Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Notebook] Autolader wat en hoe

Pagina: 1
Acties:

• PaPa
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-11 19:52

PaPa

le roi est mort, vive le roi!

Topicstarter
Ik zoek voor mijn notebook een autolader.
Op mijn reguliere lader staat 18,5V -- 3,5A LPS. Kan ik nu gewoon een universele autolader gebruiken met deze Output specs ?

Verder, wat kan ik verwachten van zo'n autolader, laadt deze daadwerkelijk de notebook accu op of werkt het gewoon als directe stroomvoorziening zonder te laden ?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Je hebt geen "lader" nodig maar gewoon een voeding die aan bovenstaande specs voldoen

bij dynabyte kun je trouwens zo'n dingetje kopen die die spanning van de auto omhoog schakeld naar 18,5v (instelbaar)

en ja die zal hem zeker opladen .... dat doet je originele adaptor tenslotte ook

btw er bestaat een goede kans dat als je je laptop gewoon op de accu/aansteker aansluiting hangt hij gewoon werkt .. opladen zal wat lastiger worden denk ik

Iperf

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:56

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• PaPa

PaPa

Topicstarter
toch bedankt _/-\o_ precies wa'k zocht, ook leuk prijsje trouwens :>

• PaPa

PaPa

Topicstarter
Oh ja nog iets die 18,5V -- 3,5A LPS kan je daar uit afleiden wat het verbruik is wanneer je 'm aansluit op een 12V accu ?

Ik zou zeggen als electro n00b dat 18.5 * 3.5 = 64.75Watt wat hij maximaal trekt.
Dus bij een 12V accu is dit 64.75 / 12 = 5.40A waardoor je bij een volle (45Ah) 12V accu ruim 8 uur kan laden voordat deze leeg is (even minimale operatie voltage buiten beschouwing gelaten). Of zit ik er nu helemaal naast :?

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:56

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Die 3.5A is maximaal. Die accu zit in 2 uur vol en zal daarna druppelladen.

Ik heb een Toshiba laptop op 12v direct aangesloten (vereist 15v) en trekt daarmee 2A in gebruik zonder lading....

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• KoBolD54
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-11 14:27
ik heb een acer travelmate 661lmi en op de lader staat het volgende:

output: 19V gelijkspanning 3.95A

werdt dan deze lader ook voor mijn laptop omdat ie maar max 3,5 A geeft?

Verwijderd

Moet je daar zo'n oud topic voor schoppen?

Deze voeding kan ongeveer 75 watt leveren, dit is waarschijnlijk niet genoeg voor een laptop, de meeste laptops hebben een 4.5 ampere nodig bij 19 volt.

Je kan gewoon even kijken op je orginele lader, werkt die ook op 19volt en geeft ie ook maar 3.95A of minder dan kun je deze lader gebruiken.

Alleen kleine kans dat het werkt, meeste laptops hebben stroom nodig voor te draaien en om te laden, meeste laptops hebben dan totaal 90watt nodig ongeveer.

Verwijderd

een "omvormer" heet zo'n ding...
ik heb er zelf ook 1 voor een compaq 2,4ghz pent. 4 laptop (bij de mediamarkt gekocht) en dat werkt prima... >:)
Pagina: 1