[XP] Veranderen IRQ van ACPI apparaat

Pagina: 1
Acties:

• Kortfragje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-08 11:52
Weet iemand hoe ik de IRQ van mn Geforce kan veranderen , hij zit op IRQ 9 van acpi terwijl hij in de bios 11 heeft , en omdat ie op ACPI zit net als mn soundcard levert dat hakkelen tijdens oudere games (UT , F1 2002) op :(

Ik had dit probleem nooit , maar nu is het probleem is ontstaan omdat t een geforce 4 mx is en deze geen standaard driver heeft in XP , daarom wordt ie als standaard VGA herkend, denk ik , en krijgt ie een apart irq , en pas als je dan de driver installeerd (na windows dus) werkt ie goed , alleen nu heb ik mn windows geinstalleerd op een kaart die wel standaard ondersteuning heeft en dus ook acpi en daarom denk ik dat ie ook een acpi IRQ heeft gehad.

Hoe kan ik dus de irq veranderen zonder win opnieuw te installen , in de hardware manager kan dit niet omdat alles greyed-out is .... :(

http://www.gjpvanwesten.nl

• Dol_Fijn
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 22:33

Dol_Fijn

ToeTerdeToeT

Zelf je IRQ wijzigen gaat niet. Wat je zou kunnen doen is in apparaatbeheer de (hoogst waarschijnlijk dat ie zo heet) ACPI Uniprocessor PC veranderen in een standaard pc. Dubbelklik voor eigenschappen...2e tabblad en kies dan voor stuurprogramma bijwerken. Kies voor "niet zoeken ik wil zelf kiezen"(2x). Je komt dan in een scherm waar je standaard pc kunt kiezen. Naar alle waarschijnlijkheid zul je daarna wel ff alle drivers opnieuw moeten installeren.

Als je de volgende keer een fresh install wil gaan uitvoeren, kan het zelfs nog makkelijker:
Just press F5 after the first screen asking if you have raid devices to install (will ask atbottom of screen to press F6) keep pressing F5 to second screen where it will ask to press F2 for recovery console. Keep holding F5 and should get another screen where it will say that it cannot recognize type of pc. There you have two choices: standard pc and other. Select standard and voila no ACPI will be installed.

[ Voor 0% gewijzigd door Dol_Fijn op 27-10-2002 07:04 . Reden: typo ]

• Kortfragje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-08 11:52
k thx

http://www.gjpvanwesten.nl