Toon posts:

systeem boot niet (MS-6340+duron 1200)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een soort probleem als Comuter start niet door (ECS P4S5A + Pentium 2,4 GHz) .

als ik mijn computer aanzet, gaat alles normaal. maar dan, als 'ie windows (98 se) op gaat starten, komt er tijdens het loaden (dat ie normaal in 10 sec doet) een geluid van de CPU koeler alsof er een cdrom geladen wordt (er komt een hoger gezoem van de CPU fan af) en als dat geluid ophoudt, houdt mn compu op met reageren en springt mn beeldscherm naar zwart beeld. (rebooten lukt dan niet meer-ook niet met reset knop)

het is begonnen toen ik gisteren per ongeluk mn vinger in mn coolermaster stopte (don't ask |:( ) en er 2 vinnen uit het fannetje sloeg. deze coolermaster heb ik vervangen voor een andere, exact dezelfde. ook heb ik eerst de heatsink laten zitten en er een ander coolermaster fannetje op gezet- zelfde resultaat.
ook aan de CPU zal het niet liggen, om te testen heb ik even mn ouwe 600 mhz duron gestest, met het zelfde resultaat. ik heb ook de harddisks losgekoppelt en vervangen door anderen: zelfde resultaat. owjah: zelfs als ik in mijn bios fail safe mode instel, gebeurt er niets anders

mijn specs:

-amd duron 1200 (3 dagen oud)
-msi MS-6340 micro ATX mobo (+/- 2 jaar oud)
-coolermaster DP5-6|31A koeler (niet erg oud :? )
-327 mb RAM geheugen (1 jaar oud)
-40 gig hd (1/2 jaar oud)
-3 gig hd (oud :? )
-Aopen Aeolus gf4 ti 4200 64 mb (3 dagen oud)
-300 watt voeding (1 jaar oud)

HELP!!!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:19

Mentalist

[avdD]

Volgens de coolermaster site doet die cooler maar tot Duron 1100... Maar dan krijg je dit nog niet..

Hmm, check je voeding eens na. Hang die cooler ook eens aan een molex ipv je mobo.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:47
Ik denk dat een afgevlogen blaadje van de fan iets op je mobo heeft beschadigt, wat het load-proces verstoort. Als hij bijvoorbeeld net een bepaalde verbinding heeft verbroken, kan hij misschien nog wel het BIOS doen enzo, maar als hij echt moet 'werken' kan het mis gaan. Gebeurt het ook alleen als je windows gaat laden? Laat hem eens een tijdje in het BIOS staan, hoor je het dan ook?