Toon posts:

Backup server linux

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een tapestreamer hier. Die wil ik aan mijn server hangen zodat de verschillende clients gemakkelijk een backup kunnen maken van hun bestanden / systeem.
De clients draaien zowel onder linux als windows. Bestaat er dus zoiets als een backup server met clients onder zowel linux als windows? Liefst gratis.
Ik weet het - freshmeat.net zou deze vraag mischien ook kunnen beantwoorden maar er bestaan zo ontzettend veel tools voor backuppen dat het eigenlijk zoeken naar een speld in een hooiberg is.

Verwijderd

Voor Windows zou ik het niet weten, maar in Linux kan je rsync gebruiken om gegevens te transferren naar de tapestreamer.

Ach, in Windows kan dat ook, met de GNU-Tools ;)

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-05 19:14

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Dit is niet een eenvoudige oplossing ... of eigenlijk wel; maar het is een denkfout.
Want je gaat toch niet alle clients in je netwerk je tapestreamer laten aanspreken :?

Wat je kunt doen is een directory met nfs, smbfs en rsync beschikbaar stellen en dan maak je een crontab die om de in_te_vullen_tijd alles op tape propt.

Onder linux zou ik gewoon ff een simpel scriptje schrijven die of via rsync werkt of via nfs en voor de windows clients ... zoek eens op download.com naar een gratis iets met netwerk-support (of d.m.v. drive-mappings ofzo)

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:00

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Free Linux server with two free clients:
http://www.arkeia.com/arkeiafree.html

Specs ...ik doe er niets meer aan.

Verwijderd

Topicstarter
thanks voor de reacties iig, ik zal eens nadenken over de gesuggereerde oplossingen. Nadeel aan het systeem met NFS is dat er tijdelijke schijfruimte gebruikt wordt. Na ok ik ga de mogelijkheden bekijken. Thanks.

Verwijderd

Arkeia zuigt imo bigtime, maar is wel gratis..

wat jij wil kan veel beter met ArcServe, waarvoor clients voor zo ongeveer elk platform te krijgen zijn. Nadeel: ArcServe kost wel $$$
Pagina: 1