IRQ-sharing van 2 nics

Pagina: 1
Acties:

• Cameron Diaz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15-08 19:43
Hallo, ik heb een probleem:

Ik heb een moederbord met 5 pcisloten waarvan de laatste 2 gedeeld worden (ABIT BP6) die vol zit met kaarten, nu wil ik in pcislot 4 en 5 twee netwerkkaarten gebruiken, maar ik krijg dit met 2 dec-nics niet aan de praat, die willen blijkbaar niet sharen... nu was mijn vraag ... Kunnen andere merken dit wel... zoals 3Com ofzo ??

Alvast bedankt voor de reactie..

Niels

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 13:52

afterburn

No more...

Het probleem is niet zo zeer dat je IRQ's geshared worden, maar meer dat het laatste slot geen busmaster pci slot is, maar een slave.

Je zal dus moeten hutselen zodat in dat slot een PCI kaart komt te zitten die geen busmaster nodig heeft.

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-07 15:13

oXygeN

oftewel oxje...

Ik had in mijn Abit BE6 2 realtek kaarten zitten in pci slot 4 en 5, een 8029 en een 8139, en dat werkte goed, geen problemen mee gehad.

\o/

• TriLithium
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 25-08 17:54

TriLithium

7800Wp E/W + 7.5 kW Ecodan

ik weet niet of je met win2k werkt, maar dan is het nooit een probleem i.c.m. MPS 1.4( wat je in de bios kan instellen, als die nog op MPS 1.1 staan dan omzetten en dan moet je win2k opnieuw installen ( en zorg er voor dat je de nieuwe bios hebt)).
hier bij mij zit de videokaart nml op irq 19 en m'n 3com op irq 18, en laatst wou zat m'n sb-live voor een sessie op irq 192?!?!!?!.
iig win2k met MPS 1.4 heeft irq's bij de vleet :):):)

• Thorne
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:06

Thorne

Forrester

Bij mij werkt het ook! Realtek in de onderste en Winbond in die daarboven. Staan wel allebei op IRQ10 volgens BIOS en ook allebei op IRQ19 volgens Windows2000.

Toch werkt het... (op mijn BP6)

>specs<

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Het probleem is niet zo zeer dat je IRQ's geshared worden, maar meer dat het laatste slot geen busmaster pci slot is, maar een slave.[/quote]Da's dus onzin, de BX chipset ondersteunt 5 busmaster sloten, alleen de IRQ van PCI4 en PCI5 zin geshared (in tegenstelling tot de ZX chipset die maar 4 busmaster sloten ondersteund, waardoor PCI5 een geshared IRQ en een slave, ofwel je heb er geen kloot aan)

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• CHiLL1972
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-07 23:28
Het probleem met de ABIT BP6 en BE6 boards (ik heb hier zelf een BE6), zit hem erin, dat het busmastersignaal voor PCI slots 4 en 5 wordt gedeeld. Dat heb ik tenminste laatst in een newsgroup gelezen. Afhankelijk van de insteekkaarten die je gebruikt kan het soms wel en soms niet werken. Vaak een kwestie van proberen dus.
Pagina: 1