am i paranoid,do you think i am paranoid? you think i am paranoid dont you!
Verwijderd
Kijk is wat bij de taskmanager wat er precies allemaal draait op dat moment. Kijk dan wat er allemaal veel cpu time en geheugen opvreet tijdens zo'n vastloper.
edit: Heb je die kabels trouwens zelf gemaakt? Aangezien je een hoge toon krijgt zitten ze misschien niet goed verbonden. Doet je netwerk het trouwens wel?
edit: Heb je die kabels trouwens zelf gemaakt? Aangezien je een hoge toon krijgt zitten ze misschien niet goed verbonden. Doet je netwerk het trouwens wel?
ja mijn netwerk doet het,
die hoge tonen hebben ermee te maken dat programmas die mijn geluidskaart gebruiken ook bevriezen en in de taskmanager is nix bijzonders
die hoge tonen hebben ermee te maken dat programmas die mijn geluidskaart gebruiken ook bevriezen en in de taskmanager is nix bijzonders
Euh... is de lease-tijd misschien errug kort ingesteld, dat ie om de paar minuten weer met de dhcp-server gaat lullen?
Verwijderd
Controleer je leasetime door 'ipconfig /all' in te typen. de laatste regel geeft de verlooptijd van de lease aan. Verder zou ik de computer idd eens opnieuw start door eerst de taskbar een beetje leeg te gooien. Start 'regedit' en selecteer :
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run
Kies nu file->export; selecteer je desktop als save locatie; verzin een naam en verwijder de items in het rechter venster. (je kunt deze later mbv het export bestandje weer terug zetten)
Doe hetzelfde voor:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunOnce
Dit is natuurlijk op eigen risico.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run
Kies nu file->export; selecteer je desktop als save locatie; verzin een naam en verwijder de items in het rechter venster. (je kunt deze later mbv het export bestandje weer terug zetten)
Doe hetzelfde voor:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunOnce
Dit is natuurlijk op eigen risico.
ik gebruik geen dhcp,
dus daar kan het niet aan liggen
toch?
dus daar kan het niet aan liggen
toch?
Verwijderd
Toevallig op allebei de netwerkkaarten een default gateway ingesteld? Zo ja, haal dan bij de LAN configuratie de default gateway weg.
(ik neem aan dat je 1 voor Internet gebruikt en de ander voor LAN)
(ik neem aan dat je 1 voor Internet gebruikt en de ander voor LAN)
ik heb geen gateway ingesteld,
dus daar ligt het ook niet aan
iemand nog een ander id?
oh ja, ik heb een netwerkbrug ingesteld, maar het 1e netwerk is 10mbit, en het 2e 100 mbit, kan dat problemen opleveren?
alvast bedankt
dus daar ligt het ook niet aan
iemand nog een ander id?
oh ja, ik heb een netwerkbrug ingesteld, maar het 1e netwerk is 10mbit, en het 2e 100 mbit, kan dat problemen opleveren?
alvast bedankt
zwevende profielen 
Slechte naamresolutie ?
welke protocolen heb je geinstalleerd
je hebt een MAc brug vertelde je, leg uit hoe en of wat..
Wellicht kunnen we je dan wel helpen.
* Equator merkt wel vaak op dat slechte naamresolutie voor dit soort vertragingen kunnen zorgen.
Slechte naamresolutie ?
welke protocolen heb je geinstalleerd
je hebt een MAc brug vertelde je, leg uit hoe en of wat..
Wellicht kunnen we je dan wel helpen.
* Equator merkt wel vaak op dat slechte naamresolutie voor dit soort vertragingen kunnen zorgen.
Verwijderd
Dit lijkt heel erg op een probleem dat ik al een hele tijd heb. Bij mij valt het moment dat het systeem vastslaat samen met hoge netwerk belasting. Ik heb een ECS P4VXAD moederbord met VIA-chipset, en on-board REALTEK netwerkkaart.
Nieuwste drivers staan er op en ik heb geen collissions of andere errors op het netwerk...
Nieuwste drivers staan er op en ik heb geen collissions of andere errors op het netwerk...
Pagina: 1