Vraagje over nieuwe gekochte Chieftec-case

Pagina: 1
Acties:

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Doe ik dat ding open, zitten geen papieren bij.
Is dat normaal? Zelfs geen aanwijzing wat ik moet doen om een fan te installeren of zeg maar hoe ik m'n moederbord erinplaats met welke vijsjes of een certificaatje van echtheid, I dunno, maar echt geen papieren?!?!?

Zit voeding in met voedingsstekker en dan een zakje met een hele hoop vijsjes allerhande en een magneetje voor rond de kabels -zover was ik al ;-) , maar wat met al die vijsjes, zijn dat er op 'overschot'?

Graag beetje help bij 'installatie' case + moederbord aub. newbie here :/

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

• Keesk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-08 10:15
Wat zijn vijsjes ?

• LegacyCode
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-08 20:34

LegacyCode

De crack van de division

Die schroefjes zijn om je cd-rom of zo vast te schroeven aan die rails,
alsook je hd vast te schroeven in zo'n bay.
Schroefjes

legacycode.net

• Mizitras
  • Niet online
schroefjes en vijsjes, zo misschien? Die dingen achterop m'n bak die ikmoet losdraaien om hem open te krijgen nadien. ....of noemen we dat dan anders ???? :?

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

• apereet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02-2021

apereet

Jajaja, stelletje prutsers

Die kasten zijn nou eenmaal zo, zit niks geen papperrassen bij.
Als je een lege kale kast koopt wordt ervan uit gegaan dat je wel weet waar wat hoort.... ;-)
En je hoeft niet alle schreofjes te gebruiken, dan heb je nog wat reserve altijd handig.

Kijk en zo ziet dat er dan uit.

Afbeeldingslocatie: http://brenk.kicks-ass.net/zooi/smalldesktop.jpg

• Rempage0611
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-09-2025

Rempage0611

9405 WP @ 2x SMA Sunny Boy

Gewoon mobo erop schroeven. Kijken naar de gaten in je mobo, en daar onder zet je die koperen dingetjes. Kijk uit dat je niet die koperen dingetjes ergens zet waar je geen gaatje heb, anders mobo stukkend.

In de handleiding van je mobo staat hoogst waarschijnlijk ook wel een howto om je mobo in te bouwen.

• Mizitras
  • Niet online
apereet schreef op 26 oktober 2002 @ 18:30:
Die kasten zijn nou eenmaal zo, zit niks geen papperrassen bij.
Als je een lege kale kast koopt wordt ervan uit gegaan dat je wel weet waar wat hoort.... ;-)
En je hoeft niet alle schreofjes te gebruiken, dan heb je nog wat reserve altijd handig.

Kijk en zo ziet dat er dan uit.

[afbeelding]
Jep, die knappe bak op jou foto is het sé :)

Maar ik dacht wel voor het geld, de kwaliteit te krijgen -die er nu staat dus- en misschien wel een klein papiertje erbij. Al was het maar voor de show of iets in de trend van "Have fun" I dunno, t'ontbreekt er wel aan :/

"Als je een lege kale kast koopt wordt ervan uit gegaan dat je wel weet waar wat hoort.... ;-)"
Geen commentaar ;-)
Ok, groot gelijk, maar het is wel een totaal verschil ten opzichte van het bakkie (aopen midi case) dat ik vorig jaar nog half inelkaar heb gestoken.

Knappe setup overigens ! (alé ja, niet de config, maar de apparatuur die we kunnen zien toch ;)

Bon, kga is zien, heb m'n werkplek inorde gemaakt (brilleke + notapapier + bier) en bak en moederbordje staan koud en naakt om in elkaar te steken.

• Mizitras
  • Niet online
Dit is wat me een beetje deed achterovervallen, alleen nog meer gevult mijn zakie dacht ik:
http://www6.tomshardware....images/tute_schrauben.jpg

• Rempage0611
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-09-2025

Rempage0611

9405 WP @ 2x SMA Sunny Boy

Mizitras schreef op 26 oktober 2002 @ 19:01:
Dit is wat me een beetje deed achterovervallen, alleen nog meer gevult mijn zakie dacht ik:
http://www6.tomshardware....images/tute_schrauben.jpg
Die plaatjes kan je niet zo neer zetten... De meeste mensen zien dus alleen een hamertje :)

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:23
Ik heb dezelfde kast maar dan van moederfabrikant Chenming. Ook geen instructies o.i.d.

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-08 06:04

LopeZ

Too much is never enough

Het is redelijk normaal dat er geen handleiding oid bij zit :) I know het is vaag maar ze gaan er echt vanuit dat je zelf inventief bent. Bij mijn aopen H340A zat trouwens wel iets van een handleiding, zogroot als een creditcard. (soort van strip leek het wel :P

• Mizitras
  • Niet online
Rempage0611 schreef op 26 oktober 2002 @ 19:03:
[...]

Die plaatjes kan je niet zo neer zetten... De meeste mensen zien dus alleen een hamertje :)
euh, is ook niet met code geplaatst hoor :P Is URL-Linkie, dus clickie and ye will see, okidokee ?8)7

Ik zag zonet dat je eigenlijk al de 'spacers' niet meer moet plaatsen, maar enkel met e vijsjes het moederbord er nog tegenaanvijzen.

Dan zeker PSU aansluiten + caseleds en dan CPU + koeler + RAM zeker ?
Alé ja, geen idee wat jullie volgorde is.

CHIEFTEC vraagje: Die front, het deurtje is eraf, de fan-boxen van de binnenkant ook, maar tis toch door stevig te drukken aan weerszijde en naar voor te trekken van de front dat ik dat deel er ook af krijg hé?
Of moet ik daar op duwen en dat naar boven schuiven al trekkend?
(Zo'n dure case, kwil echt wel niets kapot doen) =)

[ Voor 0% gewijzigd door Mizitras op 26-10-2002 21:36 . Reden: iets vergete ]

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ooit met lego gespeelt? Is net zoiets, alleen wat zwaarder...

Voor mij zijn de PC onderdelen dure lego :)

ID7T GTX. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)

• Mizitras
  • Niet online
ReseT schreef op 26 oktober 2002 @ 21:35:
Ooit met lego gespeelt? Is net zoiets, alleen wat zwaarder...

Voor mij zijn de PC onderdelen dure lego :)
Technics zelfs 8)7

Hey, ik kom van een oude Pentium, dus geef me allemaal wat krediet hé ;)

• Orac
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:05

Orac

Ik mis je papa.

Als je de BIG tower hebt kan de bovenste helft van de voorzijde er vrij eenvoudig af. Ik had aanvankelijk ook wat moeite. Bij mij zat links onder klem. Als je de minder grote tower hebt dan schijnt het wat moeilijker te zijn. Ik heb een big tower :) dus details weet ik niet. Het is trouwens altijd handig eerst de processor, koeler en geheugen alvast op het moederbord te prikken alvorens het moederbord in de kast te zetten.

En op welke kabels de ringkern moet weet ik ook niet...

[ Voor 0% gewijzigd door Orac op 27-10-2002 00:14 . Reden: toevoeging ]

Verwijderd

Heb je hier wat aan?

• Mizitras
  • Niet online
voxx schreef op 27 oktober 2002 @ 00:12:
Als je de BIG tower hebt kan de bovenste helft van de voorzijde er vrij eenvoudig af. Ik had aanvankelijk ook wat moeite. Bij mij zat links onder klem. Als je de minder grote tower hebt dan schijnt het wat moeilijker te zijn. Ik heb een big tower :) dus details weet ik niet. Het is trouwens altijd handig eerst de processor, koeler en geheugen alvast op het moederbord te prikken alvorens het moederbord in de kast te zetten.

En op welke kabels de ringkern moet weet ik ook niet...
Dank je. Het is idd vooral in het begin als je voorzichtig wil zijn dat de front er slecht afgaat. Heb zachtjes met een hammertje er staan tegen tikken. Gaat nu al een stuk vlotter.

Ik denk nadien, als ik het zo overzie je wel gaat denken:"Goh, zo simpel, waarom zag ik dat niet meteen!"

Dat zwarte ringetje, iemand die dat tussen z'n metale case en die front heeft gestopt nog? Komt anders beweeglijk terug naar m'n moederbord.

Het kleinste kabeltje uit die Chieftec PSU (2-kabeltjes, 3-pin connector) is toch voor PWR_FAN socketje hé ???

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-08 08:37
Bij mijn Antec 1040B zat wel een gebruiksaanwijzing, de kasten van de 1000 serie zijn bijna identiek aan die van Chieftec, voor alle informatie:
http://www.antec-europe.com/en_sh_1030_40.html

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• Orac
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:05

Orac

Ik mis je papa.

Mizitras schreef op 27 oktober 2002 @ 20:40:
[...]
Dank je. Het is idd vooral in het begin als je voorzichtig wil zijn dat de front er slecht afgaat. Heb zachtjes met een hammertje er staan tegen tikken. Gaat nu al een stuk vlotter.

Ik denk nadien, als ik het zo overzie je wel gaat denken:"Goh, zo simpel, waarom zag ik dat niet meteen!"

Dat zwarte ringetje, iemand die dat tussen z'n metale case en die front heeft gestopt nog? Komt anders beweeglijk terug naar m'n moederbord.

Het kleinste kabeltje uit die Chieftec PSU (2-kabeltjes, 3-pin connector) is toch voor PWR_FAN socketje hé ???
Welk zwart ringetje bedoel je??? Dat kabeltje is inderdaad om de snelheid van de fan van je power supply te meten.

• Mizitras
  • Niet online
voxx schreef op 27 oktober 2002 @ 23:40:
[...]

Welk zwart ringetje bedoel je??? Dat kabeltje is inderdaad om de snelheid van de fan van je power supply te meten.
zo'n dikke (+-1cm dia) lichte magneetring rond de kabeltjes van je frontpaneel.
Tussen metale case en front steken of in case houde? (misschien dan meer nut, maar dan wel goed bevestigen)

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:45
Ferriet ring, dat is voor de ontstoring. Moet eigenlijk om de kabeltjes van je powerknop, resetknop e.d. maar of het nog echt nut heeft ... heb em zelf eraf gelaten.

Flickr | Lego collectie

Pagina: 1