Probleem met mobo/pc

Pagina: 1
Acties:

• Movinghead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-08 22:13
Ik weet niet of dit topic in deze catogorie thuishoort.

Ik heb het volgende probleem ik heb vandaag een Pentium2 400Mhz, 192MB Ram binnengekregen met een probleem. Dat het internet niet werkte, dat was probleem 1 maar er waren ook meldingen op de COM1,2 poorten. Dus heb ik de pc opnieuw geinstalleerd met Windows 2000. De vorige install was Win98.

Ik heb de bios schoongemaakt dus alle instellingen gereset en alles opnieuw geformatteerd.
Alleen de problemen komen weer terug op de COM1,2 Poorten en op de ISDN kaart. Bij de COM poorten krijg ik de volgende melding "This device is no longer functioning properly and may need to be replaced; contact the manufacturerer of this device for assistance." en als ik ISDN gebruik wordt mijn kaart telkens geactiveerd en gedeactiveerd.

Is hier mijn mobo naar de knoppen of is hier iets anders mis?

bvd.

Verwijderd

Geef even de specs van het systeem (graag zo compleet mogelijk) :+

Verwijderd

aangezien je over een ISDN kaart spreek neem ik aan dat het een INTERN modem betreft. die zou moeten staan op com3 of 4

Windows heeft nu vermoedlijk ene conflict met com 1+2 en het isdn modem

• Movinghead
MEM: 192MB RAM PC100 geheugen
CPU: Pentium 2 400MHz
MOBO: Intel P2B
1x 4GB HDD
1x FDD
1x CD Rom
1x Creative PCI128 Soundcart
235Watt voeding
1x Tornado ISDN modem

• Movinghead
Nee dat heeft geen zin hij conflicteerd ook als de ISDN kaart eruit is.

• polo1987
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-08 15:02
gebruik je com 1 of 2? zoniet zet ze dan uit in de bios, dan heb je er waarschijnlijk geen last meer van.

• Movinghead
ja ik gebruik com 1 en 2 maar ik krijg ook telkens problemen met mijn ISDN

• Fanaat
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08-2022

Fanaat

member of the former TeamBVD

ISDNkaart op com 3 zetten, com 3 zonodig installeren.

I3 6100, 16 gb Corsair Asus Prime B250 plus, AMD Radeon HD 6800

Verwijderd

COM3 zit gekoppeld aan COM1, COM4 aan COM2. Je kunt dan niet gelijktijdig zo'n combinatie gebruiken zonder troublez. Hou daar ook ff rekening mee... :+
Dus ff 1 van je COM1/2 uitzetten, wanneer je die ISDN installeert op COM3 resp. 4.

Wat voor dingen heb je eigenlijk aangesloten op COM1 en COM2? (staat er niet bij in je specs!) :+

Heeft die Tornado wel drivers voor windows 2000? Anders daar ook ff de goeie drivers voor regelen!

• Movinghead
Ik heb overal de goede drivers voor ook voor de TORNADO isdn kaart. Maar zonder ISDN kaart blijft er nog steeds storing op COM 1,2 en op die poorten zit bv onlinebanking of muis. Dus de poorten uitschakelen in de BIOS is GEEN optie.

Maar ik denk dat ik dat moederbord ga vervangen voor een MSI KT4-Ultra
met een AMD 1600XP en 256 DDR 333 Memory inzet

Verwijderd

muis op COM? wow... kun je die dan niet op ps/2 of USB zetten?

• Movinghead
de muis zit nu ook op PS/2 de pc is trouwens niet van mij maar ik moet dingen aansluiten op com1 en 2 dus uitschakelen van de poorten in de BIOS is geen optie.
Pagina: 1