Toon posts:

Stand van alle PProxy's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal... Is het misschien geen leuk idee om alle standen van de proxy's die sparen op een pagina overzichterlijker te maken. Wanneer je Pproxy draait kan je door het toevoegen van de volgende code:
open(OUTF, ">". $userprefs{"htmldir"}."result.txt");
print OUTF $blocks[0];
close(OUTF);
een textbestandje laten maken het de actuele stand van de proxy. Dan is het voor mijn een kleine moeite om iets in elkaar te flansen wat al die bestanden uitleest. Dus iedereen die interresse heeft. Graag even hier melden.

Oja het beste is om de code in de sub Write-index te zetten. Staat wel zo netjes.!!

Verwijderd

* Proxy 71 is bijzonder geintereseerd !!!

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Leuk idee; maar het getal klopt niet bij mij. Ik krijg in de textfile het getal van het totaal aantal blokjes dat ooit door alle leden bij elkaar is geflushed... :)

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Verwijderd

Topicstarter
Mr_Atheist > Dat klopt.. Mijn idee was ook meer dat de mensen die spaarde dit konden doen. Dus zodra ze begonnen zijn met sparen, de stats weer op nul zetten.
Zo zie je hoeveel blokjes er nog in voorraad zijn bij iedereen.
Maar als je suggesties hebt. Wat had jij dan in gedachten?

Verwijderd

Waar voeg je de code in ??

• 0rbit
  • Nu online
Ik heb een progje gemaakt op maat voor onze config dat het aantal blokjes uit de logfile van de proxy plukt en dit opneemt in de statistieken...

Verwijderd

Topicstarter
Prxoy 71> Je zet het inde pproxy file inde sub "Write_index". Staat ergens ver onderin.
Daar zet je het in. Slaat het op en het bestandje wordt nu aangemaakt en aangepast bij elke statsrun.

Mr_Atheist > Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt. Kan je het laten zien?

• 0rbit
  • Nu online
Dat programmatje doet in het kort dit :
1) Doorloop de log van de personal proxy (gewoon tekstfile van wat er allemaal ooit op het scherm is geweest) en zoek voor het aantal blokjes dat 'done' is en in de proxy staat te wachten.
2) Open een HTML-file die reeds door het Perl-script is gemaakt en doorloop deze totdat de gewenste plek is bereikt. Schrijf een regel HTML met daarin het aantal blokjes.

Werkend te zien op :

130.89.221.201/rc5-64/byhost

Aantal blokjes staat aangegeven onder de deelnemers.

Er zitten nog wat haken en ogen aan dit programma; Zo is het vrij onlogisch gemaakt en het kan makkelijk in het Perl-script worden opgenomen. Voordeel is echter wel dat het veel sneller werkt dan ooit in Perl mogelijk; het is in C++ geschreven.

Mogelijke verbeteringen :
Eerst progje runnen en ppstats.ini aanpassen met daarin variabele voor de inhoud van de proxy. Dan pas Perl eroverheen 'jassen' en die dan 'clean' de hele HTML laten genereren.
Voordeel : Nog sneller. Het is netter
Nadeel : Perl-script moet omgebouwd worden en hiermee heb ik geen ervaring.

• Elect
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
ik wil ook wel mee doen, en kan de logs ook wel online zetten ...

maar de webserver kan geen perl etc. en je moet ook ff zeggen waar dat stukje tekst precies moet :)

HelmChat.eu - Free Motorcycle Group Chats

Verwijderd

Mr_Atheist:

Ik zie dat het mooi werkt... kan je het progje toe mailen of hiet posten ?? ( met een beperkte uitleg!)

Thanx

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:26
* Witlof wil dat progje ook wel als dat kan
}:O Mooh! }:O
[DPC] Division Eindhoven is namelijk ook aan het sparen >:)

• 0rbit
  • Nu online
Dat zou ik kunnen doen maar er is (nog) geen enkele mogelijkheid om het progje te configgen... Als ik ooit nog eens tijd heb dan zal ik er eens naar kijken... :)

• Dutchman!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:37
Wie kan een volgend scriptje aan een statsrun toevoegen: het huidige aantal wu in de buff-in en het huidige aantal wu in de buff-out op de indexpagina, lijkt me wel handig nm :)

We spend our years as a tale that is told

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal eens kijken of ik tijd heb. Dan wil ik er best naar kijken.

• ragger78
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20-06-2025

ragger78

ehm...ja

ik heb wel een php scriptje dat de huidige buffer status enzo uit de console log van de proxy vist.
voorbeeldje dat draait op een oude logfile staat hier:
http://www.zinc.f2s.com/stat/stat.php

source:
http://www.zinc.f2s.com/stat/stat.phps

• Dutchman!
Ziet er leuk uit, maar dan moet ik console-logs gaan draaien en dat is een goede 10 MB per dag, hij pakt gewoon de nieuwste neem ik aan ? (dat ik de oude weg kan flikkeren ;))

• 0rbit
  • Nu online
Anders maak je gewoon een batchfile die eerst het script runt en dan de logs verwijdert; Zo doe ik het ook. Ik heb hooguit een kwartier aan console log :)

• ragger78

ragger78

ehm...ja

console logs kunnen idd vrij groot worden.
ikzelf heb de status update interval wat hoger gezet (~5 min).
Je kunt ook de bij consoleverbosity wat minder opties instellen van wat allemaal gelogd wordt, dat scheelt ook weer wat.

• Dutchman!
mijn servertje heeft een ernstig gebrek aan PHP ondersteuning momenteel, maar ik zal eens naar de bron kijken iig :)

---------------------------
ben er nu PHP aan het opgooien, alleen nog even het logfile probleem oplossen :)

---------------------------
right, PHP 4 draait, scriptje doet alleen nog vrij weinig :) Zoals op dutchman.keyserver.org/status.php te zien is werkt het nog voor geen meter, en alle hulp is welkom :)

• Dutchman!
hmm ondertussen draait het maar ik heb nog een vraagje over de logs: wat pakt het nou precies, alle consolelogs die hij tegenkomt of alleen de nieuwste

• ragger78

ragger78

ehm...ja

Hij pakt de laatste.
De regel met
$filenaam = "perproxy.log" kun je wel deleten, die was alleen om hem op die gratis host te laten werken.
De twee regels daarboven moet je dan un-commenten.

Zo te zien blijft ie bij jouw ergens hangen, todat max. execution time bereikt is (30 sec.)
Klopt de filenaam van console log ?

• Dutchman!
het klopt allemaal en op zich werkt het ook, maar zodra er een MB'tje in het log zit gaat hij problemen krijgen. :( Ik denk dat ik toch beter iets kan nemen dat bij iedere statsrun een statische pagina schrijft ipv dit dynamische script.

• s3n
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:54

s3n

Mr_Atheist, zou je een keer je bestandje op een server willen zetten??? Ik zou hem graag willen hebben.

Ik ben zelf ook al bezig geweest, maar dat is niet echt een succes geworden.

Alvast bedankt.
Pagina: 1