Toon posts:

Probleem: Radeon 9000 en installeren win xp

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

onlangs heb ik een Connect 3D Radeon 9000 64Mb aangeschaft. Deze heb ik ingeplugd op een LiteOn NA125 moederbord.

Tijdens het installeren van WinXP, na een minuutje of 10, gaan beelden elkaar overlappen en wordt het beeld na verloop van tijd wazig.
Ook als ik de cursor beweeg, laat de cursor een spoor achter + een spoor rechtsboven in het scherm.
WinXP gaat rustig door met installeren, ik kan tijdens de installatie nog wel ontwaren wat ik moet intypen, maar wanneer WinXP voor de eerste keer opstart gebeurd het volgende:
Ik zie het opstartscherm eerst helder, maar het bewegende groene balkje beneden begint te vervagen. Dan plots wordt het beeld zwart.

Probleem is dus dat ik geen drivers van moederbord en videokaart kan installeren omdat reeds gedurende de installatie het beeld onscherp wordt, wat tijdens de eerste sessie van XP dus fataal wordt.

RaRa hoe dit op te lossen.

Specificaties videokaart zie: http://www.connect3d.com/products/products_radeon_9000.htm

Specificaties moederbord zie: http://www.liteontc.com.tw/pcbu/na125.htm

Verder een Celeron 1700 en 256Mb 2100

Ik ben benieuwd naar jullie suggesties.

• Yigal76
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-04 21:49
Brakke kaart. Ik zou ermee terug gaan naar de winkel. Heeft niks met drivers te maken.
Draait het fannetje van de koeler op je kaart? Misschien een hitteprobleem, maar dat verwacht ik niet.

Verwijderd

Volgens mij heeft dat ding geen fannetje als het niet de pro versie is..

Verwijderd

Topicstarter
Fannetje, draait normaal. Het is geen pro versie.

Het lijkt erop dat tijdens de installatie winxp een eigen videodriver installeert en dan gaat het fout....

Verwijderd

Die eigen videopdriver doet het wel met alle kaarten die 640*480*16kleuren*60Hz ondersteunen, kortom alle kaarten, die nieuwer zijn dan de kaarten die uit 286/386's komen. Je kaart is echt net goed, ga er maar mee naar de winkel.

Verwijderd

Topicstarter
ok, wel bedankt.
Pagina: 1