Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Chietec fulltower cases.. sterk genoeg voor...?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey.. i koop volgend jaar maart een chieftec matrix black fulltower case.. en sinds dat ding nogal zwaar is voor LAN's wil ik weten of et makkelijk is om aan de bovenkant een handel te monteren en wielletjes aan de onderkant.. en zijn de chieftec cases sterk genoeg om via zon handel gedragen te worden?

of heeft iemand nog een ander idee om het dragen van een zware fulltower chieftec case te vergemakklijken

alvast bedankt

• MMUilwijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01:26
Een case die sterk genoeg moet zijn om te dragen ? Ik neem aan dat je bedoelt of het metaal sterk genoeg is ? Of je m kan dragen zal meer afhangen van de beugel en de manier waarop je m bevestigd.. Als die twee niet goed zijn je beugel breken of loslaten en je kast vallen... wieltjes is natuurlijk geen probleem en zorg ervoor dat je twee beugels monteert aan de bovenkant..moet t te doen zijn..(mits je sterk genoeg bent uiteraard ;))

Everytime I suffer I become a better man because of it

Verwijderd

zet hem in een kinderwagen lukt vast wel

Verwijderd

nou op zich zijn die kasten echt wel sterk genoeg.
Kheb zelf een Antec maar wat kwaliteit betreft zijn die gelijk.

• MMUilwijk
  • Laatst online: 01:26
of een winkelwagentje charteren... :)

Everytime I suffer I become a better man because of it

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 15:49
Koop anders gewoon een Chieftec AX-01-SLD, deze zijn van alu, alleen in silver momenteel, maar die is rete licht. Naast de SLD heb ook een zwart metalen Antec, flink wat zwaarder maar die kan wel wat hebben :)

Of er ook een handvat aan kan... denk toch van niet, ding is leeg al 15kg, naast een tennisarm zal het metaal wel flink gaan rekken :)

Je kan beter soort van verwijderbare riemen eromheen maken met een handvat.

• -JB-
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-11 15:50
mm, wieletjes zijn wel makkelijk te doen, maar als je dan ff een richeltje tegen komt, of een kabletje, dan heb je al weer een probleem, met een beetje pech gaat je kast dan om, en dat vind ie nie zo fijn...

en handvaten, jah, kan wel... maar zo lekker tillen zal het nou ook weer niet zijn... (je gaat echt scheef lopen :P)

als je toch handvaten gaat bevestigen, maak deze dan wel aan het frame van je kast vast (bijvoorbeeld aan die 2 beugels die van voor naar achteren lopen (links en rechts), waar je voeding ook op ligt)
en niet alleen aan je bovenplaat, want die trekt dat echt nie lang volgends mij...

Gasloos sinds september 2024 - Itho Amber 65 - 7830Wp APSystems DS3L

• Xtremer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-11 21:28
Ik heb ook een chieftec kast met wieltje's Makkelijk te monteren. Je haal de orgineele poten er af. Zijn vierkante gaten. En je boort ze op naar ronden gaten. Werkt perfect Hier een pic

Afbeeldingslocatie: http://www3.evilserv.com/Speedy-Power/chieftec.JPG

Klik hier voor een grotere foto

Grotere Pic

[ Voor 0% gewijzigd door Xtremer op 26-10-2002 20:13 . Reden: pic size ]

• omeaart
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-09-2024
Ik zie alleen een kruisje???

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-11 08:19

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Ik denk als je een metalen plaatje onder de schroeven van het handvat bevestigt dat het dan wel gaat. Dan wordt de kracht nl. verdeeld over een groter oppervlak en krijg je geen 'toeters' in de bovenkant

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Xtremer
[quote]Speedy-power-II schreef op 26 oktober 2002 @ 20:04:
Ik heb ook een chieftec kast met wieltje's Makkelijk te monteren. Je haal de orgineele poten er af. Zijn vierkante gaten. En je boort ze op naar ronden gaten. Werkt perfect Hier een pic[quote]

Ja Ik ben een wieltje Kwijt. :(

En het was een heel klein beetje stoffig daar ja (kijk op mijn hd en onderin mijn kast)

We zaten in een grote sere waar hout snippers in lagen :(

Verwijderd

Topicstarter
[quote]Redje schreef op 26 oktober 2002 @ 19:56:
Koop anders gewoon een Chieftec AX-01-SLD, deze zijn van alu, alleen in silver momenteel, maar die is rete licht. Naast de SLD heb ook een zwart metalen Antec, flink wat zwaarder maar die kan wel wat hebben :)
quote]

dat alu model is me te klein.. ik heb al naar chieftec gemailt of er plannen zijn voor een "alu" fulltower serie in de nabije toekomst.. (moet nog andtwoord krijgen)

• blijhoofd_bennie
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

blijhoofd_bennie

Wasser für alle!!

Waarom koop je niet gewoon een karretje, ik heb bijv. zo'n oma rekkie met wieltjes. Beetje schuim ertussen, voor de ijzeren randen en klaar is transport middel. Ooh ja en ik kan hem ook nog inklappen :)

Verwijderd

Topicstarter
hehe.. leuk idee jah.. maar niet zo handig als er trappen zijn..

Verwijderd

een handvat kan wel maar dan kun ke beter een dikkere strip aan de binnenkant plaatsen
waardoor hij het meest aan de kanten tilt

Verwijderd

Speedy-power-II schreef op 26 oktober 2002 @ 20:04:
Ik heb ook een chieftec kast met wieltje's Makkelijk te monteren. Je haal de orgineele poten er af. Zijn vierkante gaten. En je boort ze op naar ronden gaten. Werkt perfect Hier een pic

[afbeelding]

Grotere Pic
[mierenneukmodus]
half wieltje :+
[/mierenneukmodus]
Als je een stalen plaat onder de bestaande plaat maakt zal hij het zeker houden, of iets van revetjes(groot formaat), zou ook al voldoende kunnen zijn.

Verwijderd

reveten denk ik niet de plaat gaat dan bol staan
maar als je nu 2 alu strips neemt van 5 mm dik precies de breedte van de kast moet het lukken

Verwijderd

Topicstarter
hmm oke.. nog een vraagje.. heeft iemand een goede foto van de zijkant van een chieftec fulltower? dan kan ik een raam design erop photoshoppen :)

• Taliesin
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-10-2022
Je kan het natuurlijk ook gewoon combineren, een paar mooie kinderwagen wieltjes eronder en een handvat om hem over drempels enzo te tillen :)
Dan belast je de bovenkant van de kast ook niet zoveel.

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Handvat werkt perfect

Ik heb er ook 1. Ik heb alleen de bovenplaat wat verstevigd met extra staal. En als handvat heb ik er 1 uit een trein gehaald. Ik was toen straalbezopen dus vamdaar die actie (niet dat ik het goed kan praten) maar dat is een hele goede

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

Heb ook een chieftec big tower en tvalt goed mee om naar lans me te pakken hoor :)

• Bestiole
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
hmmm... ik zit nu te dromen van een fulltower op rupsbanden... :9~ :9~ :9~ :9~

Dat zou pas 8) zijn

Me, myself & I

Verwijderd

Topicstarter
Een Skateboard:) of zo'n 3 wieling ding dat trappen kan lopen.. you know what I mean, een of andere uitvinding gemaakt door een debielige oude man

Verwijderd

Topicstarter
heeft iemand een goede foto van de zijkant van een chieftec fulltower? dan kan ik een raam design erop photoshoppen

plz.. dan kan ik alvast een idee ontwerpen , kep geen zin om een zijkant in illustrator te gaan klooten.. kut programma

• Nimrod|IA
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-03-2020

Nimrod|IA

Snoopy schopt KONT!!!!!!!!!

Koop anders een kast van de conrad. 10 5,25 inch sloten. Die hebben al standaard wieltjes.
Zer zijn ook te koop bij gistron voor 1-0 euro ong.

>Systeemspecs<

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Speedy-power-II schreef op 26 oktober 2002 @ 20:04:

[afbeelding]

Grotere Pic
Waar dient die grijze geribbelde buis voor in je pc ??

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:24
eeuhm
ik heb zon case van chieftec..
incl waterkoeling
hij weegt zon 25 - 30 kilo nu :)

ik ben een vrij klein mannetje van 1.68 ofzo en niet breed en dik
en toch kan ik me kast dragen
een handvat schiet niet op.. dan moet je je arm een behooorlijk eind omhoog trekken om die kast fatsoenlijk van de grond te krijgen een trap op ofzow..

gewoon tille je bent toch geeen watje ?

(en ja ik ga regelmatig naar lans)

Verwijderd

Je moet er van die All Terain banden die je ook onder buggy's ziet onder maken :D
Geen gezeik meer over in de weg liggende kabeltjes, gewoon eroverheen rausen :D

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:44
Verwijderd schreef op 28 oktober 2002 @ 20:22:
heeft iemand een goede foto van de zijkant van een chieftec fulltower? dan kan ik een raam design erop photoshoppen

plz.. dan kan ik alvast een idee ontwerpen , kep geen zin om een zijkant in illustrator te gaan klooten.. kut programma
ik heb wel een goede foto van een zijkant, er zit alleen al een raampie in.

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

• Xtremer
Bartjuh schreef op 28 oktober 2002 @ 20:49:
[...]

Waar dient die grijze geribbelde buis voor in je pc ??
Die grijs geribbelde buis in mijn pc dient voor mijn ontvanger. Ik kan mijn pc met een RF afstand'sbediening aan/uit zetten. op 15 meter afstand. Dit is wel leuk bij lanparty's en dergelijke. Ook heb ik nog een 2e kanaal. Daarmee wil ik strak's mijn neonverlichting aan en uit laten schakelen.. Deze buis komt onderin de kast uit. Als je de grote foto opent zie je een witte kabel. je ziet het net eindige begin de kast onderin. Bij het paarsen plastic

Zie topic :
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/592805///

Verwijderd

Topicstarter
MewBie schreef op 29 oktober 2002 @ 11:16:
[...]

ik heb wel een goede foto van een zijkant, er zit alleen al een raampie in.
dat maakt nix uit.. dat photoshop ik wel weg

Verwijderd

dit gaat zonder twijfel leiden tot de Steekwagen mod

})
Pagina: 1