Ik heb eerst de mandrake kernel gebruikt, en deze heeft supermount. Hiermee is het mogelijk dat je cdrom speler in de gaten heeft dat ie een nieuwe cd heeft. Ik gebruik nu een normale kernel en deze heeft geen supermount. Als je op de 'ouderwetse' manier het doet, moet je eerst unmounten en dan mounten toch? Is hier niet een betere oplossing voor?
Ik heb dus geen mandrake kernel erin zitten, maar een normale. En ik wil straks weer experimenteren met 2.5 en daar is supermount ook geen onderdeel van. Ik hoef dus geen mandrake oplossing, maar een algemene oplossing voor dit probleem. Volgens mij moet ik iets doen met autofs.
Deze code kan misschien ook een oplossing zijn. De syntax klopt waarschijnlijk niet, het is al lang geleden dat ik nog gescript heb, maar het gaat om het idee.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| :1 f00 = `mount | grep /mnt/cdrom` if [ f00 != "" ] then sleep 5 else mount -t iso9660 /dev/hdc /mnt/cdrom goto 1 fi |
Met autofs is het inderdaad mogelijk.
Je kan er dan voor zorgen dat bijvoorbeeld je cdrom on-the-fly wordt gemount als je het mountpoint benadert. Unmounten gebeurt na een bepaalde tijd (als de mount niet meer wordt gebruikt).
Je kan er dan voor zorgen dat bijvoorbeeld je cdrom on-the-fly wordt gemount als je het mountpoint benadert. Unmounten gebeurt na een bepaalde tijd (als de mount niet meer wordt gebruikt).
Welcome to the desert of the real.