[temp] Asus P4PE welke sensor MBM5?

Pagina: 1
Acties:

• EntonoX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:56

EntonoX

Team leider

Topicstarter
ik heb hier een ASUS P4PE mainboard met daarop een P4, 2.53 alleen als ik ik Mother Board Monitor 5 mn sensors wil uitlezen dan krijg ik een beetje vage waarden. als ik de sensor "Asus4" selecteer, waar bij staat "cpu diode", dan krijg ik continu 25 graden eruit. ok, ok. ik heb waterkoeling draaien hier... maar 25 graden blijft zowel bij idle als bij stressed, en volgens mij klopt dit niet (of ik moet een hele goede waterkoeling gebouwd hebben :P )

heeft iemand hier ervaring mee??? en welke sensor moet ik wel selecteren?? er staan de volgende sensors in:

Asus 1
Asus 2
Asus 2 (CUSL2)
Asus 3
Asus 4 (CPU diode)

dus welke sensor is de juiste voor de CP??? en welke temperatuur wordt gemeten bij Asus2 (CUSL2) ????

-===< Triumph TR7, 1977, Finished >===-

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-02-2025
Volgens mij is 2 (CUSL2) de cpu, althans bij mijn TUSL2C.

• EntonoX
  • Laatst online: 21:56

EntonoX

Team leider

Topicstarter
dat denk ik niet, want als ik in mn bios kijk is hij rond de 35 graden en als ik in MBM5 kijk bij de waarde van die Asus 2 (CUSL2) sensor dan is die 49 graden.... volgens mij is dat een beetje aan de hoge kant..... terwijl mn koelblok wel warmer aanvoelt bij stressed situaties, ook zit er koelpasta tussen en flink stevig aangedraaid... dus dat kan het ipp ook niet zijn.... ( ? )

-===< Triumph TR7, 1977, Finished >===-

• Carp_Hunter
  • Laatst online: 14-02 16:36

Carp_Hunter

aka KiLLsLesS

ASUS-1 is voor de CPU en ASUS-2 voor je MOBO.

ASUS-2(CUSL) is een sensor met een bias waarde en ASUS-3 en ASUS-4 werken niet bij intel borden.

-KiLLALoT- -Guild Wars Player LLL en WauS- -System- & -Server