Sony STR-DE545

Pagina: 1
Acties:
  • 189 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Amigo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-10-2025

Amigo

Byte me....

Topicstarter
Ik heb een nieuwe Sony STR-DE545 (http://www.sel.sony.com/S...receivers/str-de545.shtml)
Dolbi Digital reciever gekocht en ik heb last van ruis, niet een bromtoon maar gewoon ruis. Dit begint op vol. 1 en tot vol 20 blijft het even sterk en daarna tot vol 30 (max) word het erger. Ik heb er ook nieuwe Jamo luidsprekers bijgekocht en heb het daarvoor ook met mijn oude speakers gehad. Ik dacht dat het de kwaliteit van de speakers was. Maar dus niet :(
Ik heb er aanhangen: een DVDspeler van Philips , een Sony 5 cdwisselaar, een philips TV, JVC Videorecorder.

Ook als ik alle apparaten er vanaf trek blijf ik de ruis houden. Ik heb geen kabel of antenne aangesloten. Ik merk dat de ruis bij mijn Jamo speakers komt uit slechts 1 conus (kweet nie of da van belang is?)

Wie kan mij helpen?????

Volgend probleem is dat als ik bv de reciever op de video afstem dan hoor ik soms kraken in het geluid net alsof het geluid te hard binnenkomt of zo....?? ook als ik hem op de tv afstem heeft hij dat. de tv zit aangesloten op de koptelefoon uit van de tv simpelwegh omdat ik de audiopluggen op de achterkant van de tv niet werkend krijg. Ik heb geen boekje bij de tv. Als ik hert volume vervolgens op de tv zahter zet en dan de reciever harder dan heb ik daar geen last van... is dat normaal? van mijn cdspeler en DVDspeler heb ik daar geen last van....

Iemand??? BVD. Amigo

**Amigo signing off.....

Remember this day, 'cause it could be your last.....

• DarkHelmet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 17:11
Dat gekraak heb ik ook.
Combinatie van Sony TV 21X5D met GX70ES receiver.
Ga denk ik eens een SCART->RCA kopen, kijken of het dan weg is.
Verder heb ik het alleen bij bepaalde zenders, bijv. MTV wel iri, want das muziek

"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."

• Amigo

Amigo

Byte me....

Topicstarter
Het leukste is dat als ik de tv hard zet en ik heb een andere bron geselecteerd dan hoor ik de tv erdoorheen kraken en piepen :(

• Ozzy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-08 10:50

Ozzy

omnia mutantur, nihil interit

Heb je een Jamo Apollo 3-setje toevallig? Die hebbik namelijk wel/ook aan een str-db930 hangen. Werkt perfect, niks geen ruis, brom of ander geluid dat er niet hoort te zijn.

Heb je die ruis op alle soundfields? En hoor je die ruis ook als je een koptelefoon in de voorkant prikt? Zo ja, dan zou ik gewoon teruggaan naar de winkel met die receiver, daar aan laten sluiten en ze laten luisteren.
Geen genoegen nemen met een reparatie, maar een nieuwe vragen (hoe lang heb je um?).

Een koptelefoon uitgang is al versterkt, dus je zou dan een clipping-probleem kunnen hebben. Zit er geen scart aan die TV?

O dag schoonheid, dag schoonheid, dag schoonheid, dag, dag!

• Amigo

Amigo

Byte me....

Topicstarter
Ik heb de E4 serie van Jamo. Ik heb die versterker pas een anderhalve maand ofzo en ze weten ervan. Ik heb gezegt eerst zelf te kijken of ik eruit kom. En ik heb de ruis ook op een koptelefoon ja...

Mijn tv heeft wel scart maar alleen in. dus dat schiet ook niet echt op :(

Nog ideeen?

Please...??

• Ozzy

Ozzy

Weet je zeker dat die scart alleen IN is?

Volgens mij zijn verreweg de meeste scart aansluitingen twee richtingen. Wat jij kan doen is een scart->scart+2 x audio(tulp)kopen/maken.
Je sluit dan je dvd-speler met die scart aan op je tv, en die twee keer audio in de tv-ingang van je receiver. En klaar.

Als de ruis ook door de koptelefoon is, dan is die receiver gewoon niet goed. Zeker als je het ook hoort als je alles losgekoppeld hebt.

Verwijderd

Misschien lopen je draden van je boxen of andere apparatuur(tulpstekkers) langs stopcontacten of andere stoorzenders. Brommen zijn vaak 50 HZ en afkomstig van het lichtnet. Ik heb het zelf ook gehad door te lange tulpstekkers van mijn computer naar mijn stereo te trekken.
misschien eens wat proberen???

Verwijderd

Misschien lopen je draden van je boxen of andere apparatuur(tulpstekkers) langs stopcontacten of andere stoorzenders. Brommen zijn vaak 50 HZ en afkomstig van het lichtnet. Ik heb het zelf ook gehad door te lange tulpstekkers van mijn computer naar mijn stereo te trekken.
misschien eens wat proberen???

• Ozzy

Ozzy

Het is geen brom, het is ruis, en hij heeft het ook door zijn koptelefoon, zelfs als de rest van zijn spul er af is.

• Amigo

Amigo

Byte me....

Topicstarter
Pcies, dank je Ozzy :)

Maar ben blij met de hulp die ik krijg, als er iemand meer iedeen heeft hoor ik het graag.

Ik denk dat ik toch met die versterker terugga ja, want ik weet het anders ook niet.... : ( zou ik nog een nieuwe versterker kunnen eisen? a he?

Pagina: 1