audio extractie gaat fout

Pagina: 1
Acties:

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Topicstarter
Als ik een cdtje poog te branden met muziek staat er bij de laaste 2 sec van elk nummer een irritant geluidje op een soort "tsjk"
Na flink lopen zoeken kwam ik tot de conclusie dat het al gebeurt als ik de muziek naar mijn hdd kopieer als .wav bestanden. Als je ze afspeelt vanaf de hdd dan hoor je het nml ook. Zowel als je ript met Nero 5,024 als met audiograbber.
Vroeger werkte het gewoon goed dus ik weet niet wat er aan de hand is.

Iemand ideeen?

Systeem
Win 98 (gebeurde ook onder win me, win 98 geinstaleerd hielp niet )
P2 266
208 mb
Aopen 36 speed cdrom
philips 3610

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Verwijderd

En als je ript op een lagere snelheid? Staat DMA aangevinkt bij je CD-rom ?

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:06

Opa

Nu Multifocaal!

www.exactaudiocopy.de.
Dit programma doet het 100% foutloos.
En gratis.

..en weer verlaat een tevreden klant het pand.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Verwijderd

Die AOpen's zijn waardeloos voor DAE, je moet de speed op max. 5x zetten ofzo...

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 31 oktober 2000 14:07 schreef KIP het volgende:
Die AOpen's zijn waardeloos voor DAE, je moet de speed op max. 5x zetten ofzo...[/quote].. ik heb zelf een Aopen 40x IDE en een Ultraplex (32x) SCSI. Die Aopen is alleen langzamer omdat Windows in een spagaat gaat als ik UDMA aanzet met de jumper achterop.

Dan is die Aopen wel iets sneller dan die Plex.. :)

Helaas moet'ie op PIO mode 4 omdat windows het niet aankan. Maar lezen doet'ie minstens zo goed als die Ultraplex, die wil nog wel eens moeite met lastige CD's hebben...

• bombadil
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Topicstarter
DMA staat aan ook op de brander die als slave naast de cd rom op secundaire ide zit
Nero geeft aan dat hij DAE op 4 speed doet

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Verwijderd

Ik heb de 52x AOpen, maar dat is echt een ramp, ook qua snelheid.
Maar als je dus met het jumpertje achterop (u)dma uitzet, dan werkt het wel goed?

• bombadil
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Topicstarter
Ik download nu date xactaudiocopy; ff kijken of die het wel goed doet.

ik zal zo ook ff prooberen via mijn brander de cd naar mijn hdd te kopieeren.

iig vast bedankt

• bombadil
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Topicstarter
Vreemd extractie via de brander gaat wel goed.

Kip,

de 36 is net die versie zonder jumper

Verwijderd

Euuww.. *&^$% geen jumper..
Ja, als die jumper op GEEN udma staat gaat het meestal beter. Ik heb wel eens een asus 50x geprobeerd (net een straaljager :9~ ) kan je ook beter op udma uit zetten.

Ummhh als je de brander als master zet, de CD op slave, en in de Bios de slave op piomode1/dma0 zet of zo, (als dat tenminste kan) help dat misschien ?

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-08 13:18
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 31 oktober 2000 14:07 schreef KIP het volgende:
Die AOpen's zijn waardeloos voor DAE, je moet de speed op max. 5x zetten ofzo...[/quote]Ik heb ook een AOpen 52x maar hij werkt foutloos, audioextractie gaat max op 8x...
wel redelijk wat herrie met data-cd's als ie op snelheid is.

Verwijderd

Canard-> Waar heb jij dat jumpertje op staan?

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-08 13:18
waar die jumper precies zit weet ik niet, maar die UDMA-jumper heb ik wel ingeschakeld.
Ik moet erbij zeggen dat ik wel gehoord heb dat die AOpen bij sommige mensen goed werkt maar bij sommige mensen niet. Misschien bestaan er meerdere firmwares.
Pagina: 1