Toon posts:

NT server 'geen vertrouwensrelatie'

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Als ik vanaf mijn server via netwerkomgeving naar een workstation gaat dan krijg ik de melding:

kan geen vertrouwensrelatie legggen tussen dit werkstation en het primaire domein??

wat is hier het probeem van?

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
dat je niet te vertrouwen bent :+

Neej, zit je wel in dezelfde werkgroep, controleer dan

Verwijderd

Machine account van de client aan gort? Client dus een keer overnieuw toevoegen aan het domein.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm ik zit wel in het goede domein want als ik op mijn ntserver kijk bij netwerkomgeving zie ik ze wel allebij. En als ik op me xp machine ziet zie ik ze allebij kan ik op bijde pc's komen alleen vanaf mijn nt machine kan ik niet op de machine van me xp machine komen

Bestaat er een duidelijke handleiding van windows nt server op i-net?

Verwijderd

Topicstarter
ook als ik via het menu een bericht wil zenden geeft hij fouten over het vertrouwen

Verwijderd

Topicstarter
Zal het helpen als ik nt opnieuws installeer?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Verwijderd schreef op 26 oktober 2002 @ 19:34:
Zal het helpen als ik nt opnieuws installeer?
beetje erug rigoreus,

ik zou het computeraccount van je werkstation uit het domein halen, en dan opnieuw toevoegen

toevoegen vanaf de client natuurlijk (rechtermuisknop deze computer,netwerkeigenschappen, en daar de gegevens invullen)

A wise man's life is based around fuck you

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:32
doe nou eerst eens wat martijntje zegt, scheelt je een hoop werk.

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

Verwijderd

Topicstarter
heb ik gedaan helpt niks. Bij het aanmelding krijg ik overigens deze foutmelding:

windows kan geen verbinding met het domein maken. oftewel omdat de domeincontroller niet werk of niet beschikbaar is, of omdat de comuteraccount niet is gevonden. probeer het later nogmaals neem contact op met de systeembeheerder voo hulp

meerdere accounts heb ik geprobeert allebij dezelfde fout kan het hier aanliggen?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
check: http://support.microsoft....spx?scid=kb;en-us;Q314366

er was vandaag nog iemand met een soortgelijk probleem..

A wise man's life is based around fuck you

• Remco
je hebt dus je computer account uit het domein gegooid ?
Verander dan je domein van je pc eens in workgroup.
Even opnieuw booten en dan weer in het domein laten aanmelden.

• joca
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07-2025
Als je op je server kijkt bij admin tools en dan bij serverbeheer ofzoiets, daar kan je alle pc's zien die bekend zijn bij het domein.

Gaat het om xp home of xp pro, home kan zich namelijk niet aanmelden bij een domein.

Verwijderd

Topicstarter
ik zal het is proeren wat remco zegt kom morgen wel terug en laat ik het weten mzzl

Verwijderd

Topicstarter
het gaat om winxp pro

Verwijderd

Topicstarter
alles geprobeert wat jullie hebben verzonnen wat ik kan doen maar niks helpt ik blijf die foutmeldingen krijgen.

Als ik inhet logboek kijk zegt hij dat hij fouten heeft met 'atapi' en 'netlogon' Kan het hieraan liggen?

• Predator
  • Laatst online: 23:00

Predator

Suffers from split brain

pim_brinke:
Gebruik Afbeeldingslocatie: http://images.tweakers.net/forum/templates/got/images/icons/edit.gif om je post te edit'n ipv van onnodig het topic naar omhoog te schoppen.

Schoprichtlijn:
http://gathering.tweakers.net/forum/faq/forumgedrag#not-done
minimaal 24h dus

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Remco
Verwijderd schreef op 26 oktober 2002 @ 23:24:
alles geprobeert wat jullie hebben verzonnen wat ik kan doen maar niks helpt ik blijf die foutmeldingen krijgen.

Als ik inhet logboek kijk zegt hij dat hij fouten heeft met 'atapi' en 'netlogon' Kan het hieraan liggen?
Geef eens de omschrijvingen en de id's van deze meldingen.

Verwijderd

Helaas maar weinig in de search over vertrouwensrelaties.

Ik heb een dik jaar geleden een NT4 server geconfigureert hier op kantoor. Hier heb ik TOEN 2 clients (XP Pro) toegevoegd. Deze loggen in op het domain, loginscriptje, gedeeldemappen, prachtig allemaal :D.

Maar nu, wegens uitbreiding van de activiteiten op kantoor, heb ik 2 nieuwe HP E-PC'tjes aangeschaft (leuke dingkjes btw :P)

Deze heb ik voorzien van XP Pro, en wou ze aanmelden op het domain, dat doet ik ook prima, zegt: welkom op domain KANTOOR (orgineel he :P) Maar vervolgens kan ik niet inloggen, (zelfs niet met beheerder account van de server)

Ook bij serverbeheer op de NT4 bak, zegt ie dat er geen vertrouwensrelatie gelegd kan worden. Ik heb de client al meerdere malen uit het domain gehaald en weer terug gevoegd, maar niks helpt.

Ik snap er niks van :? Wie helpt??

psssst: ik ben ook nog systeem/netwerkbeheerder, om je dood te schamen of nie :P

Verwijderd

SCHOP

• Terrestrial
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-01-2025
Hier ook een systeembeheerder :)

Ik ken het probleem. Wordt veroorzaakt door je SAM database. Wij gebruikte NETDOM om de computer accounts te verwijderen en opnieuw aan te maken. Server Manager werkt meestal idd niet meer

Succes er mee...

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik ben ook geïnteresseerd in de oplossing, toevallig heb ik dit probleem nu ook voor het eerst met een paar HP E pc's...

http://computing.net/windowsxp/wwwboard/forum/32570.html misschien staat hier wat in wat werkt. Ik kan het niet zo makkelijk zelf testen allemaal omdat het om een kantoor in het buitenland gaat wat niet van buitenaf te benaderen is.

Nog een mogelijkheid van hetzelfde forum:
This might do it....

Goto
Control Panel
Performance and Maintenance
Administrative Tools
Local Security Policy

Under the Local security settings goto

Local Policies
Security options

In the right pain look for.....

Domain member:Digitally encrypt or sign secure channel data (allways)

Change setting to disabled

Close the local security settings window and first try relogging into the domain. If for some reason that doesn't work reboot then try it again. This has worked on 2 computers here with XP on it.

[Edit] DIT BLEEK DUS INDERDAAD TE WERKEN!

[ Voor 58% gewijzigd door Gianni Rombios op 31-12-2003 13:09 ]

Pagina: 1