Toon posts:

Welke ISO Debian 3.0?

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Na jarenlang met Suse gewerkt te hebben, ga ik eens koekeloeren bij debian. Nu zie ik daar een aantal ISO's staan, ik heb de eerste al gedownload. Is de eerste genoeg voor een goed draaiend systeem, of zijn de andere iso's ook nodig?

• Bramster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:31
alleen de eerste is genoeg voor een goed werkend systeem
ook kun je tijdens de installatie voor een netinstall kiezen, dan worden de pakketjes die jij wil gedownload door de installer

na de installatje kun je ook nog heel makkelijk pakketjes downloaden en installen met "apt-get install [packagename]" (en al die pakketjes vind je op packages.debian.org)

Verwijderd

Topicstarter
Skuzz schreef op 26 oktober 2002 @ 17:58:
alleen de eerste is genoeg voor een goed werkend systeem
ook kun je tijdens de installatie voor een netinstall kiezen, dan worden de pakketjes die jij wil gedownload door de installer

na de installatje kun je ook nog heel makkelijk pakketjes downloaden en installen met "apt-get install [packagename]" (en al die pakketjes vind je op packages.debian.org)
Hey bedankt man!!

• GeforceDDQ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-04 12:22
als alleen de eerste goed is voor een werkend systeem, waar zijn de andere dan voor ?

301SQN

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:55
Wat op die CDs staat, kan je ook allemaal van Internet downloaden. Debian heeft een heleboel software, niet alleen het systeem zelf, maar ook nog een heleboel programma's van derden. Als je dat allemaal op CD zou zetten, zou je iets van 8CDs nodig hebben, wat ook klopt met de ISOs die je kunt downloaden.
Aangezien je lang niet alles installeert en ook lang niet alles nodig hebt, heb je aan CD1 genoeg, daar staat het belangrijkste op en de rest kan je met apt-get zo vanaf het internet installeren.

Verwijderd

Topicstarter
geforceddq schreef op 26 oktober 2002 @ 18:08:
als alleen de eerste goed is voor een werkend systeem, waar zijn de andere dan voor ?
Ja, misschien ook wel handig om te weten ja.

• GeforceDDQ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-04 12:22
_JGC_ schreef op 26 oktober 2002 @ 18:13:
Wat op die CDs staat, kan je ook allemaal van Internet downloaden. Debian heeft een heleboel software, niet alleen het systeem zelf, maar ook nog een heleboel programma's van derden. Als je dat allemaal op CD zou zetten, zou je iets van 8CDs nodig hebben, wat ook klopt met de ISOs die je kunt downloaden.
Aangezien je lang niet alles installeert en ook lang niet alles nodig hebt, heb je aan CD1 genoeg, daar staat het belangrijkste op en de rest kan je met apt-get zo vanaf het internet installeren.
oh, ok...

dit gaat @home niet leuk vinden, >:)

301SQN

Verwijderd

Ik denk dat @home het leuker vindt als je alleen maar de bootcd download en vervolgens de veschillende pakketen die je echt nodig download dan dat je alle programma's download en vervolgens er maar een paar installeert.

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:02
persoonlijk vind ik die lordSutch ISO's de beste. Deze iso bevat alleen het hoognodige om Debian te installeren, de rest haal je binnen via apt-get (een net-install dus). De url naar deze ISO: (ook te vinden op de debian site zelf)
http://www.phy.olemiss.edu/debian-cd/

Clowns to the left of me, Jokers to the right

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Mja, maar dit staat ook op de debian site allemaal ;)

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.