ik heb een linux client onder een windows server. niet echt handig, maar dat komt omdat ik moeilijk ouders heb. Nu valt dit probleem(ik wil dat andere mensen ook op mijn linux server kunnen) wel te omzeilen, dmv. port mappen. ik heb het als volgt proberen op te lossen (de programma's draaien op de windows server):
- het programma dns2go draaien (hierdoor wordt je ip gratis aan een host gekoppeld).
- port mapper 1.4 ofzo draaien.
dit werkt goed, alleen kan ik met die port mapper maar 1 port per keer forwarden, daarom heb ik een scriptje geschreven dat elke keer draait als mijn windows server opstart. dit scriptje start de port mapper 3x op, onder de porten 21, 23 en 80.
port 23 en 80 werken wel, maar 21 (dus FTP) geeft problemen.
als ik connect met port 23 met een andere host via mijn browser krijg ik:
Er is een fout opgetreden (...)
Details:
200 Type set to A.
500 Illigal PORT command.
500 LPRT not understood.
ook blijft die port mapper dan hangen, hij blijft geven dat ie data naar de server stuurt.
kan iemand me misschien helpen?
ik weet trouwens dat dit helemaal geen makkelijke manier is om te port mappen, dus als iemand een betere manier weet, graag!
- het programma dns2go draaien (hierdoor wordt je ip gratis aan een host gekoppeld).
- port mapper 1.4 ofzo draaien.
dit werkt goed, alleen kan ik met die port mapper maar 1 port per keer forwarden, daarom heb ik een scriptje geschreven dat elke keer draait als mijn windows server opstart. dit scriptje start de port mapper 3x op, onder de porten 21, 23 en 80.
port 23 en 80 werken wel, maar 21 (dus FTP) geeft problemen.
als ik connect met port 23 met een andere host via mijn browser krijg ik:
Er is een fout opgetreden (...)
Details:
200 Type set to A.
500 Illigal PORT command.
500 LPRT not understood.
ook blijft die port mapper dan hangen, hij blijft geven dat ie data naar de server stuurt.
kan iemand me misschien helpen?
ik weet trouwens dat dit helemaal geen makkelijke manier is om te port mappen, dus als iemand een betere manier weet, graag!