Ami-bios vraagje op MSI mobo

Pagina: 1
Acties:

• boekenbon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-08-2023
Zojuist een MSI 845PE MAX2 mobo geinstalleerd. Met de bios bezig geweest. Blijkt dus een AMI-bios te zijn terwijl ik Award gewend ben. Nu kan ik in de AMI geen setting vinden waarop de bios ingrijpt als de CPU temperatuur te hoog wordt. Kan dat in deze Bios niet?
Vind het namelijk een beetje maf dat ik dit niet in de bios kan aangeven..... Of kijk ik er overheen?
Iemand de oplossing??

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Zojuist heb ik het handboekje even doorgenomen en het zit inderdaad niet in die BIOS. Sja, dit is achteraf ook overbodig, aangezien zo'n P4 zichzelf gewoon terugschakelt cq geheel uitschakelt wanneer de temperatuur te hoog wordt :)

• boekenbon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-08-2023
Ok, met andere woorden, mocht mijn CPU-fan er mee uitscheiden kan ik er geen defecte P4 aan overhouden? Grappig hoor, wist ik niet eens :). Dus dan hoef ik ook geen PC Alert4 te draaien.

Verwijderd

Je hebt dan gewoon even een 486 inplaats van een P4 ;) . Hij gaat net zolang zichzelf vertragen tot ie niet meer (erg) warm wordt. Check filmpje op tomshardware, kun je zien wat er gebeurd als je de koeler eraf haalt :).