Laatst bij Digiworld een complete computer samengesteld, in elkaar gezet, maar hij start niet door. Alle fans draaien even (kwartslag) , en ze doen daarna niets meer!
System specs
OEM Case (300 watt voeding)
ECS P4S5A versie 1.5
Coolermaster coolertje
Intel Pentium 2,4 GHz 400 MHz FSB
512 MB SDRAM geheugen
Maxtor 60 gig schijf / 7200 tr
Leadtek Winfast LE 250 GForce 128 MB DDR Ti4200
Lite-On DVD
Asus 12 x 10 x 32 burner (onderhand al bejaard)
Ik weet het van het geheugen, maar het budget liet helaas niet meer toe, maar ik ben alweer druk aan het sparen voor een DDR reepje.
Moederbord ondersteund tot 400 MHz FSB, maar door een fout van Digiworld heeft een een 533 MHz FSB proc ingezeten ( ook een 2,4 GHz ). Voordat ik dit bericht poste heb ik eerst alle faq's gelezen en gezocht of dergelijk berichten al geplaatst waren, maar wat ik vond, heeft tot nu toe nog niet geholpen!
- Heb geprobeerd voeding in de andere kast te hangen, en deed het perfect!
- Moederbord uit de PC gehaald, op karton gelegd en toen gekeken of ie het deed (geen resultaat)
- Kaal opgestart ( alleen CPU, koeler, geheugen, en vidkaartje maar ook dit mocht niet baten)
- BIOS gereset door middel van jumpers te verzetten.
- Ander SDRAM geheugen erin gepropt
Dit alles mocht allemaal niet helpen om dit systeempje te doen draaien ...
Aangezien ik heel ver van Digiworld af woon ( 8 uur reizen ) zie ik dit pas als allerlaatste optie om het systeem door hun te testen (testen bij de lokale computerboer kost me weer 30 euro) ..
Iemand, alsjeblieft, suggesties? Want ik ben echt TEN EINDE RAAD!
System specs
OEM Case (300 watt voeding)
ECS P4S5A versie 1.5
Coolermaster coolertje
Intel Pentium 2,4 GHz 400 MHz FSB
512 MB SDRAM geheugen
Maxtor 60 gig schijf / 7200 tr
Leadtek Winfast LE 250 GForce 128 MB DDR Ti4200
Lite-On DVD
Asus 12 x 10 x 32 burner (onderhand al bejaard)
Ik weet het van het geheugen, maar het budget liet helaas niet meer toe, maar ik ben alweer druk aan het sparen voor een DDR reepje.
Moederbord ondersteund tot 400 MHz FSB, maar door een fout van Digiworld heeft een een 533 MHz FSB proc ingezeten ( ook een 2,4 GHz ). Voordat ik dit bericht poste heb ik eerst alle faq's gelezen en gezocht of dergelijk berichten al geplaatst waren, maar wat ik vond, heeft tot nu toe nog niet geholpen!
- Heb geprobeerd voeding in de andere kast te hangen, en deed het perfect!
- Moederbord uit de PC gehaald, op karton gelegd en toen gekeken of ie het deed (geen resultaat)
- Kaal opgestart ( alleen CPU, koeler, geheugen, en vidkaartje maar ook dit mocht niet baten)
- BIOS gereset door middel van jumpers te verzetten.
- Ander SDRAM geheugen erin gepropt
Dit alles mocht allemaal niet helpen om dit systeempje te doen draaien ...
Aangezien ik heel ver van Digiworld af woon ( 8 uur reizen ) zie ik dit pas als allerlaatste optie om het systeem door hun te testen (testen bij de lokale computerboer kost me weer 30 euro) ..
Iemand, alsjeblieft, suggesties? Want ik ben echt TEN EINDE RAAD!
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2002 17:28 . Reden: cooler vergeten ]