handig, als dat ook niet werkt begint het erop te lijken dat je controller kapot is.

• CaptBiele

CaptBiele

No Worries!

Topicstarter
maar de drive zelf werkt, dan hoef ik toch niet een andere te proberen?

(dat ding heb ik nog in de winkel laten testen)

• ascona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-02-2022
kabel stuk :?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-03 07:56

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Domme vraag, je weet zeker dat je de Floopy drive goed aansluit :?
Als vanaf het aanzetten van de PC het lampje van je drive gaat braden, zit de kabel er verkeerd om in.
Als je een 'ouderwetse' kabel hebt; de aansluiting waar de kabel getwist is, is de aansluiting voor de A: Drive.
Vervolgens dien je de aansluiting zo op je drive aan te sluiten dat het gedeelte van de kabel waar een rode lijn op zit, naast de powerconnector op je drive zit.

Tijd voor een nieuwe sig..

• CaptBiele

CaptBiele

No Worries!

Topicstarter
Koffie schreef op 27 oktober 2002 @ 20:11:
Domme vraag, je weet zeker dat je de Floopy drive goed aansluit :?
Als vanaf het aanzetten van de PC het lampje van je drive gaat braden, zit de kabel er verkeerd om in.
Als je een 'ouderwetse' kabel hebt; de aansluiting waar de kabel getwist is, is de aansluiting voor de A: Drive.
Vervolgens dien je de aansluiting zo op je drive aan te sluiten dat het gedeelte van de kabel waar een rode lijn op zit, naast de powerconnector op je drive zit.
Ik weet niet zeker of het ledje gaat branden bij het opstarten van de pc... (ik zal dat asap controleren) Dit moet direct gebeuren neem ik aan...
Volgens mij brand het lampje heel even bij het opstarten, maar niet continu. Dat lijkt me goed :?

Ik heb idd een oudere kabel met een twist, en al op BEIDEN manieren aangesloten.
Die knul in de winkel had de rode lijn NIET naast de powerconnector. En hij had hem wel aan de praat :(

• endeavor334
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-08-2021
Reset het bios eens, misschien helpt dat

Voor elk probleem is er een oplossing. Dus dat is het probleem niet. De oplossing dat is het probleem.

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:50

Reptile209

- gers -

Wat nog wel eens wil helpen is het inschakelen van "check diskdrive on boot" ofzo. Dan zoekt 'ie 'm nog eens expliciet op en werkt het soms/vaak/bij mij wel.

Zo scherp als een voetbal!

• CaptBiele

CaptBiele

No Worries!

Topicstarter
Reptile209 schreef op 29 oktober 2002 @ 07:18:
Wat nog wel eens wil helpen is het inschakelen van "check diskdrive on boot" ofzo. Dan zoekt 'ie 'm nog eens expliciet op en werkt het soms/vaak/bij mij wel.
Ik heb dat ook al geprobeerd... :'(
endeavor schreef op 29 oktober 2002 @ 03:43:
Reset het bios eens, misschien helpt dat
Ik neem aan dat dit gewoon ff de standaardwaarden terugzetten is... dit zal ik eens proberen

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-03 17:06

Bergen

Spellingscontroleur

Ik zou toch echt eens een andere floppydrive proberen...
Pagina: 1