Ik heb sins een weekje een nieuwe pc.
deze ben ik gaan overclocken maar ben tegen een paar problemen aangelopen.
misschien dat een van jullie me zou kunnen vertellen wat het kan zijn.
als eerste even de specs.
ABIT KD-7 Raid met de 8b Bios
AMD 2400+
Corsair PC3200 Cas 2
ATI 9700 pro van club 3d
2x maxtor 80GB
Enermax 333 watt voeding
lian li met Dangerden watercooling
Nu ben ik woensdag samen met Fewture begonnen met het OCen.
Wij zijn er achter gekomen dat wanneer me FSB meer dan 194 is me HDD/windows een fout gaat geven dat hij geen windows meer kan opstarten om dat hij de system dir niet met kan vinden op de Harddisk.
Wij hebben van 194 FBS op de 5:2:1 Divider gedraaid.
Nu ben ik zelf gisteren wat veder gaan rommelen en kwam er achter dat ik wel 10x160 op een 4:2:1 divider kan draaien dit zou de zelfde pci/agp snelhied moeten geven als 200mhz op een 5:2:1 divider. dus waarom hij op die 5:2:1 wel me harddisk verknalt is mij een raadsel.
Op internet zijn al meerder KD-7 borden gezien die wel gewoon op een FSB lopen van 200. bij 3dmark heeft bijna iedereen die de kd-7 heeft een FBS van 200.
en ik moet op een FBS van 200 draaien als ik me geheugen ook op DDR400 wil laten lopen hij moet synchroon lopen met de rest ander zet de bios hem automatisch op 166.
heeft iemand enig iedee wat ik er aan zou kunnen doen om wel de 200 te bereiken?
hier onder zie je een paar benchmark van wat ik nu al uit me systeem haal.

Deze foto is een beetje aan de grote kant dus hier moet je even op de link drukken voor me 3dmark score.
http://www.xs4all.nl/~mkl/Casemod/Plaatjes/3dmark.JPG
deze ben ik gaan overclocken maar ben tegen een paar problemen aangelopen.
misschien dat een van jullie me zou kunnen vertellen wat het kan zijn.
als eerste even de specs.
ABIT KD-7 Raid met de 8b Bios
AMD 2400+
Corsair PC3200 Cas 2
ATI 9700 pro van club 3d
2x maxtor 80GB
Enermax 333 watt voeding
lian li met Dangerden watercooling
Nu ben ik woensdag samen met Fewture begonnen met het OCen.
Wij zijn er achter gekomen dat wanneer me FSB meer dan 194 is me HDD/windows een fout gaat geven dat hij geen windows meer kan opstarten om dat hij de system dir niet met kan vinden op de Harddisk.
Wij hebben van 194 FBS op de 5:2:1 Divider gedraaid.
Nu ben ik zelf gisteren wat veder gaan rommelen en kwam er achter dat ik wel 10x160 op een 4:2:1 divider kan draaien dit zou de zelfde pci/agp snelhied moeten geven als 200mhz op een 5:2:1 divider. dus waarom hij op die 5:2:1 wel me harddisk verknalt is mij een raadsel.
Op internet zijn al meerder KD-7 borden gezien die wel gewoon op een FSB lopen van 200. bij 3dmark heeft bijna iedereen die de kd-7 heeft een FBS van 200.
en ik moet op een FBS van 200 draaien als ik me geheugen ook op DDR400 wil laten lopen hij moet synchroon lopen met de rest ander zet de bios hem automatisch op 166.
heeft iemand enig iedee wat ik er aan zou kunnen doen om wel de 200 te bereiken?
hier onder zie je een paar benchmark van wat ik nu al uit me systeem haal.
Deze foto is een beetje aan de grote kant dus hier moet je even op de link drukken voor me 3dmark score.
http://www.xs4all.nl/~mkl/Casemod/Plaatjes/3dmark.JPG
|D3 Battletag: <SG>DarkAngelnl#2829| WOT DarkAngelnl