Pentium 4 aan koelblok bevestigd... :/

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008

• Zegato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Hoi medetweakers,

Vandaag heb ik eens de pc van mijn pa open gemaakt, de Medion pc van begin dit jaar. Hier is een topic over deze pc. Het gaat dus om een Pentium 4 2GHz. Ik wou er een andere cooler op plaatsen maar ik heb de cooler losgemaakt maar samen met deze cooler is de cpu uit het socket gekomen. De cpu zit muurvast aan de cooler en nu kan ik 'm niet meer terugplaatsen aangezien ik de socketklem omlaag moet laten. Ik heb de cpu ook samen met de cooler in de diepvries gelegd, maar dit hielp ook niet.

Hoe krijg ik nu de processor met de cooler weer goed geplaatst of de cpu los van het koelblok? :?

T.net gallery | V&A ads

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
wat als je m laat draaien, zodat ie warm wordt :?
en dan snel loshalen (eerst pc uitzetten..d0h) :P

• Zegato
  • Niet online
veldmuis schreef op 26 oktober 2002 @ 16:40:
wat als je m laat draaien, zodat ie warm wordt :?
en dan snel loshalen (eerst pc uitzetten..d0h) :P
Ik krijg 'm nog niet eens in het socket doordat de cooler eraan vast zit.
Om de cpu goed te kunnen plaatsen moet de socket"pin" omhoog staan. Maar die kan niet omhoog staan omdat de cooler er dan tegenaan komt.

T.net gallery | V&A ads

Verwijderd

Juniorrules schreef op 26 oktober 2002 @ 16:45:
[...]

Om de cpu goed te kunnen plaatsen moet de socket"pin" omhoog staan. Maar die kan niet omhoog staan omdat de cooler er dan tegenaan komt.
Hoe heb je hem er dan in uit gekregen :?

Verwijderd

Juniorrules schreef op 26 oktober 2002 @ 16:45:
[...]

Erhm even een recap: je processor is er uitgekomen, zonder dat je socket "pin" omhoog stond? Tenminste, die indruk krijg ik

• Zegato
  • Niet online
Verwijderd schreef op 26 oktober 2002 @ 16:48:
[...]
Hoe heb je hem er dan in uit gekregen :?
Koelblokklemmen losgemaakt,cpu eruit getrokken, er vanuit gaande dat het koelblok klemde. Alles kwam er toch vrij soepel uit... :/

T.net gallery | V&A ads

• Cougar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-02 16:44
heb ik ook gehad toen ik m'n 1.7 willamette eruit wilde halen, bleef idd ook aan de koeler vastzitten. Ik heb hem er 'voorzichtig' afgehaald met idd de pin nog naar beneden. ik schrok eigelijk best wel maar er was niets afgebroken. Bij mij kwam het door de 'koelpasta' die al op de koeler zit. Ik heb bij m'n nieuwe processor alles schoon gemaakt en er as3 tussen gedaan. De koeler zal nu niet meer vast blijven zitten aan de processor (denk ik).

• Zegato
  • Niet online
Verwijderd schreef op 26 oktober 2002 @ 16:50:
[...]

Erhm even een recap: je processor is er uitgekomen, zonder dat je socket "pin" omhoog stond? Tenminste, die indruk krijg ik
Dat klopt (en nee, ik ben geen n00b op dit gebied, alleen een cpu die met thermal adhesive erop zit :{ )

samengevat:
code:
1
2
3
4
5
koelblok losmaken 

koelblok eruit halen

cpu meegetrokken omdat ie aan koelblok vast zat

T.net gallery | V&A ads

• Misanthropia
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-02 09:56
dit heb ik ook een paar keer gehad. Je moet de cpu draaien en er ondertussen een beetje aan trekken (en het koelblok stilhouden)

en als dat nie wil werken, een scheermesje/stanleymesje er voorzichtig onderschuiven en dan los "wrikken"

• -SpaceMaker-
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

-SpaceMaker-

Tweakt sinds 29-01-2000

nee geen mesje, pak dan een bankpasje ofzow. Dit is echter een bekend een veel voorkomend probleem bij de p4's

-Think Progressive-

• Zegato
  • Niet online
Ik krijg 'm met geen mogelijkheid losgewrikt ook met een dun mesje lukt het niet. :{
Socketpin dan maar afknippen?

T.net gallery | V&A ads

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:23
zou ikniet doen, ben je meteen je garatie kwijt.
die cooler zal er toch afmoeten....

TheS4ndm4n#1919

• Misanthropia
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-02 09:56
had je al geprobeert om t ding te draaien. ik weet dat hij moeilijk vast te pakken is om stevig kracht te zetten.

en misschien als de koelpasta wat warmer wordt dat t makkelijker gaat. ff de haardroger erop en dan hopen op t beste.

• tec
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-12-2024

tec

TEC

eraf schuiven is de oplossing, dus niet kracht zetten in een hoek van 90 graden op de koeler maar gewoon aan de zijkant tegen de proc duwen.

• -SpaceMaker-
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

-SpaceMaker-

Tweakt sinds 29-01-2000

door het blok en dus ook de pasta wat te verwarmen heb je misschien meer kans dat de cpu idd los laat. Wellicht door te verhitten met een fohn, of leg anders het blok eens een poosje op een warme radiator.

typos

-Think Progressive-

• J0YR1D3R
  • Niet online
Ik heb het ook gehad nadar ik een hd erbij wilde zetten en die niet langs het koelblok wilde... :{ Mijn socket ding stond ook naar beneden en met veel pijn en moeite heb ik hem er weer terug in gezet en hij werkt nog. Als hij ooit is kapot gaat, zet ik er alleen een andere fan op.....

Verwijderd

Juniorrules schreef op 26 oktober 2002 @ 16:37:De cpu zit muurvast aan de cooler en nu kan ik 'm niet meer terugplaatsen aangezien
Hoe de f*ck heb je hem dan eruit gekregen??? 8)7
Die CPU moet dan toch ook niet hebben vastgezeten in de socket |:( Weet je zeker dat de CPU nog leeft? Wat je het beste kan doen is een beitel pakken. Je zet de beitel tussen de CPU en de heatsink en je draait de beitel...

• Zegato
  • Niet online
er is niet de kleinste beweging in te krijgen. Het is totaal anders als dat je de northbridge cooling ervanaf moet halen of zo. Ook verwarmen hielp niets.

T.net gallery | V&A ads

• J0YR1D3R
  • Niet online
Verwijderd schreef op 26 oktober 2002 @ 17:24:
[...]

Hoe de f*ck heb je hem dan eruit gekregen??? 8)7
Die CPU moet dan toch ook niet hebben vastgezeten in de socket |:( Weet je zeker dat de CPU nog leeft?
De mijne leefde wel en met een beetje kracht recht op het blok naar beneden kan je hem terugzetten, al hoor je wel onwijs veel gekraak... Net als RAM er inzitten ongeveer....

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:00

Epsilon

Juniorrules schreef op 26 oktober 2002 @ 17:24:
er is niet de kleinste beweging in te krijgen. Het is totaal anders als dat je de northbridge cooling ervanaf moet halen of zo. Ook verwarmen hielp niets.
leg hem in de vriezer
hoop dan dat je pasta broos word en dan is het breken geblazen :)

Verwijderd

Zouden ze dan adhesive pasta hebben gebruikt??? Dat zou wel echt n00b zijn geweest!!!

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

Verwijderd schreef op 26 oktober 2002 @ 17:27:
Zouden ze dan adhesive pasta hebben gebruikt??? Dat zou wel echt n00b zijn geweest!!!
Zo voorkom je ook dat mensen gaan klooien met een koeler en zo de processor mollen.. iig als er een andere koeler opzit... is er geklooit, dus geven ze geen garantie...

en dat je dan iets te hard trekt bij het proberen demonteren is hun probleem niet..
want als het een garantie geval zou zijn zetten ze gewoon een nieuwe CPU + koeler erin...

maar kun je niet voorzichtig met 2 halve wasknijpers als wigjes de boel verwarmen en dan de wigjes strak zetten, dan koelen, weer warm maken, wiggen strak zetten, goed koelen enzovoort.
Je loopt alleen wel kans als je zoveel kracht moet zetten dat je de core van de pootjes lostrekt...

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

• Zegato
  • Niet online
Ik heb de socketpin met een nijptang eraf geknepen. Alles weer netjes opde plaats gedaan en hij werkte weer. :) Hopelijk houdt ie het uit tot 10 april 2003, want dan is de garantie afgelopen...

T.net gallery | V&A ads

• J0YR1D3R
  • Niet online
Juniorrules schreef op 26 oktober 2002 @ 17:40:
Ik heb de socketpin met een nijptang eraf geknepen. Alles weer netjes opde plaats gedaan en hij werkte weer. :) Hopelijk houdt ie het uit tot 10 april 2003, want dan is de garantie afgelopen...
Ik hoop voor je dat ie ook stabiel blijft en dat je geen van de 478 pinnetjes hebt geraakt maar dat zal wel niet :) Ik heb precies hetzelfde gehad, alleen heb ik hem gewoon recht erin geduwd en nu doet hij het al weer een paar maanden zonder problemen , zelfs @2400 mhz :) Good luck verder.

Verwijderd

Ik heb t ook gehad.....ik heb m losgestoomd (in een zakje) Je koelpasta word dan warm en word zachter

Verwijderd

Oooo probleem is al opgelost....nou maar hopen dat ie niet stuk gaat >:)

• J0YR1D3R
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~venro108/GoT/cpuproblem.jpg

Dit bedoelt de topicstarter dus :)

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:15
en hoe heb jij het dan opgelost dutc_marn?

• J0YR1D3R
  • Niet online
gfo schreef op 26 oktober 2002 @ 19:14:
en hoe heb jij het dan opgelost dutc_marn?
Verwijderd schreef op 26 oktober 2002 @ 18:01:
Ik heb t ook gehad.....ik heb m losgestoomd (in een zakje) Je koelpasta word dan warm en word zachter
:)

Verwijderd

Er zit op de P4 een heatspreader, dit is een heel stevig stuk metaal(koper/zink).
Gewoon warm maken met een fohn en dan met een heel dun scherp met tussen de heatsprader en heatsink duwen vanaf een punt(hoek) beginnend.
Moet lukken en zolang je het mes maar plat houd en niet lomp richting jezelf uitschiet is het bijna onmogenlijk om iets kapot te maken.

Verwijderd

Ik heb dit geintje net ook gehad.

Met een stevig dun mesje moet je tussen het koelblok en de processor wrikken en bij mij schoot die toen los.

De processor loopt weer als een trein.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Verwijderd schreef op 07 oktober 2004 @ 14:59:
Ik heb dit geintje net ook gehad.

Met een stevig dun mesje moet je tussen het koelblok en de processor wrikken en bij mij schoot die toen los.

De processor loopt weer als een trein.
Eh ja.. Maar ik denk dat de topicstarter dit inmiddels zelf ook wel heeft ontdekt :D

(Let in het vervolg even op de datum voordat je zo'n antiek topic omhoog trapt ;))
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.