Toon posts:

hele ouwe speakers op mijn nieuwe set (gevaarlijk)?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een rotel rc-1070 rb-1070 combi maar nog geen luidsprekers, nog hard op zoek :)

Ik heb wel nog een paar oude gare luidsprekers, zeker 10/20 jaar oud staan kan ik die niet tijdelijk aansluiten?

Ik heb totaal geen specs van de speakers.
Als ik ze opblaas ofzo maak geen reet uit maar ik vroeg me af of ik mijn voor/eind combi kan beschadigen, al bv de speakers zouden opblazen/kortsluiten?

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:00

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Geen probleem, de meeste versterkers kunnen 4 - 8 Ohm aan wat ook de meeste speakers zijn.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-05 21:45
als die speakers toen goed waren zijn ze t nu nog

• CaMmY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-08-2025

CaMmY

Water, Gerstemout en Hop

Ik denk dat je versterker zichzelf wel uitschakeld als hij bijv. zn vermogen niet kwijt kan, gewoon probeen kan weinig kwaad denk ik.

/me Een echte patomaan

• Fireman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-10-2025

Fireman

We talk about luxury problems

heb even wat gegevens gevonden van jouw amp en die zien er niet verkeert uit. Nu zie ik alleen de de 8 Ohm staan. Zoek even in je handleiding of je ook iets met 4 of 2 Ohm kan aansturen.

En heb je een pic van die speakers. of een merk type, gegevens heb je niet zoals je al verteld hebt.

rb1070

Naim Audio SN2 + NDX + Soup (accuton/Thiel)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online
Fireman schreef op 26 oktober 2002 @ 21:19:
heb even wat gegevens gevonden van jouw amp en die zien er niet verkeert uit. Nu zie ik alleen de de 8 Ohm staan. Zoek even in je handleiding of je ook iets met 4 of 2 Ohm kan aansturen.

En heb je een pic van die speakers. of een merk type, gegevens heb je niet zoals je al verteld hebt.

rb1070
http://www.rotel.com/pdfs/back-drawings/RB1070-back.pdf

Daar staat: Speakers 4 Ohm minimum, of 8 ohm bij bridging.

maar ik denk dat ie toch normaal stereo draait dus dan kan elke speaker er eigenlijk wel op.

Opblazen doe je niet zo snel, ik heb een tijdje een amp gehad met 2 ohm per kanaal terwijl ie min. 4ohm moest.. :)
Moest er wel een fan opzetten, zonder fan werd ie fucking heet, maar met fan was er nix aan t handje

• Korakal
  • Laatst online: 12:49

Korakal

Up up up!

Verwijderd schreef op 26 oktober 2002 @ 16:55:
Ik heb een rotel rc-1070 rb-1070 combi maar nog geen luidsprekers, nog hard op zoek :)
BEEEETER!

* Korakal heeft ook een RC-1070 + RB-1070 (en ook RCD-1070 en RT-1080)

Afbeeldingslocatie: http://www.vanderhurk.nl/mark/got/rotel-small.jpg

Alvast advies voor je 'hard op zoek' > ga eens kijken bij Dynaudio. Ik heb de Audience 122 eraan hangen en een vriend van mij de Audience 42 aan deze set, en het klinkt echt SUPERstrak!

Afbeeldingslocatie: http://www.vanderhurk.nl/mark/got/audience122-small.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Het merk wat op de speakers staat is Waltham voor de rest staat er niets op.
Ik heb ze ooit gekregen van een neef.
Ik denk dat ik ze dalijk maar aansluit en kijk of er wat gaat roken.

Korakal:

Ik heb ook een rt-1080 , geen rcd-1070, was geen budget voor.
Ben gegaan voor een rcd-975 al een oudje maar ik ben er erg content over.

Ik heb al een aantal speakers beluisterd, en op het moment is mijn favoriet de mordaunt-short 908.
Maar ik ga binnenkort nog wat b&w's en dynaudio's beluisteren.

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-05 21:45
Verwijderd schreef op 26 oktober 2002 @ 21:52:
Het merk wat op de speakers staat is Waltham voor de rest staat er niets op.
Ik heb ze ooit gekregen van een neef.
Ik denk dat ik ze dalijk maar aansluit en kijk of er wat gaat roken.

Korakal:

Ik heb al een aantal speakers beluisterd, en op het moment is mijn favoriet de mordaunt-short 908.
offtopic:
ben je belg ofzo, met dat content van je? ik noem zoiets tevreden zijn

Verwijderd

Topicstarter
Nee man ik ben geen belg.
Content is er waarschijlijk ingeslopen vanuit het limburgs dialect.

• Korakal

Korakal

Up up up!

Verwijderd schreef op 26 oktober 2002 @ 21:52:

RCD-975 is ook een fijne speler, is alleen jammer dat het design niet bij je versterkers past.
Ik denk dat jij nog wel van de MS-908 gaat terugkomen, ik vond ze althans veel te 'boom-erig' (laag wel hard maar niet snaarstrak). Met het beluisteren had ik trouwens wel de mazzel dat ik alle speakers thuis kon proberen (personeel electronicazaak >:)), en dat maakt een verschil van dag en nacht met een luistercabine oid. (8>

enne... niet je Rotel met die oude speakers uitroken he! :Y)

Verwijderd

Topicstarter
Korakal schreef op 26 oktober 2002 @ 22:38:
[...]

RCD-975 is ook een fijne speler, is alleen jammer dat het design niet bij je versterkers past.
Ik denk dat jij nog wel van de MS-908 gaat terugkomen, ik vond ze althans veel te 'boom-erig' (laag wel hard maar niet snaarstrak). Met het beluisteren had ik trouwens wel de mazzel dat ik alle speakers thuis kon proberen (personeel electronicazaak >:)), en dat maakt een verschil van dag en nacht met een luistercabine oid. (8>

enne... niet je Rotel met die oude speakers uitroken he! :Y)
`

Ik hoop het niet want die 908's zijn lekker goedkoop en zo mooi, hehe
Ja het matched niet, maar ja, ik heb net een geldboom geplant en als die goed volgroeid is dan kan ik weer eens verder kijken :)

Ik heb net 1 speaker aangesloten om te testen en ik kreeg geluid :)
Die speakers hangen erg hoog en de peer van mijn spotje is gesprongen dus ik ken niet goed zien, heb moeten gokken wat links en rechts was, want er stond niets op de kabel.

Ik kreeg geluid dus ik heb goed gegokt?

Wat gebeurt er als ik ze verkeerd om heb aangesloten?

• Korakal

Korakal

Up up up!

Verwijderd schreef op 26 oktober 2002 @ 23:03:
[...]
Wat gebeurt er als ik ze verkeerd om heb aangesloten?
Dan krijg je een raar geluidsbeeld. Bepaalde frequenties zullen elkaar uitdoven. Waarschijnlijk hoor je het snel genoeg (en anders even verschil proberen).
Als je ze UIT fase (dus 'verkeerdom') dicht en recht tegenover mekaar zet, dan moet het geluid een heel stuk zachter en onvollediger worden. Daarmee kun je het makkelijk controleren.
Pagina: 1