[EL] Blue LED Illuminated switch, wat er mee te doen?

Pagina: 1
Acties:
  • 293 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zie [rml][ IA] Blue LED Illuminated switch (mooiste knopjes topic)[/rml] voor de [IA]

Hier gaat het vooral om de toepassingen en de discussies er om heen,
zoals:
Xtreme Switch
Xtreme Gekkie Switch
Gekkie Door Switch (ja ja deze staat er nog niet, moet m nog verzinnen :) )

Xtreme Gekkie Switch:

Ik heb de switch schakeling een beetje aangepast (de rest van de logica goed met gnd verbonden, etc), een SMD pcbtje van gemaakt en de naam aangepast aan Xtreme Gekkie Switch :) )

De onderdelen zijn allemaal SMD (ik heb op dit moment geen volledige correcte conventionele bibliotheek, laat staan nog veel conventioneel spul thuis, is bijna alles SMD :) )

De tekeningen zijn allemaal schaal 1 op 4 (uitvergroot) en je moet de tekeningen in de PDF file nemen voor een goed resultaat (dus niet de plaatjes). In de PDF zit ook het spiegelbeeld van de PCB (wat je nodig hebt om een goed ge-etste PCB te krijgen. Oja ik heb de PCB nog niet gemaakt, maar ik ga er vanuit dat er geen fout in zit, dus als je iets ziet, geef het dan even door en dan verander ik het.

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/freek999/got/switch/schsw.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/freek999/got/switch/pcbsw.jpg

en de PDF waar alles in goede resolutie in staat (schaal 1 op 4)
switch.pdf

--EasY-- ik zou zeggen zet de jouwe er ook bij

En voor ieder ander, "show yourself !!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebels
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

Ik hou het voorlopig bij een aan/uit functie voor de mijne :)

Maarruh, goed topic dit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AB2ND
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-07 22:38

AB2ND

Vonkenboer

power en resetknop
nee, niet echt orgineel..........

Specs ][ [DPC] rc5-72 stats ][ 7758 3D Marks 2001 compare url

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twee power knoppen op mijn "nog te bouwen" Case. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun_de_Haas
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-07-2024

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

verlichting in knop:

- powerlampie (...)
- HD activity
- netwerk activity
- cd / dvd activity (in geval van stealth)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Banaan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-04-2017

Bart_Banaan

CaseJunkies Crew Member!!

MRGEKKIE, Wat doet die schakeling van jou nou precies?

Bekijk de SpaceCase en de DesignLine Prism www.casejunkies.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun_de_Haas

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

Bart_Banaan schreef op 27 oktober 2002 @ 09:55:
MRGEKKIE, Wat doet die schakeling van jou nou precies?
Relais functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Wat voor aansluitingen zitten op zo'n knopje eigenlijk? Ik neem aan twee voor de schakel functie en 2 voor het functioneren van de led? Dus kan je twee knopjes gebruiken, dan eentje voor aan/uit schakelen en als power led. De andere voor reset en hd activiteit.
Of werken die dingen anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun_de_Haas

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

Voor de specs van de knopjes zie de site van ettinger (link staat op laupro site, klik m'n sig ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
bar weinig specs te vinden op die site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fenrir
  • Niet online

fenrir

——-

het enige wat ik ermee wil gan doen, is de lelijke plastic knopjes van mijn Lian-Li kast vervangen. zoals ik hen begrepen heb, zal dat zeer makkelijk moeten kunnen (zonder weerstandjes en andere grappen) :)

Van klussen krijg je grijze haren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
fenrir schreef op 27 oktober 2002 @ 14:31:
het enige wat ik ermee wil gan doen, is de lelijke plastic knopjes van mijn Lian-Li kast vervangen. zoals ik hen begrepen heb, zal dat zeer makkelijk moeten kunnen (zonder weerstandjes en andere grappen) :)
Da's ook een goed idee. Ik wilde eigenlijk 'm voor m'n houten case gebruiken, maar kan 'm ook in me lian li kast bouwen. Alleen de uit/aan knop lijkt me voldoende :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun_de_Haas

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

Je hebt gelijk Scarp. Voor specs:

http://www.bulgin.co.uk/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Scarp schreef op 27 oktober 2002 @ 10:17:
Wat voor aansluitingen zitten op zo'n knopje eigenlijk? Ik neem aan twee voor de schakel functie en 2 voor het functioneren van de led? Dus kan je twee knopjes gebruiken, dan eentje voor aan/uit schakelen en als power led. De andere voor reset en hd activiteit.
Of werken die dingen anders?
Ik heb daar ook eens gekeken en zelfs in de pdf file, maar er staat daar geen aansluitschema van de knop:

Wordt er een schema meergeleverd,
Staat het achterop aangegeven wat wat is.

Kan de organisatie daar een voorbeeld van geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo moeilijk lijkt me dat toch niet? Er zitten 2 grotere connectors op voor de switch zelf.. daarnaast nog 2 kleinere connectors voor de led..

Zie deze pic:

Afbeeldingslocatie: http://www.bulgin.co.uk/Products/Switches/MPI002.jpg

Zo te zien is het een schroefconnector (waarschijnlijk voor de power) en bij het rode knopje zie je 2 platte connectors (kan je de led power aan vastsolderen)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2002 23:43 . Reden: pic toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fenrir
  • Niet online

fenrir

——-

Scarp, ik heb al ff zitten meten en het ziet ernaar uit dat je het gat voor de aan/uit knop niet eens hoeft bij te boren/vijlen. ik heb hem al ff opgematen en bij mij is het gat 19 mm, dat moet dus precies passen :)
nu alleen de resetknop nog uitvijlen

Van klussen krijg je grijze haren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 oktober 2002 @ 23:37:
Zo moeilijk lijkt me dat toch niet? Er zitten 2 grotere connectors op voor de switch zelf.. daarnaast nog 2 kleinere connectors voor de led..

Zie deze pic:

[afbeelding]

Zo te zien is het een schroefconnector (waarschijnlijk voor de power) en bij het rode knopje zie je 2 platte connectors (kan je de led power aan vastsolderen)
Heb je dat zelf nagekeken of beredeneer je dat nu uit de tekeninghet plaatje?

Als ik de pdf nakijk zie ik dat er 2 opties zijn, de /28 en de /term (de met schroeven).

Vraag 1: welke wordt het, op de IA is de versie te zien met de lipjes (/28)
Vraag 2: wat is het aansluitschema ? Hebben jullie een origineel gehad en hoe zag de achterkant er uit?

En natuurlijk ben ik slim genoeg om het zelf uit te zoeken, maar ik wil het gewoon weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okay.. Maarja.. dat merk je snel genoeg als de buttons binnen zijn natuurlijk ;) Is toch niet heel erg spannend voor de werking van je schakeling ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 oktober 2002 @ 00:15:
Okay.. Maarja.. dat merk je snel genoeg als de buttons binnen zijn natuurlijk ;) Is toch niet heel erg spannend voor de werking van je schakeling ofzo?
Nee hoor, was maar een vraag, antwoord beviel me gewoon niet, no offence, heb een klein slaap tekort van 1 uur :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
fenrir schreef op 27 oktober 2002 @ 23:46:
Scarp, ik heb al ff zitten meten en het ziet ernaar uit dat je het gat voor de aan/uit knop niet eens hoeft bij te boren/vijlen. ik heb hem al ff opgematen en bij mij is het gat 19 mm, dat moet dus precies passen :)
nu alleen de resetknop nog uitvijlen
Ja, ik heb ook al zitten kijken op me lian li, zou moeten passen. Ik denk dat ik alleen de aan/uit vervang. Reset gebruik ik toch nooit :]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun_de_Haas

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

Verwijderd schreef op 27 oktober 2002 @ 23:32:
[...]

Ik heb daar ook eens gekeken en zelfs in de pdf file, maar er staat daar geen aansluitschema van de knop:

Wordt er een schema meergeleverd,
Staat het achterop aangegeven wat wat is.

Kan de organisatie daar een voorbeeld van geven?
Helaas hebben wij ook niet meer info... Maar Digiboy heeft volgens mij gelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beun_de_Haas schreef op 28 oktober 2002 @ 18:31:
[...]

Helaas hebben wij ook niet meer info... Maar Digiboy heeft volgens mij gelijk ;)
Hoe bedoel je:
1- het is een schroef voor de schakelaar en een steek verbinding voor de led, of
2- Als je het krijgt komt je het snel genoeg te weten.

Ik kijk zelf wel met de multimeter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun_de_Haas

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

1 kweenie
2 sowieso ;)

[edit] Woody heeft nog contact met de leverancier, dan weten we mogelijk meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underground75
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-09 15:10
Verwijderd schreef op 26 oktober 2002 @ 17:05:
Zie [rml][ IA] Blue LED Illuminated switch (mooiste knopjes topic)[/rml] voor de [IA]

zoals:
Xtreme Switch
Xtreme Gekkie Switch

Xtreme Gekkie Switch:

Ik heb de switch schakeling een beetje aangepast (de rest van de logica goed met gnd verbonden, etc), een SMD pcbtje van gemaakt en de naam aangepast aan Xtreme Gekkie Switch :) )

"
Beetje jammer dat je er met --EasY--'s naam idee vandoor gaat :X :X
Verder ziet het er >:) :9~ uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beun_de_Haas schreef op 28 oktober 2002 @ 19:40:
1 kweenie
2 sowieso ;)

[edit] Woody heeft nog contact met de leverancier, dan weten we mogelijk meer...
Ben weer helemaal tevreden :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
The Undertaker schreef op 28 oktober 2002 @ 19:41:
[...]

Beetje jammer dat je er met --EasY--'s naam idee vandoor gaat :X :X
Verder ziet het er >:) :9~ uit
Ik heb de eer aan hem gelaten, daarom de Xtreme ervoor.

No flame intended, zijn schema was niet helemaal kompleet, de resterende poortjes waren niet aangesloten (ingangen), doe je dat niet, dan krijg je problemen. Had ik er niks aan toegevoegd had ie de hele naam mogen houden (ik heb maar n heel klein beetje eer genomen ter volmaking _/-\o_ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underground75
Verwijderd schreef op 28 oktober 2002 @ 19:45:
[...]

Ik heb de eer aan hem gelaten, daarom de Xtreme ervoor.

No flame intended, zijn schema was niet helemaal kompleet, de resterende poortjes waren niet aangesloten (ingangen), doe je dat niet, dan krijg je problemen. Had ik er niks aan toegevoegd had ie de hele naam mogen houden (ik heb maar n heel klein beetje eer genomen ter volmaking _/-\o_ )
Dan is dat in ieder geval duidelijk voor iedereen, het was ook geen directe flame richting jou. Ik denk dat ik de Xtreme Switch een beetje heb gemist of zo O-)

Edit:
* Gevonden O-)
Die Blue LED Illuminated switch is prachtig, alleen vindt ik hem belachelijk duur (exclusiviteit heeft natuurlijk zijn prijs) vandaar dat ik dat topic verder nier echt gevolgt heb. Als ik een Lian-Li had gehad (zit erg te kijken naar een Lian Li pc70) dan had ik er zeker twee besteld, maar voor mijn huidige kast de Antec 1080AMG >:) vind ik het zonde om ze achter het deurtje te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun_de_Haas

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

The Undertaker schreef op 28 oktober 2002 @ 20:09:
[...]

Dan is dat in ieder geval duidelijk voor iedereen, het was ook geen directe flame richting jou. Ik denk dat ik de Xtreme Switch een beetje heb gemist of zo O-)

Edit:
* Gevonden O-)
Die Blue LED Illuminated switch is prachtig, alleen vindt ik hem belachelijk duur (exclusiviteit heeft natuurlijk zijn prijs) vandaar dat ik dat topic verder nier echt gevolgt heb. Als ik een Lian-Li had gehad (zit erg te kijken naar een Lian Li pc70) dan had ik er zeker twee besteld, maar voor mijn huidige kast de Antec 1080AMG >:) vind ik het zonde om ze achter het deurtje te plaatsen.
Als je er in de toekomst aan zit te denken, is bestellen denk ik wel aan te raden, aangezien een volgende actie onwaarschijnlijk is... The choice is yours ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underground75
Beun_de_Haas schreef op 28 oktober 2002 @ 21:03:
[...]

Als je er in de toekomst aan zit te denken, is bestellen denk ik wel aan te raden, aangezien een volgende actie onwaarschijnlijk is... The choice is yours ;)
Op dit moment heb ik zo'n hekel aan je omdat ik van ellende 2 knopjes heb besteld ;)

Even zonder gekheid, je hebt helemaal gelijk en daarom heb ik het gedaan 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun_de_Haas

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

Het mooie is dat je ons nu weer dichter bij de 100 hebt gebracht ;)

Als we dat halen scheelt het je ook weer >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey Mr GEKKIE, mooie PCB, alleen hij is maar voor 1 switch??? Je kunt met de logica sowieso een PCB maken voor 2 switches, als je er nog een 74hct74 bijplakt voor 4 switches.

Ik zou de aanpassing voor 2 switches sowieso maken, kost bijna nix extra >:)

En een BC847 om te schakelen... is dat niet wat krapjes? Een klein printrelais dat lukt nog wel, een relais wat b.v. 1A schakelt wordt misschien al een btje teveel...?? Het zijn maar HEEL kleine droppies he, die SOT23's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 oktober 2002 @ 22:30:
Hey Mr GEKKIE, mooie PCB, alleen hij is maar voor 1 switch??? Je kunt met de logica sowieso een PCB maken voor 2 switches, als je er nog een 74hct74 bijplakt voor 4 switches.

Ik zou de aanpassing voor 2 switches sowieso maken, kost bijna nix extra >:)

En een BC847 om te schakelen... is dat niet wat krapjes? Een klein printrelais dat lukt nog wel, een relais wat b.v. 1A schakelt wordt misschien al een btje teveel...?? Het zijn maar HEEL kleine droppies he, die SOT23's...
Ik zal kijken dat ik deze week een xtra versie maakt met aansturing voor 2 relais. (En eventueel nog de 4 relais variant, probleem is om het eenzijdig koper te houden).

Ander punt, de BC847, deze is meer dan ruim voldoende, we spreken hier namelijk over een 12 volt relais, als je in bv de conrad catalogus kijkt, dan zie je dat de spoelweerstand varieert tussen 275 en 350 tot 700 ohm.

De BC847 verdraag een maximum stroom van 100mA (is in feite de SMD variant van de bekende BC547 reeks)

100 mA bij 12 volt houdt in een minimale weerstand van 120 ohm (U / I = R)

275 Ohm houdt in een stroom van 44mA meer dan genoeg in de veilige richting.

let op de keuze gewoon op een geschikt relais en er zijn er meer dan genoeg.

Nog een verduidelijking van het schema:
Iedere aansluiting heeft een trekontlasting, je hebt altijd een kleiner gat naast het soldeergat, de bedoeling is nu om het kabeltje eerst door het ene gat te halen en dan in het ander gat te solderen, plaatje spreekt verder voor zich.
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/freek999/got/switch/Doorlus.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 oktober 2002 @ 00:10:
[...]

Ik zal kijken dat ik deze week een xtra versie maakt met aansturing voor 2 relais. (En eventueel nog de 4 relais variant, probleem is om het eenzijdig koper te houden).

Ander punt, de BC847, deze is meer dan ruim voldoende, we spreken hier namelijk over een 12 volt relais, als je in bv de conrad catalogus kijkt, dan zie je dat de spoelweerstand varieert tussen 275 en 350 tot 700 ohm.

De BC847 verdraag een maximum stroom van 100mA (is in feite de SMD variant van de bekende BC547 reeks)

100 mA bij 12 volt houdt in een minimale weerstand van 120 ohm (U / I = R)

275 Ohm houdt in een stroom van 44mA meer dan genoeg in de veilige richting.

let op de keuze gewoon op een geschikt relais en er zijn er meer dan genoeg.

Nog een verduidelijking van het schema:
Iedere aansluiting heeft een trekontlasting, je hebt altijd een kleiner gat naast het soldeergat, de bedoeling is nu om het kabeltje eerst door het ene gat te halen en dan in het ander gat te solderen, plaatje spreekt verder voor zich.
[afbeelding]
Ja, ik ken ze wel, alleen die sot23 behuizing is HEEL klein. Bij 100mA moet je zo'n 1,4V * 0,1A = 0,14 watt kunnen kwijtraken... is wel te halen denk ik. Maar ik bedoel dat je op moet passen met zwaardere relais. Is meer een waarschuwing voor de gebruiker dan voor jou hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 oktober 2002 @ 08:03:
[...]

Ja, ik ken ze wel, alleen die sot23 behuizing is HEEL klein. Bij 100mA moet je zo'n 1,4V * 0,1A = 0,14 watt kunnen kwijtraken... is wel te halen denk ik. Maar ik bedoel dat je op moet passen met zwaardere relais. Is meer een waarschuwing voor de gebruiker dan voor jou hoor :P
Vandaar ook zie Conrad catalogus, ga uit van een weerstand van minimaal 250 Ohm voor de spoel van het relais (genoeg keuze).

Met onze wijze woorden kan er dus niks misgaan O-)

Het schema voor de dubbele is al af en met de PCB ben ik op zo'n 75%, dus vanavond of morgen zal deze verschijnen, de 4 voudige ga ik niet doen, dan krijg ik problemen met dat het niet op een kant kan en dat ik dubbelzijdig of met draadbruggen moet gaan werken (ik :( gaatjes in een PCB (behalve als het echt nodig is voor aansluiten en zo), vandaar dat ik SMD-fan ben :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
:Y) Nieuw :Y) Xtreme Gekkie Switch 2:

Nu 1 PCB voor 2 schakelaars, 2 led's en 2 relais

De tekeningen zijn allemaal schaal 1 op 4 (uitvergroot) en je moet de tekeningen in de PDF file nemen voor een goed resultaat (dus niet de plaatjes). In de PDF zit ook het spiegelbeeld van de PCB (wat je nodig hebt om een goed ge-etste PCB te krijgen).

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/freek999/got/switch/schsw2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/freek999/got/switch/pcbsw2.jpg

switch2.pdf

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2002 22:51 . Reden: Pokkewerk ;-) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YEAH! En een nauwelijks grotere PCB >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 oktober 2002 @ 22:52:
YEAH! En een nauwelijks grotere PCB >:)
Printje ongeveer 4 bij 3 cm, maar 14% breder en 22% hoger :)

Boven de enkel en onder de dubbel:

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/freek999/got/switch/sw1_2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

ik geloof dat ik zulke knopjjes in een ouwe platenspeler heb zitten, meteen eens kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit me nu te bedenken hoe ik de deurbel schakeling kan maken.
- Het moet eenvoudig zijn
- Optie van verlichting uit als op de knop gedrukt wordt (weet de bezoeker dat de bel het doel al hoort deze het niet).
- Verlichting aan, waarbij het gesloten circuit via de bel-spoel gaat.bv, bij een elektronische moet ik een ander type schakeling dus bedenken, maar dat komt ook nog :)
- Verlichting uit doordat de schakeling in principe de de stroomkring voor de led kortsluit en daarmee de bel denient.
- Werkend met een bestaande bel / trafo combinatie
- Geen geflikker van de led (dat wordt dus gelijkrichten met condensator, de capaciteit moet dan niet te groot (led moet uitgaan als de knop gedrukt wordt) en niet te klein (geflikker) zijn.
- Werkend met een trafo, waarvan de spanning 6,12 wisselspanning of meer is (weet iemand een beetje welke spanningen de trafo's hebben, op dit moment heb ik wel een bel, maar die is op een intercom systeem aangesloten :( ) Kan zijn dat een ander voorschakelweerstand gebruikt moet worden per spanning (formule).

Binnenkort (zal een weekje zijn of zo), zal ik wel met een aantal schakelingen komen, moet eerst even wat research doen (8>

Zoals http://www.howstuffworks.com/doorbell.htm en bij mn ouders eens in de meterkast duiken voor de beltrafo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underground75
Even een flinke schop omhoog, zeker nu de knopjes besteld zijn. Zijn er nieuwe ontwikkelingen en zouden de mogelijkheden van de schakeling nog een keer duidelijk kunnun worden vermeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enriqueeeee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-07 09:37

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

misschien klinkt dit een beetje heel erg vaag.
zijn er misschien tweakers die 1 of meer knopjes meer hebben besteld dan ze nodig hebben en daar wel een mede tweakert blij mee willen maken.
undertaker wilde wel maar bedacht later dat ie niet wilde en beun de haas keek voor mij maar ik was net te laat :(
indien mogelijk zou ik 2 knopjes willen maar 1 is natuurlijk ook goed :)

[ Voor 11% gewijzigd door enriqueeeee op 03-12-2002 16:47 ]

Phreak schopt kont, Grrrrrene ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

enriqueeeee schreef op 03 December 2002 @ 16:43:
zijn er misschien tweakers die 1 of meer knopjes meer hebben besteld dan ze nodig hebben en daar wel een mede tweakert blij mee willen maken.
undertaker wilde wel maar bedacht later dat ie niet wilde en beun de haas keek voor mij maar ik was net te laat :(
Had ik ook, dus als iemand nóg 2 knopjes overheeft.......... svp mailen op Pier.Janssen@Planet.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enriqueeeee

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

Verwijderd schreef op 03 december 2002 @ 17:00:
[...]

Had ik ook, dus als iemand nóg 2 knopjes overheeft.......... svp mailen op Pier.Janssen@Planet.nl
ik was eerst :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja natuurlijk, maar er zijn vast wel over enthousiaste tweakerts die er per ongeluk 4 teveel hebben ingekocht (hoop ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underground75
enriqueeeee schreef op 03 december 2002 @ 16:43:
Ik zat te wachten op een email, als ik niks hoor heb ik zoiets van dan niet. In principe kan ik er twee misssen dus wie het eerst komt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Undertaker schreef op 03 December 2002 @ 17:27:
[...]

Ik zat te wachten op een email, als ik niks hoor heb ik zoiets van dan niet. In principe kan ik er twee misssen dus wie het eerst komt.....
Je hebt mail.
Nu weer ontopic :
Als ik nog knoppies kan bemachtigen, ga ik ze gewoon als power / reset switch gebruiken.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2002 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enriqueeeee

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

The Undertaker schreef op 03 December 2002 @ 17:27:
[...]

blijkbaar naar het verkeerde email add gestuurd :(

maar je hebt email hoop dat ik toch nog de eerste ben :)

[ Voor 20% gewijzigd door enriqueeeee op 03-12-2002 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underground75
Je zou me mailen en dat heb je niet gedaan, daar kan ik niks aan doen. Nu is iemand anders je voorgeweest, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De knopjes van The Undertaker gaan dus niet door.......... iemand anders nog 1 of 2 knopjes over ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat een dubbelposten hier, stelletje wanhopige tweakers :P Het leven gaat ook door zonder knoppies (wel niet zo mooi....) Hebben jullie al op Laupro gekeken bij diegene die meer dan 2 knoppies besteld hebben? (Oja de mijne zijn allebei ingepland)

Ontopic, mijn gedachten over de Deurbel zijn alweer iets verder, zitten wel nog in de grijze massa en nog niet op papier, maar dat zal volgende week wel gebeuren.

Wat wordt het?
- Alles in SMD
- SMD-Relais omdat de schakelaar de bel niet kan schakelen (is een dil relais (pootjes richting SMD buigen)) ik zal kijken of ik t ontwerp ook voor een universeel relais kan maken.
- Gelijkrichter, 5 volt regelaar. (Bel trafo is wissel8-10 V AC)
- Mogelijkheid om LED uit te laten gaan tijdens het drukken van t knopje (altijd handig, weet de beller dat ie gebeld heeft ;) )
- klein compact
- etc.

het heeft nog even tijd.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enriqueeeee

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

Verwijderd schreef op 04 December 2002 @ 16:36:
Wat een dubbelposten hier, stelletje wanhopige tweakers :P Het leven gaat ook door zonder knoppies (wel niet zo mooi....) Hebben jullie al op Laupro gekeken bij diegene die meer dan 2 knoppies besteld hebben? (Oja de mijne zijn allebei .......het drukken van t knopje (altijd handig, weet de beller dat ie gebeld heeft ;) )
- klein compact
- etc.

het heeft nog even tijd.......
smd is wel is waar klein maar niet iedereen kan smd solderen waar onder ik :(
dus misschien is een andere versie handig voor de gene die geen smd kunnen solderen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underground75
MRGEKKIE, ik kan als ik het goed begrijp jou schakeling gebruiken om met een Blue LED Illuminated switch zowel mijn PC op te starten als hem te resetten. Of zie ik dit nu heel erg verkeerd :? En met je dubbele schakeling zou ik dit dus met twee PC's kunnen doen op 1 printje. >:)

Dit alles voor mijn nog steeds uit te denken dual mobo mod waar ik verder nog niets over ga vertellen. Het zal nog wel even duren voor hij er komt. Ja, geld is en blijft een probleem :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
The Undertaker schreef op 22 december 2002 @ 14:05:
MRGEKKIE, ik kan als ik het goed begrijp jou schakeling gebruiken om met een Blue LED Illuminated switch zowel mijn PC op te starten als hem te resetten. Of zie ik dit nu heel erg verkeerd :? En met je dubbele schakeling zou ik dit dus met twee PC's kunnen doen op 1 printje. >:)

Dit alles voor mijn nog steeds uit te denken dual mobo mod waar ik verder nog niets over ga vertellen. Het zal nog wel even duren voor hij er komt. Ja, geld is en blijft een probleem :( :(
Die enkele is om een ding te schakelen, die dubbelle om 2 dingen te schakelen, dus of aan/uit schakelaar en reset of 2x aan/uit schakelaar of 2x reset.

PS als SMD te moeilijk is, kun je ook normale draadcomponentjes gebruiken (ik heb die dingen eenvoudigweg niet meer thuis, (bijna) alles SMD), schema en idee blijft hetzelfde onafhankelijk van hoe je het doet.

PS een PCB maken met alleen draadcomponentjes is voor mij niet te doen, ik heb namelijk bijna geen draadcomponenten in de bibliotheken zitten (geen C, geen R en geen IC) die ik in het PCB cad programma gebruik :) .

Het beloofde bel schema (tenminste zoals ik denk dat het wordt):

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/freek999/got/bel/smbel.jpg

Bel op groot formaat

Tekst erbij moet genoeg verduidelijken, er zijn nog 2 opties:
A ) de weerstand die de LED intensiteit bepaald als de knop ingedrukt wordt.
B ) de weerstand die de LED intensiteit bepaald als de knop niet ingedrukt wordt.

kwestie van wel of niet plaatsen van A of B en verschillende waardes meegeven.

Bijna vergeten, de waardes van de weerstanden bij optie A en B zijn voorlopige waardes, te veranderen als de lichtniveaus niet bevallen (stel LED is 4V en I is 20mA, dan wordt R 50 ohm, etc)

PCB om het uit te proberen zal ergens half januari klaar zijn :)

PS dit schema is als idee, om te misbruiken.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2002 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand nog nieuws gehoord van de switchen?
Hoort hier niet onmiddellijk thuis, maar blijkbaar is de andere topic closed :'(

De groenten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:03
Rebels schreef op 26 oktober 2002 @ 18:00:
Ik hou het voorlopig bij een aan/uit functie voor de mijne :)

Maarruh, goed topic dit
Helemaal mee eens! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 December 2002 @ 12:25:
Iemand nog nieuws gehoord van de switchen?
Hoort hier niet onmiddellijk thuis, maar blijkbaar is de andere topic closed :'(

De groenten...
Nog altijd open
[quote]w00Dy
introducing reetman !

[w00Dy is niet aanwezig op het forum] Door w00Dy - Monday 23 December 2002 13:42 [View profile]
het wordt een leuke kerst voor sommige, ik heb hier een eerste pakket.
Alleen had ik het geld niet in huis, en moet ik het nu gaan afhalen in het postkantoor

Maar zoals je ziet, geduld loont

Of zou ik de eerste voor mijn project houden ?

w00Dy wijzigde dit bericht 23-12-2002 13:42 (13%)
[rml][ IA] Blue LED Illuminated switch (mooiste knopjes topic)[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underground75
MRGekkie, ben je nog van plan iets te doen in de trant van een IA voor de printjes?? De knopjes zijn in aantocht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
The Undertaker schreef op 14 januari 2003 @ 20:12:
MRGekkie, ben je nog van plan iets te doen in de trant van een IA voor de printjes?? De knopjes zijn in aantocht...
Dat gaat me veel te veel tijd kosten, heb het nu druk met mn werk, mn huis (hebben ze over 3 maanden klaar, en ik moet nog heel wat regelen), ik zit in het bestuur van de belangenvereniging van de huizen die er gebouwd worden (waaronder de mijne), geen tijd geen tijd zoals het konijn zei.

Kijk maar eens naar de tijd die --EasY-- in zij IA hiervoor moet stoppen (PCB, losse onderdelen, etc).

De ontwerpen zijn vrij eenvoudig en met een beetje kennis wel te maken op een losse print. De Xtreme Gekkie Switch is helemaal beschreven, dus geen probleem. Modders moeten dit wel kunnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underground75
Daar heb je gelijk in, nu nog iemand vinden die PCB's kan etsen voor me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
The Undertaker schreef op 14 januari 2003 @ 20:46:
Daar heb je gelijk in, nu nog iemand vinden die PCB's kan etsen voor me.
Heb je zelf SMD spul? Zo niet dan is een losse gaatjesprint met draad-componenten en losse draadjes eenvoudiger en ook gemakkelijker aan te komen en te maken.

Een enkel PCBtje kan nog maar geen IA, daar begin ik niet aan.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2003 21:01 . Reden: Als vliegen vliegen, vliegen vliegen vliegensvlug ..... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underground75
Ik ben aan het verzamelen. Ook ik heb het druk, werk, opleiding voor het werk dus het duurd nog even voor ik ga solderen en de met mijn mod ga beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enriqueeeee

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

Verwijderd schreef op 26 October 2002 @ 17:05:

zoals:
Xtreme Switch
Xtreme Gekkie Switch

Xtreme Gekkie Switch:

De onderdelen zijn allemaal SMD (ik heb op dit moment geen volledige correcte conventionele bibliotheek, laat staan nog veel conventioneel spul thuis, is bijna alles SMD :) )

De tekeningen zijn allemaal schaal 1 op 4 (uitvergroot) en je moet de tekeningen in de PDF file nemen voor een goed resultaat (dus niet de plaatjes). In de PDF zit ook het spiegelbeeld van de PCB (wat je nodig hebt om een goed ge-etste PCB te krijgen. Oja ik heb de PCB nog niet gemaakt, maar ik ga er vanuit dat er geen fout in zit, dus als je iets ziet, geef het dan even door en dan verander ik het.

[afbeelding]

[afbeelding]

switch.pdf

zit dit ook in de deur bel zelf ?
of in dat ding dat de bel toon maakt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
enriqueeeee schreef op 28 January 2003 @ 14:44:
[...]

zit dit ook in de deur bel zelf ?
of in dat ding dat de bel toon maakt ?
Verklaar je nader, want ik begrijp je even niet, wat wil je voor antwoord krijgen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enriqueeeee

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

Verwijderd schreef op 28 January 2003 @ 15:13:
[...]

Verklaar je nader, want ik begrijp je even niet, wat wil je voor antwoord krijgen :?
het schema dus het deur bel schema de onderdelen enzo.
zit dat het kastje dat buiten hangt dus als je buiten op dat bel ding drukt dat het lichtje brand als je indrukt of uit.

of zit het in het kastje waar het deur bel geluid uit komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
enriqueeeee schreef op 28 January 2003 @ 15:21:
[...]

het schema dus het deur bel schema de onderdelen enzo.
zit dat het kastje dat buiten hangt dus als je buiten op dat bel ding drukt dat het lichtje brand als je indrukt of uit.

of zit het in het kastje waar het deur bel geluid uit komt
Mijn idee:
Je boort een 19 mm gat naast je deur, daar stop je de "Blue LED Illuminated switch" in.
Vandaaruit trek je een kabel met 3 of 4 draden naar je meter kast (die kabel zal er denkelijk nog wel liggen van je oude bel, wel met mischien te weinig aderen).
In die meterkast plaats je een kastje met daarin de schakeling.
Volg de aanwijzingen en sluit goed aan, inclusief de voeding en de oude bel aansluiting en klaar.

PS ik heb er nog een nieuwe variant op gemaakt zie onder .Crazy Projects. (Ring) voor een toekomstige aansluiting richting computer/microcontroller met een RS485 verbinding (houdt de storingen weg). Het is daar verder niet uitgelegd, maar geeft wel de leuke plaatjes weer van printje + onderdelen + doosje.

Denk er aan, dit is een aangepaste versie, voor de normale huis en keuken knutselaar is de schakeling + uitleg in dit topic zelf meer dan voldoende en ik ga het daar voorlopig niet verder uitlegen (geen tijd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 oktober 2002 @ 17:05:

zoals:
Xtreme Switch
Xtreme Gekkie Switch

Xtreme Gekkie Switch:

[afbeelding]

[afbeelding]

switch.pdf

Staat volgens mij niet waar deze schakeling presies voor dient, verder zie ik geen problemen bij deze schakeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 januari 2003 @ 17:16:
[...]

Staat volgens mij niet waar deze schakeling presies voor dient, verder zie ik geen problemen bij deze schakeling.
Deze komt hier vandaan woensdag 23 oktober [rml]--EasY-- in "[ IA] Blue LED Illuminated switch (mooist"[/rml]

Ja ik weet het is en was een heeeeel erg lang topic daar is beschreven wat het is.

Simpelgezegd: je drukt er op, je PC gaat aan, je drukt er nog een keer op, je PC gaat uit, etc. en dit is dan een dubbele schakeling. In de digitale wereld wordt dan gesproken van een togle.
Pagina: 1