Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[CM] Ervaring met Recom keyboard glowstring

Pagina: 1
Acties:

• D3ton4tor72
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-11 14:50

D3ton4tor72

HardwareFetisjist

Topicstarter
ik heb verschillende topics hier al gezien over de Recom keyboard glowstuff.
Maar als ik de specs van dat ding bekijk zie ik dat het op batterijen loopt, lijkt me niet echt handig....
Mijn vraag is dus, is de voeding van dat ding dusdanig te modden (lees solderen) dat deze gewoon op de +5V van je USB /PS2 keyboard af te tappen is.

Gedoe met batterijen in mijn keyboard lijkt me niet echt handig nl.
Heb tevens natuurlijk geen zin om elke keer batterijen voor mijn toetsenbord te moeten kopen ;)

• Solosmots
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-11 09:08
Yeps kan, ik d8 dat er 5V uit de PS2 poort kwam, moet je ff zoeken hoe en wat. Houd er wel rekening mee dat je er niet teveel stroom doorheen moet halen.. Anders 5V uit je case langs de keyboard kabel maken :)

• D3ton4tor72

D3ton4tor72

HardwareFetisjist

Topicstarter
Ok, thanks, dacht al dat het mogelijk moest zijn. :)
Maar is er ook al iemand die dat zodanig voor elkaar gebokst heeft ?

Verwijderd

Solosmots schreef op 26 oktober 2002 @ 18:16:
Yeps kan, ik d8 dat er 5V uit de PS2 poort kwam, moet je ff zoeken hoe en wat. Houd er wel rekening mee dat je er niet teveel stroom doorheen moet halen.. Anders 5V uit je case langs de keyboard kabel maken :)
ik denk dat hij wil weten of de inverter het wel aankan, want dat ding van recom draait op 3v. Trafotje of een weertjandje, ik zou het niet weten. ben geen grote electricus.

• D3ton4tor72

D3ton4tor72

HardwareFetisjist

Topicstarter
Verwijderd schreef op 26 oktober 2002 @ 18:20:
[...]

ik denk dat hij wil weten of de inverter het wel aankan, want dat ding van recom draait op 3v. Trafotje of een weertjandje, ik zou het niet weten. ben geen grote electricus.
o.a. kingofdos, thanx, gewoon praktijkervaring met dit ding dus.

misschien druk ik mezelf niet goed uit, maar ik ben ook geen grote electronicus :7

Update: Ik ben dus benieuwd hoe de casemodders hier de glowstring in het toetsenbord van spanning voorzien, naast de gebruikelijke batterijaansluiting.
De spanning moet toch ook af te tappen zijn van de USB (als je een USB-toetsenbord hebt). maarja als de glow=3v is en Vusb=5v moet er inderdaad iets van een weerstand tussen neem ik aan :? (hoop dat dat het enige is eigenlijk).

Welke tweakert schijnt eens zijn licht op deze situatie ;)

• D3ton4tor72

D3ton4tor72

HardwareFetisjist

Topicstarter
^klein kickje^

aangezien ik verwacht dat er eigenlijk veel tweakers zijn die deze glowstring van Recom hebben, tevens verzoek aan admin om topictitel te veranderen in: Ervaring met Recom keyboard glowstring

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-11 23:20

Syzzer

Prutser

Volgens mij kan er gewoon een weerstandje tussen.

Om te weten te komen welke moet je ff de stroomsterkte van die invertor te weten komen en dan de wet van Ohm gebruiken om uit te reken (R=U/I).

Dan kun je BTW ook inschatten of je PS/2 of USB dat gaat trekken. Hoeveel zo'n poort precies trekt zou ik niet weten, maar ik denk dat het wel gaat lukken.

[ Voor 0% gewijzigd door Syzzer op 26-10-2002 22:58 . Reden: typo's ]

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Ik zou zeggen: Pak een 7803 en knoop die ertussen, ben je helemaal klaar :)

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

• Firestormer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-11 07:36
Ik begrijp ook niet dat je geen normale 12v glowstring heb gekocht wat moest je
er eigenlijk voor betalen.
want volgens mij lichten ze de boel met die glowstrings net zoals ze doen met die ccfl-etjes

• D3ton4tor72

D3ton4tor72

HardwareFetisjist

Topicstarter
Sprite_tm schreef op 26 oktober 2002 @ 23:47:
Ik zou zeggen: Pak een 7803 en knoop die ertussen, ben je helemaal klaar :)
zoals ik al zei, ik ben een noob.... wat is een 7803 :?
Thanx voor alle nuttige info in ieder geval!!!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-11 10:38

Gutteguttegut

CEO of TFD

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• Banzi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-11 10:38
D3ton4tor schreef op 27 oktober 2002 @ 02:16:
[...]

zoals ik al zei, ik ben een noob.... wat is een 7803 :?
Thanx voor alle nuttige info in ieder geval!!!
Dat is een spanningregulatortje... Meestal aangegeven door 78xx, waarbij xx de spanning aangeeft... Vaak wordt de 7805 gebruikt voor simpele digitale schakelingen, maar andere waardes (zoals 3V) zijn ook beschikbaar...

Dit "apparaatje" heeft 3 pootjes:
in, ground, out

in is dus de +5V die uit je toetsenbord komt (kan wel wat vermogen leveren!!! Bij enkele tekentabletten wordt de spanning van de toetsenbord-aansluiting gebruikt voor voeding ipv een aparte voeding).
ground is dus gewoon de gemeenschappelijke aarde...
out is de waarde die de xx aangeven (met een bepaalde afwijking natuurlijk... afhankelijk van de kwaliteit)... Let er wel op dat de in altijd hoger moet zijn dan de out... Meestal is 2V a 3V hogere ingangsspanning wel genoeg... Wil je er echt zeker van zijn, neem dan een low-drop exemplaar... Deze heeft aan 0,7V hogere ingangsspanning genoeg...

Ik zag, ik nam en ik kwam...

Verwijderd

ik heb vandaag dus ook zo'n glow string binnen gekregen en gelijk in mijn toetsenbord gemaakt. erg cool moet ik zeggen. ik wil inderdaat ook wel van die batterijen af. maar ik zou geen spanning regelaar gebruiken want volgens mijn worden de krengen behoorlijk warm en om nou een van in mijn toetsen bord ( of kool element) te bouwen zie ik net echt zitten

en dan nog ff iets ik denk niet dat het kastje in je toetsebord gaat passen. Ik weet niet hoe groot het printje van dat ding is, maar in mijn toetsen bord is erg weinig ruimte. zodra ik een oplossing heb zal ik het laen weten.

• D3ton4tor72

D3ton4tor72

HardwareFetisjist

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 oktober 2002 @ 02:26:
ik heb vandaag dus ook zo'n glow string binnen gekregen en gelijk in mijn toetsenbord gemaakt. erg cool moet ik zeggen. ik wil inderdaat ook wel van die batterijen af. maar ik zou geen spanning regelaar gebruiken want volgens mijn worden de krengen behoorlijk warm en om nou een van in mijn toetsen bord ( of kool element) te bouwen zie ik net echt zitten

en dan nog ff iets ik denk niet dat het kastje in je toetsebord gaat passen. Ik weet niet hoe groot het printje van dat ding is, maar in mijn toetsen bord is erg weinig ruimte. zodra ik een oplossing heb zal ik het laen weten.
Ok, ik ben benieuwd naar de progressie als je 'm ook gaat modden!
Dus hij ziet er goed uit, welke kleur heb jij, blauw ?

offtopic: volgens mij heb ik nog tegen jullie gespeeld toen ik bij DAL zat met rtcw, zie nog regelmatig spelers van fdnl online

Verwijderd

ik heb nog eens naar dat kasje gekeken en ik moet zeggen dat het vogens mij niet open is te krijgen zonder het te mollen. en volgen mij zie ik een spoeltje zitten die nooit ven zijn leven in mijn keyboard gaat passen. ik heb een inetnet navigator van logitech ik weet niet wat voor een KB jij heb ??

Verwijderd

ik heb groen ik had het idee van [link]http://www.ccmod.com/howto.php/8[/link]

aleen heb ik het helamaal anders moeten doen. hij zit bij recht onder mijn toetsen en ik heb aleen toetse een stukje moeten schuren maar uiteidelijk wel super vet geworden. kan helaas NOG geen pics laten zien want het lukt me niet om foto's te maken met me webcam. ben namelijk softare er voor kwijt. en qwa progessie hij is af. heb er een halve dag over gedaan.

OFFTOPIC ja we zijn nog redelijk actief op veel spellen ik spel ra 2 en cs voor fdnl

• D3ton4tor72

D3ton4tor72

HardwareFetisjist

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 oktober 2002 @ 02:38:
ik heb nog eens naar dat kasje gekeken en ik moet zeggen dat het vogens mij niet open is te krijgen zonder het te mollen. en volgen mij zie ik een spoeltje zitten die nooit ven zijn leven in mijn keyboard gaat passen. ik heb een inetnet navigator van logitech ik weet niet wat voor een KB jij heb ??
lol, ik heb dus ook de internet navigator van Logitech, hmmzzz, er moet toch iets op te verzinnen zijn, ondanks dat dit een relatief heel erg plat toetsenbord is.
Je bent dus wel een tijdje bezig geweest ermee zo te horen...

Ik snap niet dat Recom of andere fabrikanten hier niet beter op in spelen, een glowstring 2.0 of kastje/printplaatje om de invertor in te bouwen in het toetsenbord zou meer dan welkom zijn

edit. typo

Verwijderd

ohh als jij het zelfde toetsenbod heb zl ik ff uitleggen hoe ik het gedaan heb.

als eerst schroef je dus je kb open je maakt even een foto van hoe je toetsen zitten of een tekening. Dan haal je al je toetsen er af en plak je de glow string op het grijze gedeelte. en dus niet op de losse voorkant. Dan moet je in de voorkant uitssparinkjes maken waar de glowstring onderdoor kan. Ik heb dit met een soleerbout gedaan en daarna de gesmolte sukjes weg geneden. Dan kan je de voorkant er op doen en de toetsen terug doen. ik kwam toen tot de conclusie dat de toetsen niet ver genoeg naar beneden konden dus open je word en kijk je welke toetsen het niet goed doen en haal je ze er uit en schuur je een stukje aan de ondekant van de toetse weg.

en dan doe hij het

als je nog vragen heb hoor ik het wel is altijd handig als je iemand kent die eenmod al heeft gedaan

• OverSoft
  • Laatst online: 27-11 22:25
nog wat info over de 7803 en hoe hij heel simpel te gebruiken is ('t stelt echt nix voor, supersimpel): http://www.circuitsonline.net/circuits/view.php?id=30

• IkBenAlles
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-01-2022

IkBenAlles

1 europa

OverSoft schreef op 27 oktober 2002 @ 13:25:
nog wat info over de 7803 en hoe hij heel simpel te gebruiken is ('t stelt echt nix voor, supersimpel): http://www.circuitsonline.net/circuits/view.php?id=30
offtopic:
OMG JOUW ICON ROX!
Please heb je er meer van geef er eentje aan mij (niet dezelfde ofzo maar iets met vanessa carlton)

Samen staan we sterk!

Verwijderd

zijn inderdaat handigge link maar nu heb ik nog 2 vraagjes.

1: ik hb mijn usb toetsenbord met een ps2 verloop stekker aangeslote moet ik dan de usb uigangen pakken of naar welke pinlayout moet ik kijken.

2: hoe zi het met het vermogen dat deze voeding kan leveren ik hb namelijk geen zin in een afgefikt toetsenbord
Pagina: 1