Toon posts:

ECS k7s5a

Pagina: 1
Acties:
  • 57 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo, ik heb een k7s5a van ECS (AMI bios)met een athlon XP 1800+ met 512 ddr ram en chaintech gef4 ti 4200
nu zou ik graag wat tweaken aan men fsb maar kan dat nergens aanpassen in mijn bios (enkel standaard waarden als 100 of 133 en idem voor geheugen)
hoe kan ik mijn fsb verhogen ???
thx anyway

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
kijk hier even rond:
http://www.tweakers.net/meuktracker?CatID=&Query=k7s5a

de cheapobiossen zijn overclockbiossen :)

edit:
[quote]Verwijderd schreef op 26 oktober 2002 @ 17:02:
Je AMD XP unlocken?[/quote]
niet doen, dat gaat niet goed met de k7s5a :)

de multiplier kan je namelijk NIET instellen bij dat bordje :)

Verwijderd

Ja dit moet je doen met een gekraakte bios van ocworkbench kan even niet op de site kopen heb zelf ook ecs k7s5a fsb op 150/150

succes

Verwijderd

Topicstarter
dus nieuwe bios erop zwieren heh
waarom lukt dit niet met de standaard bios?
kan iemand mij dan kort uitleggen hoe je een nieuwe bios erop plaatst( is dit dan flashen) of een goeie link naar een deftige uitleg
denk dat dit dan via diskette gaat of niet?

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2002 17:10 . Reden: hoe? ]

Verwijderd

veldmuis schreef op 26 oktober 2002 @ 17:03:
kijk hier even rond:
http://www.tweakers.net/meuktracker?CatID=&Query=k7s5a

de cheapobiossen zijn overclockbiossen :)

edit:
[quote]Verwijderd schreef op 26 oktober 2002 @ 17:02:
Je AMD XP unlocken?[/quote]
niet doen, dat gaat niet goed met de k7s5a :)

de multiplier kan je namelijk NIET instellen bij dat bordje :)
Onzin ik heb hem zelf al heel lang het het loopt als een trein zeker zodra je ddr geheugen plaatst

• veldmuis
  • Niet online
Verwijderd schreef op 26 oktober 2002 @ 17:06:
[...]

Onzin ik heb hem zelf al heel lang het het loopt als een trein zeker zodra je ddr geheugen plaatst
waar heb jij het over :?

je kan de multiplier NIET aanpassen bij dat mobo....als jij denkt van wel laat ff zien hoe, of geef wat waarden ofzow :?

Verwijderd

nee je kan het niet aanpassen maar dat maakt niets uit anders zou ik toch en al die andere mensen met een oc bios cheapoman allemaal problemen moeten hebben?!?

• veldmuis
  • Niet online
Verwijderd schreef op 26 oktober 2002 @ 17:10:
nee je kan het niet aanpassen maar dat maakt niets uit anders zou ik toch en al die andere mensen met een oc bios cheapoman allemaal problemen moeten hebben?!?
sure dan kan jij m wel aanpassen joh :z

laat dan screenshots zien ofzow....

Verwijderd

Topicstarter
is me niet om de multiplier te doen , veel te veel unlock werk , trouwens ben niet van plan om mijn zuurverdiende centjes te verbranden
nog vraagske, hoever kan je normaal zo overclocken met de standaard koeler ??
bedoel daarmee: 10mhz, 15mhz, ......
ongeveer heh

Verwijderd

lees je wel goed er staat toch dat ik dit NIET kan maar dat het geen problemen geeft lees maar op de forum van ocworkbench

• veldmuis
  • Niet online
Verwijderd schreef op 26 oktober 2002 @ 17:12:
is me niet om de multiplier te doen , veel te veel unlock werk , trouwens ben niet van plan om mijn zuurverdiende centjes te verbranden
nog vraagske, hoever kan je normaal zo overclocken met de standaard koeler ??
bedoel daarmee: 10mhz, 15mhz, ......
ongeveer heh
de standaard koeler...van een boxed cpu? :)
emz....zal niet veel zijn
je kan de fsb instellen op 133 - 138 - 142 - 147 - 150 en 166 dacht ik :)
138 haal je wel met een beetje goed geheugen, 142 ook wel, daarna wordt het geluk hebben :)

Verwijderd

Topicstarter
is er dan zoveel verschil onder de coolers????

Verwijderd

Is er geen bios voor dit mobo dat alle fsb's kan instellen van 133 tot 166?

• Zegato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
[ik-heb-tijd-te-veel-modus]

Dit zijn de nieuwste OC-bios'en van OC Workbench:
Non-LAN
LAN
FastWrite

Ze ondersteunen thoroughbred 2400+ en 2600+ :)
Je bios flashen doe je vanaf een FAT partitie op je harde schijf.
Op die harde schijf zet je de uitgepakte .ROM file (die je hierboven kunt downloaden) en deze tool.

Als je eenmaal in DOS bent (NIET prompt) typ je "aminf333 *******.ROM" waar de sterretjes voor de naam van de ROM file staan. Vanaf daar volg je de (simpele) instructies van het programma.

Veel suc6 :)

[/ik-heb-tijd-te-veel-modus]

[edit]
als je alles nog eens in het Engels wilt lezen: http://www.ecs.com.tw/download/flash_ami.htm
Hier doen ze het vanaf een diskette wat absoluut NIET aan te raden is!

T.net gallery | V&A ads

• Silva
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-11-2025
omdat dit topic toch over k7s5a gaat had ik even een vraagje.. : past op dit moederbord ook een AMD Duron 533 ?

• Zegato
  • Niet online
artec schreef op 26 oktober 2002 @ 18:36:
omdat dit topic toch over k7s5a gaat had ik even een vraagje.. : past op dit moederbord ook een AMD Duron 533 ?
Waarschijnlijk wel, als dat ding socket A is (weet ik niet uit m'n hoofd) :)

T.net gallery | V&A ads

• veldmuis
  • Niet online
ik weet eigelijk niet zeker wat voor proc dat is...maar als het een SocketA is, en hij heeft een fsb van 100 of 133 lijkt me dat het probleemloos moet werken...

alleen dacht ik dat die proc een slotA was :? :)

edit:
ik ben traag :P

Verwijderd

Topicstarter
what the hel is een fat partitie??
de rest is ok

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-02 15:48

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op 26 oktober 2002 @ 19:46:
what the hel is een fat partitie??
de rest is ok
Wahaha, jij moet nog veel leren! :X

Ahum, maargoed.... ik ben zelf zeer tevreden over de K7S5A.... _/-\o_
Heb er inmiddels alweer 2. :9

Hoofd PC:
ECS K7S5A + Athlon 1400MHz + 512 Mb DDR Infineon etc.

Server:
ECS K7S5A + Duron 700MHz + 128Mb Sdram etc.

Cheape mobo's maar wel rete stabiel! 8)

Whatever.

Verwijderd

Wow, heb zojuist een chipsetmod (nieuwe heatsink) een geheugenmod (copper heatspreaders) en een artic silver 3 mod gedaan op m'n k7s5a en ben zeer onder de indruk. Waar voorheen m'n pc niet eens wilde posten op een fsb van 142 en hoger draait ie nu snaar strak op 142 - 147 en 150 fsb.

Ik kost effe wat moeite, vooral de tape op de chipset ging er moeilijk af, maar dan heb je ook wat.
M'n Athlon 1400 draait nu op 1600Mhz :*)

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07-2025

Speedy-J

AMD Enthusiast

:) heb je het over een Celeron ofzow.. :? ,een Duron 533 is nooit gemaakt ,die begind bij 600MHz

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

• Zegato
  • Niet online
Ik heb zelf ook nog een paar vragen over dit mamaplankje:

1. M'n geluidsversterking is zéér zwak, met het volume vol open en de headset op hoor je nouwelijks iets. (Alles staat vol open in de volumeregeling van WinXP Pro en ik heb verschillende headsets geprobeerd) Hoe los ik dat op? :?
Ik heb geen kabeltje lopen tussen mijn cd-romspeler en het mobo (onboard sound), dat is toch niet nodig om harder geluid te krijgen, maar toch alleen om muziekcd's af te spelen?

2. Als ik m'n Athlon XP 1600+ unlock, kan ik dan wel de multiplier veranderen met de laatste OC-bios van OcWorkbench? :?

T.net gallery | V&A ads

Verwijderd

Topicstarter
meendering schreef op 26 oktober 2002 @ 23:55:
[...]

Wahaha, jij moet nog veel leren! :X

Ahum, maargoed.... ik ben zelf zeer tevreden over de K7S5A.... _/-\o_
Heb er inmiddels alweer 2. :9

Hoofd PC:
ECS K7S5A + Athlon 1400MHz + 512 Mb DDR Infineon etc.

Server:
ECS K7S5A + Duron 700MHz + 128Mb Sdram etc.

Cheape mobo's maar wel rete stabiel! 8)
ondertussen sta ik wel nog nergens met mijn fat partitie he

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-02 23:33
ff kort door de bocht: heb je windows 98 geinstalleerd? dan heb je hoogstwaarschijnlijk alleen FAT/FAT32 partities. Heb je windows 2000 of XP geinstalleerd? Dan heb je waarschijnlijk alleen NTFS partities.
Zoek ff met google ofzo op hoe dit allemaal zit, want het is behoorlijk belangrijk (je kunt je moederbord mollen als je niet weet wat je doet met flashen)

ach...in een volgend leven lach je er om!

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Juniorrules schreef op 26 oktober 2002 @ 18:33:

[knip]

als je alles nog eens in het Engels wilt lezen: http://www.ecs.com.tw/download/flash_ami.htm
Hier doen ze het vanaf een diskette wat absoluut NIET aan te raden is!
hoezo? ik heb gewoon vanaf een flop geflasht, zo moest et van msi live monitor, en tiging goed :)

• FlotterPower
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-01 00:34

FlotterPower

Boxy Brown

ik wil ook ff wete hoe een bios te flashen,.. ik sta hier ook met een k7s5a en nou moet ik elke keer weer dat speedfan opstarte om de fsb te verhogen

I don't want no cake, I want me some pie!

Verwijderd

Topicstarter
we zijn al met twee zo blijkt ;)

• FlotterPower

FlotterPower

Boxy Brown

0siris schreef op 27 oktober 2002 @ 09:56:
ff kort door de bocht: heb je windows 98 geinstalleerd? dan heb je hoogstwaarschijnlijk alleen FAT/FAT32 partities. Heb je windows 2000 of XP geinstalleerd? Dan heb je waarschijnlijk alleen NTFS partities.
Zoek ff met google ofzo op hoe dit allemaal zit, want het is behoorlijk belangrijk (je kunt je moederbord mollen als je niet weet wat je doet met flashen)
ik heb op windows xp een fat32 partitie,.. hoe kan je je mobo mollen als je verkeerd flasht?

• FlotterPower

FlotterPower

Boxy Brown

ey HisRoyaldEUS ofzo,.. ik heb wel iets moois voor ons gevonde http://forum.ocworkbench....bb=get_topic&f=4&t=002019 moet je maar ff zien

• FlotterPower

FlotterPower

Boxy Brown

hoei,... ik kom er nog niet uit :(

Verwijderd

Juniorrules schreef op 27 oktober 2002 @ 01:55:

2. Als ik m'n Athlon XP 1600+ unlock, kan ik dan wel de multiplier veranderen met de laatste OC-bios van OcWorkbench? :?
Nee dat is het 'm nou juist. Dat kan niet. Er is wel een andere manier, je kan de bruggetjes zo verbinden dat de multiplier omhoog/omlaag gaat. Je kan zelfs met de bruggetjes het voltage omhoog gooien. Maar das weer een ander verhaal.

Verwijderd

flotterpower schreef op 27 oktober 2002 @ 15:34:
[...]

ik heb op windows xp een fat32 partitie,.. hoe kan je je mobo mollen als je verkeerd flasht?
Als de computer reboot tijdens het flashen of als je een verkeerde bios erop zet. Het beste is de bios op je fat32 partitie te zetten (c:/bios/ ofzo) en dan te booten in dos. Dan de bios flash opstarten vanaf de harde schijf.

Hoe je precies moet flashen staat duidelijk op ocworkbench.

Verwijderd

Daar hadden ze toch zo'n elCheapo bios voor?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 oktober 2002 @ 16:47:
Daar hadden ze toch zo'n elCheapo bios voor?
Uhh, lezen. Daar gaat bijna dit hele topic over.

• FlotterPower

FlotterPower

Boxy Brown

Verwijderd schreef op 27 oktober 2002 @ 16:41:
[...]

*kinp

Hoe je precies moet flashen staat duidelijk op ocworkbench.
daar heb ik al gekeken,.. maar omdat ik xp heb moet ik zon bootdisk hebben,..heb ik dus niet,.. downloaden. link staat op oc workbench maar nee,... url bestaat niet ik heb al die amiflash, een bios maar nu kan ik niet zon bootdisk make :(

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-01 11:22

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

flotterpower schreef op 27 oktober 2002 @ 16:57:
[...]

daar heb ik al gekeken,.. maar omdat ik xp heb moet ik zon bootdisk hebben,..heb ik dus niet,.. downloaden. link staat op oc workbench maar nee,... url bestaat niet ik heb al die amiflash, een bios maar nu kan ik niet zon bootdisk make :(
www.bootdisk.com voor alle bootdisks :)

webOS all the way!

Verwijderd

Heb je de cd van winxp toevallig, of van win98 of ME. Dat zijn ook bootdisks. Oh ja, je kan wel met XP een opstartfloppy maken. Formatteren en dan systeembestanden mee laten kopieren. Kun je gewoon aanvinken.

• FlotterPower

FlotterPower

Boxy Brown

ja beste vriend maar daar ben ik ook al geweest probeer daar maar bootdisk van af te halen doet het niet

• FlotterPower

FlotterPower

Boxy Brown

Verwijderd schreef op 27 oktober 2002 @ 16:59:
Heb je de cd van winxp toevallig, of van win98 of ME. Dat zijn ook bootdisks. Oh ja, je kan wel met XP een opstartfloppy maken. Formatteren en dan systeembestanden mee laten kopieren. Kun je gewoon aanvinken.
hoe doe je dat dan? ben xp Ubernoob

Verwijderd

Rechterklik op het diskette station, dan formatteren. En dan staat er een lijst met wat je aan kan klikken. Onder andere quick format en iets van copy system files (kan zelf even niet kijken).

Edit: ff gekeken, create ms/dos startup disk moet je aanklikken :)

• FlotterPower

FlotterPower

Boxy Brown

dus ik moet bij opstarten pc gewoon die diskette erin (eerst in bios ff boot sequence instellen (toch?)) en dan?? zit je dan in ms dos? wat moet je dan doen? eerst ami ding op C:\ zetten en de bios ook?

Verwijderd

nee, je moet eerst het flash programma en de ROM in een map zetten op C:. Dan de floppy erin, dan kom je in dos. Dan ga je naar die map toe en typ je de naam van het flash programma.
c:/bios/flashutility filename.rom<enter>
c:/bios/aminf332 filename.rom<enter>
There should be a space between aminf332 and filename.rom.
Edit: ik heb even het gedeelte in de quote veranderd. Klopte niet helemaal met jouw situatie.

• FlotterPower

FlotterPower

Boxy Brown

k thnx ,.. ik zal je na het eten vertellen hoe het is gegaan

• FlotterPower

FlotterPower

Boxy Brown

godver ik kan die cheapobios niet vinden
edit:
laat maar, heb hem al

• FlotterPower

FlotterPower

Boxy Brown

ik heb dat spul in gewoon C:\
dus ik moet gewoon

c:/flashutility chb0325f.rom
c:/aminf329 chb0325f.rom

datte typen??

Verwijderd

Topicstarter
applaus graag, is me gelukt ,nieuwe bios draait goed en wel, heb in veilige modus( windows me ) via uitvoeren :aminf329 xxxxxxx.rom kunnen installeren en ça marche alhoewel dit niet de echte aangerade manier is , nuja, kan nu tenminste mijn fsb instellen heh
thx aan iedereen die me heet geholpen en flotterpower, succs

• FlotterPower

FlotterPower

Boxy Brown

ik had dat flopje erin en ik kwam in ms-dos maar ik sgrok me tog wel een beetje de pleuris
hij (de pc) zei invalid settings in the ms-dos.sys file,.... ik durfde toch maar niet te flashen kan dat kwaad? mag ik niet flashen? of moet ik op hisroyaldeus zijn manier?

• The_Duke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-01 12:03

The_Duke

ho gek!

Ik ben zelf ook de tevreden eigenaar van een K7S5A bordje en ik gebruik het programma speedfan Dit progje heeft onderandere een functie waarmee je realtime je fsb kan oprikke. Ik gebruik het al maaaaanden en ben zeer tevreden.

• FlotterPower

FlotterPower

Boxy Brown

die gebruik ik ook maar ik wil niet elke keer dat proggie opstarten om de fsb te veranderen,.. en ik heb gehoord dat als je in bios fsb hoger komt dan dat je het in windows doet

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-02 12:27
Over die FSB dit in het begin werd genoemd: Door je L1 bruggen door te verbinden unlock je hem. Al die andere leuke pinnetjes, daarmee kun je een VASTE snelheid instellen voor je proc. Duz op een mobo zoals dit kun je daarmee gwoon fsb veranderen. Alleen kost het wat meer moeite. Ik heb hier erugens een pic met daarop de beschrijvingen van welke bruggen je moet verbinden voor welk voltage. Die kwam ik ook maar tegen op een standaard unlock site hoor maar ja.

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• FlotterPower

FlotterPower

Boxy Brown

flotterpower schreef op 27 oktober 2002 @ 18:21:
ik had dat flopje erin en ik kwam in ms-dos maar ik sgrok me tog wel een beetje de pleuris
hij (de pc) zei invalid settings in the ms-dos.sys file,.... ik durfde toch maar niet te flashen kan dat kwaad? mag ik niet flashen? of moet ik op hisroyaldeus zijn manier?

• FlotterPower

FlotterPower

Boxy Brown

waar is de elzared die me hiervoor zo goed heeft geholpen??

Verwijderd

Hier ben ik alweer, ik was even weg. Oh ja, de manier die ik net hoorde over veilige modus gaat niet op bij jou. Hij gebruikt win98/ ME en bij xp werkt dat niet.[/ME] Maar kun je je laatste probleem nog even duidelijk omschrijven?

• FlotterPower

FlotterPower

Boxy Brown

nee die veilige modus heb ik net geprobeerd :)

Verwijderd

Oh ja, ik zie het al. Je had wel iets van DoS in xp. Maar lukte het ook?

• FlotterPower

FlotterPower

Boxy Brown

ow,.. ik had de boot diskette in me fdd hij bootte wel maar hij zei: invalid settings in the ms-dos.sys file dus ik d8 eerst fuck,.. later probeerde ik toch maar mijn bios te flashen maar het wilde niet

• FlotterPower

FlotterPower

Boxy Brown

nee

• pierre-oord
[quote]flotterpower schreef op 27 oktober 2002 @ 19:02:
In je msdos.sys kun je enkele opties meegeven. Niet gedaan? Dan zal die beschadigd zijn denk ik. Of heb je een bootflop geleend van iemand die er ff lekker mee heeft zitten klooien? Nou als je op de DOS prompt komt is er niets aan de hand denk ik zo... Maar ja, het is niet mijn fout als je bios kapoet is he ;)

Verwijderd

dus je kreeg ook niet de Prompt (c:/>) . Zeker weten dat die diskette niet stuk is? Anders moet je even een andere proberen. Maar even kort:

1. Download rom en aminf332 en zet op C:/
2. Maak diskette en start de pc ermee op
3. Typ in bij dos (als je al in de goede map zit) aminf332.exe<spatie> ****.rom <enter>
4. Nou is hij als het goed is aan het flashen en je krijgt bericht wanneer alles klaar is.

• pierre-oord
Wat dachten jullie ervan om MSN te installeren, elzared en flotterpower? :D

• FlotterPower

FlotterPower

Boxy Brown

in plaats van de prompt (C:/>) kreeg ik A:/>
ik had ami 329 is dat soms niet goed ofzo?

• FlotterPower

FlotterPower

Boxy Brown

pierre-oord schreef op 27 oktober 2002 @ 20:10:
Wat dachten jullie ervan om MSN te installeren, elzared en flotterpower? :D
:+ :+ lol
ja elzared heb je toevallig ook msn?

Verwijderd

Kan ik gelijk het probleem voorleggen wat ik heb. Mijn firewall pikt geen msn (edimax router). Als ik msn aanmeld valt het complete netwerk uit. Maar idd pierre-oord je hebt gelijk. Alleen als straks iemand anders hetzelfde probleem heeft kan hij het hier nalezen. Voor de extra posts doe ik het echt niet hoor.

EDIT: Ik kan het wel proberen, mijn email is mauritsdijkgraaf@hotmail.com

• FlotterPower

FlotterPower

Boxy Brown

damnit kan die aminf332 maar niet vinden maar de 329 is toch ook wel goed?

Verwijderd

Das een iets oudere, maar hij is hier goed genoeg voor.

Dit is trouwens de goede ftp://210.17.18.13/bios/aminf332.exe

EDIT ik heb het eindelijk aan de praat! Trillian doet het weer, dus voeg me maar toe en dan lossen we het samen op. Mijn email staat hierboven.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het ook met 329 gedaan in plaats van 332

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
't lijkt me dat dit wel dicht kan.. Nogal basic dingetjes eigenlijk, en over dit bordje is erg veel terug te vinden.. Ook over die oc-biossen :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.