Toon posts:

Ik zie door de bomen het bos niet meer!

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een nieuwe Pc aanschaffen maar ik heb al een tijd niet meer bijgehouden wat nou wat is.

Ik wil het volgende kopen
- Asus mobo, i.i.g. een P4 moederbord
- Celeron 2,0 Ghz (de rede: ik werk hier een tijdje mee en wacht dan tot de P4 2,6/8 goedkoper is)
- Geheugen??? daar snap ik dus niks meer van, kan iemand mij uitleggen wat ik nu het beste kan kopen en wat pc2100 en pc2700 etc. betekent? ook snap ik niet wat op die mobo's staat bijv, 533 Mhz wat betekent dat nou? de snelheid waar op de cpu werkt? (zoals 100 Mhz bij de p2)

- de rest (Hdd, CD etc.) , dat snap ik allemaal nog wel (dat is ook niet zo moeilijk) :)

kan iemand het een en andere uitleggen

alvast bedankt
Bert0n

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Chill dude.. Lees wat reviews, check de technische achtergronden (Technische PMG FAQ), kies een chipset dat je het meest aanspreekt, zoek mobo's met deze chipset, kies wat mobofabrikanten uit dat je het meest aanspreekt, zoek de specs/reviews/benchmarks op, weeg de voor- en nadelen tegen elkaar af en maak uiteindelijk als Tweaker zijnde zélf je eigen beslissing :)

Omdat het niet de bedoeling is dat we hier een PC voor je gaan uitkiezen: dicht.

Dit topic is gesloten.