Ik heb een raar probleem met mijn intel Cayman bord met 810 chipset, icm een intel Celeron 850, namelijk: het hele zootje werkt niet.
De pc gaat aan zodra je stroom op de voeding zet, je hoeft de power schakelaar niet eens in te drukken. Het mobo geeft stroom door aan de cpu-fan via smartstekker, en er gaat een oranjekleurig ledje branden in het midden v/h moederbord, en ik krijg geen beeld van de on-board vga
Kan van alles zijn, vandaar dat ik de volgende dingen al heb uitgesloten:
- Kortsluiting van contactjes, heb alles nagekeken.
- Geheugen, heb er een oude 64 mb pc133 merk-x in gedaan, en later ook nog een nieuwe 128 mb pc133 twinmos geprobeerd.
- Voeding, de voeding werkt namelijk wel op een ander mobo
- Dat oranje ledje gaat ook branden als je de stroom op de pc zet terwijl er helemaal geen processor in zit. Je zou dus denken: de processor. Maarja, diezelfde processor deed het wel in een andere pc...
Het moederbord zou de processor wel aan moeten kunnen:
- Processor lijst
- Celeron 850 info
Op de intel site staat als snelst ondersteunde processor de P3-850 op 8,5 *100, dus ik neem aan dat deze celeron dan ook werkt
Iemand een idee?
De pc gaat aan zodra je stroom op de voeding zet, je hoeft de power schakelaar niet eens in te drukken. Het mobo geeft stroom door aan de cpu-fan via smartstekker, en er gaat een oranjekleurig ledje branden in het midden v/h moederbord, en ik krijg geen beeld van de on-board vga
Kan van alles zijn, vandaar dat ik de volgende dingen al heb uitgesloten:
- Kortsluiting van contactjes, heb alles nagekeken.
- Geheugen, heb er een oude 64 mb pc133 merk-x in gedaan, en later ook nog een nieuwe 128 mb pc133 twinmos geprobeerd.
- Voeding, de voeding werkt namelijk wel op een ander mobo
- Dat oranje ledje gaat ook branden als je de stroom op de pc zet terwijl er helemaal geen processor in zit. Je zou dus denken: de processor. Maarja, diezelfde processor deed het wel in een andere pc...
Het moederbord zou de processor wel aan moeten kunnen:
- Processor lijst
- Celeron 850 info
Op de intel site staat als snelst ondersteunde processor de P3-850 op 8,5 *100, dus ik neem aan dat deze celeron dan ook werkt
Iemand een idee?