Om te beginnen: er is dus niets essentieels veranderd of overclocked aan dit systeem, en het draait al maandenlang stabiel.
Probleem is als volgt:
Ik was vandaag bij mijn buurman, die een scannertje geinstalleerd wilde hebben.
Ik dus die scanner geinstalleerd, alles doet het nog.
Kom ik een half uurtje later terug: staat het beeldscherm op zwart en de pc nog gewoon aan.
Blijkbaar had de pc een foutmelding gegeven, en was toen de monitor op zwart gegaan.(Als je Mobo of Processor overlijdt dan heeft ie toch geen kans meer om een foutmelding te geven, of zie ik dit verkeerd?)
Ik dacht eerst dat het wel de videokaart zou zijn dus heb ik het eens getest met een andere AGP kaart (Geforce 2) :geen resultaat.
Toen met een PCI kaart (Hercules 3d Prophet): ook geen resultaat.
Ander geheugenreepje erin baatte ook niet.
Alle PCI kaarten eruit gehaald, en alleen met AGP kaart en geheugen proberen te booten: ook niets.
Alle schijven, drives ed losgekoppeld: ook niets.
Andere monitoren hielpen ook al niet.
Het board geeft geen piepjes af bij het opstarten, en de koeler op de proc draait gewoon. Cd drives kunnen gewoon open en dicht, maar hij doet voor de rest helemaal niets.
Er zit wel een grote LED naast het AGP slot, die groen brandt
Dit is ongeveer het systeem :
Asus A7V (volgens Google)
Asus DVD speler
HP plus brander
nVidia TNT 2
AMD TB 900
Soundblaster Live
Hd 10 GB 7200 Maxtor
De voeding heeft geen zichtbaar label, maar aangezien de rest van de pc uit goeie componenten is opgebouwd, ga ik ervan uit dat de voeding ook wel degelijk zal zijn.
OS Win XP
Een Mobo Boekje heeft ie niet, dus ik kan daar niets in opzoeken.
En de link op de Asus site naar het boekje is dood.
Ik hoop dat iemand een idee heeft wat dit zou kunnen zijn, want ik weet ondertussen niet meer waar het aan zou kunnen liggen
Probleem is als volgt:
Ik was vandaag bij mijn buurman, die een scannertje geinstalleerd wilde hebben.
Ik dus die scanner geinstalleerd, alles doet het nog.
Kom ik een half uurtje later terug: staat het beeldscherm op zwart en de pc nog gewoon aan.
Blijkbaar had de pc een foutmelding gegeven, en was toen de monitor op zwart gegaan.(Als je Mobo of Processor overlijdt dan heeft ie toch geen kans meer om een foutmelding te geven, of zie ik dit verkeerd?)
Ik dacht eerst dat het wel de videokaart zou zijn dus heb ik het eens getest met een andere AGP kaart (Geforce 2) :geen resultaat.
Toen met een PCI kaart (Hercules 3d Prophet): ook geen resultaat.
Ander geheugenreepje erin baatte ook niet.
Alle PCI kaarten eruit gehaald, en alleen met AGP kaart en geheugen proberen te booten: ook niets.
Alle schijven, drives ed losgekoppeld: ook niets.
Andere monitoren hielpen ook al niet.
Het board geeft geen piepjes af bij het opstarten, en de koeler op de proc draait gewoon. Cd drives kunnen gewoon open en dicht, maar hij doet voor de rest helemaal niets.
Er zit wel een grote LED naast het AGP slot, die groen brandt
Dit is ongeveer het systeem :
Asus A7V (volgens Google)
Asus DVD speler
HP plus brander
nVidia TNT 2
AMD TB 900
Soundblaster Live
Hd 10 GB 7200 Maxtor
De voeding heeft geen zichtbaar label, maar aangezien de rest van de pc uit goeie componenten is opgebouwd, ga ik ervan uit dat de voeding ook wel degelijk zal zijn.
OS Win XP
Een Mobo Boekje heeft ie niet, dus ik kan daar niets in opzoeken.
En de link op de Asus site naar het boekje is dood.
Ik hoop dat iemand een idee heeft wat dit zou kunnen zijn, want ik weet ondertussen niet meer waar het aan zou kunnen liggen