Hallo kijkbuiskinderen,
Ik ben met een <belachelijke MS naam>Solution</belachelijke MS naam> bezig met daarin een aantal projecten namelijk
- BackSite (ASP.NET C# Project) (Site structuur opbouwen, management)
- MidSite (ASP.NET C# Project) (WYSIWYG editors en dat soort shit)
- FrontSite (ASP.NET C# Project) (Het resultaat
)
- Components (C# Class Library)
- DataAccess (C# Class Library)
Alle ASP.NET applicaties maken gebruik van dezelfde logica, scheelt echt een hoop werk.
Maar nu komt ie...
Eerst maakte ik altijd een database connectie door in de web.config de volgende code op te nemen:
En dan in DataAccess classen gebruikte ik dan
Maar dat kan nu niet meer omdat ik de database access volledig uit de presentatie lagen wil hebben.
Hoe kan ik in een class library een globale variabele maken waarin ik de connection string zet die dan in elke class beschikbaar is?
Is er een betere manier om de connection string voor de DataAccess library beschikbaar te maken?
Ik ben met een <belachelijke MS naam>Solution</belachelijke MS naam> bezig met daarin een aantal projecten namelijk
- BackSite (ASP.NET C# Project) (Site structuur opbouwen, management)
- MidSite (ASP.NET C# Project) (WYSIWYG editors en dat soort shit)
- FrontSite (ASP.NET C# Project) (Het resultaat
- Components (C# Class Library)
- DataAccess (C# Class Library)
Alle ASP.NET applicaties maken gebruik van dezelfde logica, scheelt echt een hoop werk.
Maar nu komt ie...
Eerst maakte ik altijd een database connectie door in de web.config de volgende code op te nemen:
code:
1
2
3
| <appSettings> <add key="ConnectionString" value="server=localhost;Trusted_Connection=true;database=Bsu" /> </appSettings> |
En dan in DataAccess classen gebruikte ik dan
code:
1
| SqlConnection myConnection = new SqlConnection(ConfigurationSettings.AppSettings["connectionString"]); |
Maar dat kan nu niet meer omdat ik de database access volledig uit de presentatie lagen wil hebben.
Hoe kan ik in een class library een globale variabele maken waarin ik de connection string zet die dan in elke class beschikbaar is?
Is er een betere manier om de connection string voor de DataAccess library beschikbaar te maken?