Rustacean
Verzin zelf ff
code:
1
2
3
4
5
| <email> <afzender></afzender> <subject></subject> <body></body> </email> |
Duh... Ik kan het wel zelf gaan verzinnen, maar als er een standaard voor is gebruik ik liever die, dan is het tenminste interoperabel met andere progs die ook iets dergelijks gaan maken enzo.
Rustacean
Ontwikkel een standaard, patenteer deze en zorg dat Microsoft m gaat gebruiken. Dan kun je de rest van je leven op de Bahama's doorbrengen
Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia
Microsoft een standaard gebruiken die niet van hun is...
[ontopic]
nee ik ken geen standaard
[/ontopic
[ontopic]
nee ik ken geen standaard
[/ontopic
groeten
Ik ben voor, ja.ErectionJackson schreef op 26 oktober 2002 @ 17:32:
Ontwikkel een standaard, patenteer deze en zorg dat Microsoft m gaat gebruiken. Dan kun je de rest van je leven op de Bahama's doorbrengen
Rustacean
Okay, als er niets is; wat vinden jullie hiervan?
Rustacean
Is het niet handiger om dag, datum, maand, jaar, uur, minuut, seconde en tijdzone als aparte velden op te slaan? Daar kun je later dan nog eens iets mee doen. Handig bijvoorbeeld voor gebruikers in andere landen die een andere datumnotatie hebben of om te sorteren op tijdzone ofzo.
Nu kun je dit soort dingen nog invoeren, dat is achteraf altijd moeilijker.
Het grote: DAB+ digitale radio topic / IPv6 topic / OpenWRT topic
Mwa, de nette manier kan je vinden d.m.v. rfc2045...
putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]
Hmz, deze manier van datumnotatie werd gebruikt in emailtjes die ik heb, en volgens mij is ie wel vrij standaard... Maar k zal die RFC strax ff checken.
Rustacean
Klopt, dat is inderdaad wel de standaard manier. Dat maakt hem alleen nog niet perfect. Zeker in wat meer gestructureerde formaten als XML kan het helemaal geen kwaad om het wat beter aan te pakken. Wanneer je dan de standaardnotatie nodig hebt voor SMTP kun je hem heel makkelijk weer samenstellen uit de velden.Manuzhai schreef op 26 oktober 2002 @ 19:00:
Hmz, deze manier van datumnotatie werd gebruikt in emailtjes die ik heb, en volgens mij is ie wel vrij standaard... Maar k zal die RFC strax ff checken.
True, maar ik weet niet of ik wel bereid ben de mogelijkheid een datum in een attrib te zetten op te offeren ten behoeve van de structuur die XML biedt voor zo'n datum.MauritsvanBaerle schreef op 26 oktober 2002 @ 19:04:
Klopt, dat is inderdaad wel de standaard manier. Dat maakt hem alleen nog niet perfect. Zeker in wat meer gestructureerde formaten als XML kan het helemaal geen kwaad om het wat beter aan te pakken. Wanneer je dan de standaardnotatie nodig hebt voor SMTP kun je hem heel makkelijk weer samenstellen uit de velden.
Rustacean
Zit wat in, het is natuurlijk je eigen afweging.Manuzhai schreef op 26 oktober 2002 @ 19:15:
[...]
True, maar ik weet niet of ik wel bereid ben de mogelijkheid een datum in een attrib te zetten op te offeren ten behoeve van de structuur die XML biedt voor zo'n datum.
Hoe langer ik er trouwens over nadenk hoe onwaarschijnlijker het mij lijkt dat er nog niemand een standaard voor XML en mail zou hebben verzonnen. Misschien toch even verder zoeken?
Ik vond het inderdaad ook redelijk onwaarschijnlijk, maar ik heb niets kunnen vinden... Heb Google uiteraard gebruikt, maar het is ook een beetje moeilijk om te zoeken naar zoiets.MauritsvanBaerle schreef op 26 oktober 2002 @ 19:21:
Hoe langer ik er trouwens over nadenk hoe onwaarschijnlijker het mij lijkt dat er nog niemand een standaard voor XML en mail zou hebben verzonnen. Misschien toch even verder zoeken?
Rustacean
Wat je zoekt is een DTD voor email. Als je zoekt in Google op 'DTD XML mail' kom je best wat tegen. Ik moet helaas nu weg maar ik zou toch nog even zoeken. Ik kwam wel wat aanwijzingen tegen dat er al een DTD voor ontwikkeld is.Manuzhai schreef op 26 oktober 2002 @ 19:24:
[...]
Ik vond het inderdaad ook redelijk onwaarschijnlijk, maar ik heb niets kunnen vinden... Heb Google uiteraard gebruikt, maar het is ook een beetje moeilijk om te zoeken naar zoiets.
Kijk eens hier:
http://www.oasis-open.org/cover/xmtp20000508.html
Njah, ik vind XMTP zelf iets te generiek, en het zit niet zo netjes in elkaar, naar mijn idee. Met allemaal MIME, Parts en dinges door elkaar, enzo.
Rustacean
Verwijderd
Hmm, beetje raar dat ze de boundary kopieren, die heb je niet echt nodig, en is niet noodzakelijk om het originele formaat weer te reproduceren (jammer voor de tweakers, die hun namen in de boundaries hebben gezet
)
Verder vind ik dat de datum/tijd/tijdzone best in een-of-ander ISO formaat getoond mag worden. In gewoon email is zo'n (English) human readable formaat wel handig, omdat je zo'n bron ook wel eens met notepad leest. In XML wil je het graag (easy) machine-readable hebben: kun je mooi met substr transformeren...
Munazhai: waarom camelCase (<replyTo>), terwijl streepjes ook in xml mogen (<Reply-To>). Blijf je mooi dicht bij rfc822.
Enne, je kunt toch gewoon het mime-gedeelte vergeten, dan doe je alleen rfc822-xml email. Noem dan de root-tag <rfc822>.
Verder vind ik dat de datum/tijd/tijdzone best in een-of-ander ISO formaat getoond mag worden. In gewoon email is zo'n (English) human readable formaat wel handig, omdat je zo'n bron ook wel eens met notepad leest. In XML wil je het graag (easy) machine-readable hebben: kun je mooi met substr transformeren...
Munazhai: waarom camelCase (<replyTo>), terwijl streepjes ook in xml mogen (<Reply-To>). Blijf je mooi dicht bij rfc822.
Enne, je kunt toch gewoon het mime-gedeelte vergeten, dan doe je alleen rfc822-xml email. Noem dan de root-tag <rfc822>.
Wat is RFC 822 dan? *geen zin om saaie specs te lezen*Verwijderd schreef op 27 oktober 2002 @ 11:01:
Hmm, beetje raar dat ze de boundary kopieren, die heb je niet echt nodig, en is niet noodzakelijk om het originele formaat weer te reproduceren (jammer voor de tweakers, die hun namen in de boundaries hebben gezet)
Rustacean
Pagina: 1