Toon posts:

Chello werkt niet op nieuwe pc...

Pagina: 1
Acties:
  • 65 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen ik heb net mij nieuwe pc binnne gekregen:

Windows2000 Proff.
Amd 2400XP
Pci ethernetkaart

Wanneer ik de netwerkkabel in de netwerkkaart stop, dan komt er rechtsonder wel te staan..verbonden zoveel pakketjes verzonden maar 0 ontvangen..Als ik bij de status kijk zie ook dat er niet ontvngen word...

de instellingen staan voor de rest goed denk ik...er hoeft bijna niets ingesteld te worden willen jullie mij aub helpen???dank je wel

enrique

Verwijderd

Ben geen kenner op het gebied van kabel, maar hoord dat chello naar het mac-adres van je netwerkkaart kijkt. Kun je je oude netwerkkaart niet proberen en kijken of die wel werkt?

Verwijderd

Is je netwerkkaart ook nieuw? Ik dacht dat je bij chello namelijk hun netwerkkaart moest gebruiken, of het mac adres klonen.

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-08 15:28
Welk modem heb je?

Zal inderdaad wel het MAC adres probleem zijn.

Verwijderd

UPC bellen en zeggen dat je een andere netwerkkaart hebt.

Verwijderd

Topicstarter
ja man het is een nieuwe kaart.....ligt het daaraan en wat moet ik doen??

Verwijderd

Had ik ook. Chello werkt alleen met de netwerkkaart die je van ze gekregen hebt. Jouw gegevens staan in verband met het nummer van DIE kaart en geen andere.

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Gewoon die ouwe kaart ff overpluggen (of gewoon erbij duwen) en hij doet et weer!

Of gewoon 'even' bellen inderdaad en dan je nieuwe MAC adres opgeven, 10 min later doet ie het dan ook gewoon weer.

Wees consequent, maar niet altijd

Verwijderd

Ook schreef op 26 oktober 2002 @ 16:34:
Gewoon die ouwe kaart ff overpluggen (of gewoon erbij duwen) en hij doet et weer!
Pcies. Maar voor de duidelijkheid: Internet alleen via CHELLO kaart!!! Anders geen internet.

Verwijderd

Nee, hoor kan via elke kaart...alleen ff bellen.

• imthecool1
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-06 21:02

imthecool1

Nobody is perfect, i am nobody

idd, upc legt het je wel uit... effe zeggen dat je oude pc kapot is en dat je ondertussen een nieuwe gekocht hebt. is geen probleem

ps...

er zijn nog 3453 wachtenden voor U ;)

De oplossing is niet altijd de oplossing

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-04 12:24
Verwijderd schreef op 26 oktober 2002 @ 16:35:
[...]

Pcies. Maar voor de duidelijkheid: Internet alleen via CHELLO kaart!!! Anders geen internet.
Wat een onzin zeg, je moet alleen ff bellen en nieuw MAC-adres doorgeven van je nieuwe kaart (van welk merk dan ook)

Verwijderd

gewoon ip releasen op de oude en dan de nieuwe aansluiten, ging bij mij ook goed

Verwijderd

!!!!
Voor je kaarten gaat omdraaien:

Trek eens een minuut of zo de (stroom)stekker van je kabelmodem er uit. En zet hem daarna weer aan ..(aangenomen dat de netwerkkabel van de kabelmodem naar de nieuwe PC gaat)

Kabelmodems willen wel eens het MAC adres onthouden.. heeft mij ook al eens een uur of twee gekost ;)

• AlPha.BeYoNdeR
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-05 16:07
Wat een dom geouwehoer allemaal, |:( MAC-adres blabla, Heb een Siemens Office LAN pro en een Intel 100mbit onboard en een 3Com Etherlink III 10/100.. op alle 3 de netwerkkaarten heeft m'n chello kabel wel eens gezeten, als ik naar LAN's ga dan neem ik me pc mee, en gaat de internet kabel er bij m'n pa's pc in..

gewoon winipcfg en vrijgeven en vernieuwen, klaar.. :? makkelijk he, DHCP

Verwijderd

sommige regio's moet men inderdaad actiberen aan de hand van macadres netwerkadapter .
zeg nou niet dat dat niet zo is want dat is wel zo. :)

Verwijderd

ooow actibere, zeg dat dan :P

• [ash]
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-04-2025

[ash]

Cookies :9

Wat je ook kan doen, scheelt de ellende van de chello-helpdesk :) , het MAC adres van die nieuwe kaart te veranderen in de oude.

Dit doe je door de eigenschappen van de netwerkkaart op te vragen en onder het tabje "advanced" het "hardware/netwerk adres" aan te passen.

Op je chello-kaartje staat als het goed is het MAC adres op het stikkertje.

Succes

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-02 10:02
AlPha.BeYoNdeR schreef op 26 oktober 2002 @ 19:00:
Wat een dom geouwehoer allemaal, |:( MAC-adres blabla, Heb een Siemens Office LAN pro en een Intel 100mbit onboard en een 3Com Etherlink III 10/100.. op alle 3 de netwerkkaarten heeft m'n chello kabel wel eens gezeten, als ik naar LAN's ga dan neem ik me pc mee, en gaat de internet kabel er bij m'n pa's pc in..

ehm, werkt dus NIET met een nieuwe motorola of terrayon modem van chello, upc linkt de gegevens van de klant aan het mac-adres van de netwerkkaart!

had namelijk de 3com van mijn pa in de mijne gezet, en 2 maanden later kreeg ik een aansluiting, die deed et meteen, maar dan wel met de adresgegevens van mijn pa!

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

🌞🍃

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
AlPha.BeYoNdeR schreef op 26 oktober 2002 @ 19:00:

Niet in elke regio wordt dit ondersteunt .. makkelijk heh als het in jouw regio wel werkt en bij iemand anders werkt ut niet ... dan gaat die persoon nl. denken datie zelf iets verkeerd doet omdat iemand anders beweert dat het wel kan allemaal.

Dat is hetzelfde met dat provisioning.upc.nl of iets dergelijks... dat wordt ook niet in elke regio ondersteunt...

Voor de topicstarter heel simpel:
Bel chello op en vraag of ze je modem willen flushen.. dit houdt in dat alle ip leases/mac-adresses uit het modem wordt gehaalt. Vervolgens start jij je pc opnieuw op en ontvang je een goed werkend ip-adres.
Daarna vroluk internetten.

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-08 13:00
In Amsterdam eo. met een Lancity modem moet je dus echt UPC bellen om het MAC adres door tegeven... al het andere helpt dus niet!
Alleen moet je zolang w88888888 als je dat wil doen :)

Zet dus gewoon de oude kaart in de nieuwe machine, dan ben je snel klaar, qua perfomance maakt het iig geen drol uit.

• Rattlehead
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-07 22:11
Enforcer schreef op 26 oktober 2002 @ 19:56:
[...]

Niet in elke regio wordt dit ondersteunt .. makkelijk heh als het in jouw regio wel werkt en bij iemand anders werkt ut niet ... dan gaat die persoon nl. denken datie zelf iets verkeerd doet omdat iemand anders beweert dat het wel kan allemaal.

Dat is hetzelfde met dat provisioning.upc.nl of iets dergelijks... dat wordt ook niet in elke regio ondersteunt...

Voor de topicstarter heel simpel:
Bel chello op en vraag of ze je modem willen flushen.. dit houdt in dat alle ip leases/mac-adresses uit het modem wordt gehaalt. Vervolgens start jij je pc opnieuw op en ontvang je een goed werkend ip-adres.
Daarna vroluk internetten.
Nog niet helemaal, je moet dan eerst de aps-procedure weer doorlopen om weer
een geldig ip-adres te krijgen.
Dus email-adres, wachtwoord en serienummer van het modem bij de hand houden.
FF doorlopen, wijst zich wel, pc opnieuw opstarten of ipadres release en renew en dan werkt het weer.

• Enforcer
  • Niet online
Rattlehead schreef op 26 oktober 2002 @ 20:22:
[...]

Nog niet helemaal, je moet dan eerst de aps-procedure weer doorlopen om weer
een geldig ip-adres te krijgen.
Dus email-adres, wachtwoord en serienummer van het modem bij de hand houden.
FF doorlopen, wijst zich wel, pc opnieuw opstarten of ipadres release en renew en dan werkt het weer.
Die procedure werkt dus niet in alle regio's van dit land...
Regio Rotterdam heeft dit in ieder geval (nog) niet ...
Daarom zei ik al .... niet alle oplossingen die worden aangeboden (en die tevens ook vaak voorbij zijn gekomen in deze threads) kunnen worden gebruikt in iedere regio ...

• Bergen
  • Laatst online: 31-07 21:25

Bergen

Spellingscontroleur

Lekker rommelig topic wordt het zo :) Het hangt gewoon van het type modem af... Here we go:
  • Com21 in R'dam: geen idee
  • Com21 in rest: gewoon ip+dns+gateway instellingen op nieuwe pc invoeren
  • Terayon: vrijgeven ouwe pc, kabel ompluggen, vernieuwen op nieuwe pc
  • Motorola: Chello bellen OF modem 6 uur van de stroom laten (gegevens op gateway worden dan geflusht)
  • Future Networks: Chello bellen OF modem 6 uur van de stroom laten (gegevens op gateway worden dan geflusht)
  • Cornerstone: Chello bellen OF modem 6 uur van de stroom laten (gegevens op gateway worden dan geflusht)
  • Lancity: Chello bellen, die zetten het mac-adres opnieuw in de pjoeter
  • Elsa: Chello bellen OF modem 6 uur van de stroom laten (gegevens op gateway worden dan geflusht)
Daarna eventueel nog APS doorlopen op www.chello.nl. Succes!

• AlPha.BeYoNdeR
  • Laatst online: 04-05 16:07
Damn, wat een handelingen allemaal, waarom kan het niet gewoon overal hetzelfde zijn :?

ben ik blij dat ik in Dordrecht woon :Z

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Bij ons (Goeree Overflakkee) hebben we helemaal geen mac adres nodig. Ik bedoel dus het maakt niet uit welke computer of welk netwerkkaartje je gebruikt, het werkt gewoon direct... Heerlijk

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 oktober 2002 @ 16:32:
Had ik ook. Chello werkt alleen met de netwerkkaart die je van ze gekregen hebt. Jouw gegevens staan in verband met het nummer van DIE kaart en geen andere.
pfff bull! niets is minder waar, Chello werkt met vrijwel elke NIC! kwestie van instellingen.

• G33rt
  • Laatst online: 22-06-2022
Verwijderd schreef op 27 oktober 2002 @ 10:47:
[...]

pfff bull! niets is minder waar, Chello werkt met vrijwel elke NIC! kwestie van instellingen.
dat is dus bull, hij doet et echt niet met een elcheapo sitecom (realtek) kaartje hoor! hoe lang je je modem ook van de stroom af haalt

edit:
ik heb trouwens een terrayon modem

• Rocky
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-11-2021

Rocky

Remember Gina

G33RT schreef op 27 oktober 2002 @ 10:54:
[...]

dat is dus bull, hij doet et echt niet met een elcheapo sitecom (realtek) kaartje hoor! hoe lang je je modem ook van de stroom af haalt

edit:
ik heb trouwens een terrayon modem
Wat jij verkondigd is pas echt BULL, ook met dat kaartje doet ie het gewoon.

Maar dit is de enige goede oplossing:
GerbenW schreef op 27 oktober 2002 @ 01:24:
Lekker rommelig topic wordt het zo :) Het hangt gewoon van het type modem af... Here we go:
  • Com21 in R'dam: geen idee
  • Com21 in rest: gewoon ip+dns+gateway instellingen op nieuwe pc invoeren
  • Terayon: vrijgeven ouwe pc, kabel ompluggen, vernieuwen op nieuwe pc
  • Motorola: Chello bellen OF modem 6 uur van de stroom laten (gegevens op gateway worden dan geflusht)
  • Future Networks: Chello bellen OF modem 6 uur van de stroom laten (gegevens op gateway worden dan geflusht)
  • Cornerstone: Chello bellen OF modem 6 uur van de stroom laten (gegevens op gateway worden dan geflusht)
  • Lancity: Chello bellen, die zetten het mac-adres opnieuw in de pjoeter
  • Elsa: Chello bellen OF modem 6 uur van de stroom laten (gegevens op gateway worden dan geflusht)
Daarna eventueel nog APS doorlopen op www.chello.nl. Succes!
_/-\o_ _/-\o_

PocketGear3025[MS2003] Acer Travelmate 234LC WindowsXP![ Systeem: AMD Athlon1.4][INTEL PIII 400 e.d][AMD Duron 800][AMDk6-300][Hp laptop voor de vrouw] en wifi in de house!!

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Verwijderd schreef op 27 oktober 2002 @ 10:47:
[...]

Lees aub de rest van de thread eens, het is compleet afhankelijk van de regio en je modem.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• G33rt
  • Laatst online: 22-06-2022
Rocky schreef op 27 oktober 2002 @ 11:09:
[...]

Wat jij verkondigd is pas echt BULL, ook met dat kaartje doet ie het gewoon.

Maar dit is de enige goede oplossing:

[...]

_/-\o_ _/-\o_
waarom lukt dat dus NIET bij niemand hier in arnhem?

• Xandrios
  • Laatst online: 22:52
Dit is/wordt een grote flamezooi.

Het is nu iig duidelijk, en verder staat het ook in de search :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.