[XP]Reinstall winxp na upgrade processor?

Pagina: 1
Acties:

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Topicstarter
Ik ben van een TB1.4 naar een Athlon XP 2200 gegaan. Is het nu écht nodig om windows te reinstallen?

Maakt het voor die extra SSE instructie uit dat je windows reinstalled of werkt dat nu gewoon meteen?

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Hoeft niet, maar voor optimale prestaties zou ik het zeker wel doen

suc6

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
AMD_er schreef op 26 oktober 2002 @ 19:06:
Hoeft niet, maar voor optimale prestaties zou ik het zeker wel doen

suc6
Maar waarom, het is mij niet duidelijk of er bij de installatie nog iets van sse ondersteuning extra meegenomen word die ik nu niet zou hebben. Om windows nu weer te reinstallen vind ik nogal zonde als het toch niks uitmaakt.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:59
Áls XP inderdaad gebruikt maakt van SSE ondersteuning, lijkt mij dat het dan via de driver voor de cpu gaat die ook in apparaatbeheer staat onder 'Pocessors'. Aangezien deze driver waarschijnlijk je XP goed herkend hoef je XP niet opnieuw ye installeren lijkt me. :)

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 12:19

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Hoeft niet, processors zijn onder XP zelfs hot-swapable (wel eerst computer locken)

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Duracell schreef op 27 oktober 2002 @ 15:55:
Hoeft niet, processors zijn onder XP zelfs hot-swapable (wel eerst computer locken)
Hot swappable? Lijkt me stug...

In blackcomb kon je volgens mij wel hot memory bijprikken maar een processor hot swappen lijkt me sterk, als je de koeler eraf pakt fikt je processor al weg...

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:49

Duinkonijn

Huh?

Fairy schreef op 27 oktober 2002 @ 18:51:
[...]

In blackcomb kon je volgens mij wel hot memory bijprikken maar een processor hot swappen lijkt me sterk, als je de koeler eraf pakt fikt je processor al weg...
mja je pc moet het wel ondersteunen
maar in de nieuwe servers kan je rustig dit doen

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 12:19

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Fairy schreef op 27 oktober 2002 @ 18:51:
[...]

Zie plan: Foto's serverupgrades 30 - 31 augustus , daar doen ze het zelfs met windows 2000 :)

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
[n00b] Athlon XPs ondersteunen toch geen SSE (ik bedoel de SSE instructie set die wel op de P4 wordt gebruikt) ? [/n00b]

Verwijderd

simpel gezegt, gewoon voor de zekerheid en prestaties opnieuw installeren. heb ik ook gedaan.

Verwijderd

Opnieuw installeren? Is wanneer je een ander moederbord (lees:chipset) gebruikt wel nodig, maar niet bij alleen een andere processor.

Windows herkent die XP 2200+ ook zonder re-install prima. Windows heeft bij mijn weten maar vier processor drivers:

ACPI Uniprocessor
Standaard (Non ACPI) Uniprocessor
ACPI Multiprocessor
Standaard (Non ACPI) Multiprocessor

Wat voor processor het dan exact is (en of deze MMX/SSE/SSE II ondersteunt) ziet Windows blijkbaar bij het opstarten. Dat zijn vast parameters die je aan de BIOS kunt vragen (wie zei daar PNP?).

Windows zal na de overstap hooguit denken "gaat lekker vandaag!", maar ja, daar maakt Windows dan weer geen melding van helaas.

Tenzij je je verveelt uiteraard...

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Ik heb zojuist voor de zekerheid maar effe gereinstalled :)

Windows stond er overigens nét 7 dagen op :X maar dat heb ik wel vaker, meestal houd ie het geen maand voor ik weer vind dat ie er vers overheen moet :X

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Rafe schreef op 27 oktober 2002 @ 19:02:
[n00b] Athlon XPs ondersteunen toch geen SSE (ik bedoel de SSE instructie set die wel op de P4 wordt gebruikt) ? [/n00b]
ondersteunt WEL SSE1, maar NIET SSEII, das enkel voor de Intels :)
;)

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

Pagina: 1