"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead
"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead
Verwijderd
maar ik moet de tip van Allochtoon nog ff proberen
ja dat is dus dezelfde oplossing, nog steeds geen dieptje. tenzij er een 3d opacity map bestaatVerwijderd schreef op 26 oktober 2002 @ 16:57:
Geanimeerde opacity-map, daarmee kan het.....gebruik After Effects.
voor zover ik weet kun je nog steeds animaties (mov, ani-gif, avi, etc) als opacity-map aan je material toevoegen; als je dit met een goeie uvw-mapping doet moet dit toch geen probleem opleveren?mpegernie schreef op 26 oktober 2002 @ 16:59:
[...]
ja dat is dus dezelfde oplossing, nog steeds geen dieptje. tenzij er een 3d opacity map bestaat
En de extrude animeren is helemaal gemakkelijk: je drukt eerst op animate en zet dan op frame 0 de extrude op 0 en op frame 100 de extrude op 10. Klaar is mpegernie.
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
extrude animeren is inderdaad a piece of cakeOogst schreef op 27 oktober 2002 @ 12:10:
Ach, het is zo simpel! Die boolean verneukt je model, maar je kunt ook een spline-boolean op je model door voor je hem extrude. Spline-booleans gaan bij mijn weten altijd goed, heb ik nog nooit problemen mee gehad. 'tis Dan ook gewoon een knopje in edit spline.
En de extrude animeren is helemaal gemakkelijk: je drukt eerst op animate en zet dan op frame 0 de extrude op 0 en op frame 100 de extrude op 10. Klaar is mpegernie.
maar ehm. ik heb slice en spline boolean geprobeerd en...
Slice modifier
met de slice modifier kun je op zich leuke dingen doen maar doet rare dingen als hij geanimeerd wordt. Dat zal er aan liggen dat de slice modifier hem veranderd in een mesh en ik de mesh selectie (voor de extrude) niet kan animeren (voor zover ik weet) terwijl de mesh wel steeds groter wordt. verder krijgt het hele wiel ook een surface omdat de slice er een mesh van maakt, das ook niet de bedoeling. De slice na de extrude in de stack zetten maakt dan ookal niet veel meer uit.
Over de spline boolean
ik had dus een mooie arc spline geanimeerd maar zodra ik deze attach aan m'n wiel-spline is de animatie weg.
het leken mij mooie oplossing maar niet werkt echt...
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
edit: %$#