Kan a-20 lijn niet beheren en kan geen windows installeren

Pagina: 1
Acties:

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik heb een probleempje waar ik zelf niet uit kom en waar ik ook met zoeken geen goed antwoord op kan vinden. Probeer iemand te helpen met zijn computer die niet goed functioneert. Nu wil ik een complete herinstallatie uitvoeren van windows 98, zodra de pc opstart van de opstartdiskette verschijnt er de melding: Kan A-20 lijn niet beheren en ook stopt de pc zo nu en dan zo maar. De foutmelding heb ik opgelost door /M:2 achter himem.sys te zetten. De melding komt niet meer, maar windows installeren lukt niet. Waar kan de foutmelding vandaan komen en kan het de oorzaak zijn van het niet willen installeren van windows.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
kijk eens in de bios van je pc. er zou iets moeten staan als 'fast a20 gate' (enable/disable) waar staat deze nu op?

mischien even bios defaults inladen?

A wise man's life is based around fuck you

• wolly_a
  • Niet online
Mmmm, zal nog eens kijken, maar bij een vluchtige kijk in de bios was er geen fast a20 gate te vinden. Ik heb 2 bios defaults, fail safe en optimal. Doen geen van tweeen goed. Wat wel opvalt is dat er 2 behoorlijk verschillende reepjes geheugen inzitten, waarvan 1 er uitermate goedkoop uitziet.

• wolly_a
  • Niet online
Heb gekeken, maar er is niets te vinden over a20 in de bios, dus daar kan ik niets bereiken. Het is trouwens een AMD K6 300mhz op een DFI p5bv3 moederbord. Er zaten twee repen geheugen op. 1x 32Mb en 1x 128Mb. Heb nu de 32 Mb eraf gehaald. Eens kijken of dat wat oplevert.

Verwijderd

probeer eens in onder WIN98 in config.sys
DEVICE=C:\WINDOWS\HIMEM.SYS /MACHINE:PS2

onder DOS moet het meestal zijn:
DEVICE=C:\DOS\HIMEM.SYS /MACHINE:AT

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 17:49

Killjoy

Klingon lawn products

Lijn A20 (of Gate A20) wordt (zeker op oude borden) beheerd door de keybord controller. Deze zou overleden kunnen zijn; in dat geval heb je een probleem

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

Pagina: 1