[Unreal Tournament] Ik kan geen items toewijzen aan muis

Pagina: 1
Acties:

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik gebruik de Logitech MX-500 als muis en daarop zitten lekker veel knoppen en een muiswiel. Als ik nu in UT wapens probeer toe te wijzen aan de knoppen, dan kan ik maar twee van de vijf knoppen gebruiken en het wieltje kan ik al helemaal niet gebruiken. Ik wil deze dus graag gebruiken :).

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/RobinVreuls/pic/UT-prefs.png

Hier heb ik dus de shock-rifle toegewezen aan een van de twee duimknoppen. De tekst "Alt" verschijnt ook als ik een ander wapen wil toewijzen en verdwijnt dan bij het vorig wapen. WouseWheelUp en MouseWheelDown zijn de twee extra knoppen die de MX-500 heeft bij de muiswiel. De muiswiel kan ik helemaal niet gebruiken.

Hoe kan ik er voor zorgen dat ik alle knoppen ter beschikking heb in UT :? :)

• Sponge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-02 17:38

Sponge

Serious Game Developer

Heb je die Logitech Mouseware geinstalleerd, of niet? Want dat kan best wel eens een belangrijke rol spelen, maar eerst maar eens andere reacties afwachten.. iedereen heeft zo z'n eigen meningen over die drivers namelijk ;)

• Maximize
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
als je het scrollwieltje wilt gebruiken als middleste muisknop moet je bij de muisinstellingen (mouseware dus) instellen dat het ook echt de middelste muisknop is, staat standaard op universal scroll.

de andere knoppen kun je voor zover ik weet niet gebruiken, dat is me met mijn razer 1k nooit gelukt, en nu met mijn mx500 ook niet

• Robin
  • Niet online
41.6C.6D.61.72 schreef op 26 oktober 2002 @ 16:00:
Heb je die Logitech Mouseware geinstalleerd, of niet? Want dat kan best wel eens een belangrijke rol spelen, maar eerst maar eens andere reacties afwachten.. iedereen heeft zo z'n eigen meningen over die drivers namelijk ;)

Zekers weten, want zonder deze heb ik niks aan die extra knoppen op de muis :P

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-02 09:51
wat bij hielp was aan elke extra knop via mouseware aan een toets koppelen

bv die knop bij je duim koppel je in mouseware aan backspace, en backspace gebruik je in ut voor de gewenste actie

beetje omslachtig maar werkt hier perfect

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• Robin
  • Niet online
Dat vind ik omslachtig. Dan moet je elke keer weer knoppen gaan toewijzen en deze naderhand weer veranderen :{.

• Engineer
  • Laatst online: 05-12-2025

Engineer

Software

.

[ Voor 100% gewijzigd door Engineer op 13-10-2018 11:20 ]

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08-2025

Tim

Windows heeft slechts support voor 3 knoppen, en 1 scrollwieltje. Als je de andere toetsen wilt gebruiken moet je ze echt aan toetsen binden (ik weet waar ze nu op staan, maar bijvoorbeeld de back toets van je muis kan je ook backspace voor gebruiken)

Ik heb zelf geen logitech, dus ik weet ook niks van hun drivers af, maar de drivers van microsoft kan je de toetsen per programma instellen, misschien dat je die drivers eens kan proberen? je weet maar nooit

• Robin
  • Niet online
Ik geef dit topic even een ranzige kick om te kijken of er al een oplossing is gevonden door anderen :).

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

GaMeOvEr

Is een hork.

Ik heb mijn knoppen toegewezen aan keystrokes (page_up, page_down, etc) in de Mouseware, dat werkt prima, want in Windows gebruik ik die knoppen toch niet, alleen in Games. (Voor crouch, jump, reload enzo)

Echter krijg ik mijn scrollwiel niet aan de praat.... extra knoppen gaat dus prima.

Wat ik al geprobeerd heb :

- Registry file bij Logitech vandaan halen die het probleem "fixed". Niet dus.
- Em_exec (muismeuk) killen voordat je gaat gamen. Werkt ook niet.
- Niet de Mouseware gebruiken. (Wil ik niet, ik gebruik die extra buttons allemaal namelijk.)
- Microsoft Intellipoint (Wel vlekkeloos werkende software... Leer daar maar eens van, prutsers bij Logitech) gebruiken, dan kan ik ook mijn extra buttons niet gebruiken.
- Een oplossing zou zijn "Office compatible scroll" en "only in active window" aan te zetten, (Volgens de readme.txt van Mouseware 9.73, laatste versie) dit werkt ook niet.
- Eventueel geen functie toewijzen aan scrollwheel drukken. Doet het ook niet.

Al deze stappen heb ik getest, wat natuurlijk gepaard gaat met een halve avond rebooten....

Kortom, ik ben radeloos, help!

Aannames zijn fataal.

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

GaMeOvEr

Is een hork.

Robin Vreuls schreef op 27 oktober 2002 @ 01:09:
Dat vind ik omslachtig. Dan moet je elke keer weer knoppen gaan toewijzen en deze naderhand weer veranderen :{.
Euh, nee hoor. Je wijst in Mouseware bijvoorbeeld aan je voorste zijknop "PageUp" toe, als je dan in UT op die muisknop klikt bij je config, springt er automatisch "PageUp" in dat venstertje.

Ik gebruik default (had dat ook al bij mijn Intellimouse Explorer, nu een MX700) mijn twee zijknoppen voor PageUp en PageDown, die zijn dan in iedere game weer gekoppeld aan Jump en Crouch.

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde probleem hier in james bond nightfire. Xp pro nl. Maar voordat ik die muissoftware had geinstalleerd werkte alles perfect alleen kon ik de knoppen in windows niet wijzigen (staandaard duimknop voor-achteruit in brwoser). En er ston bij games ook gewoon mouse3-6 en me scrollwiel deed het ook maar nu gene van 2en.
/me gaat ff zn software uninstallen en kijken wat ie doet :P.
Want het scrollwiel vind ik vrij essentieel en daarvoor lijkt nu niet echt een oplossing gevonden in dit topic.
Iemand van bovenstaanden al iets beters gevonden?

• Robin
  • Niet online
In de nieuwe logitech drivers is dit euvel opgelost :).

meuktracker: Logitech MouseWare 9.75

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-02 22:55
Ik zou de mouseware uninstallen, die zuigt zwaar en kan je gelijk 5 van de 8 knoppen gebruiken ( incl scroll wiel en scrollkoppies is dus 7 van de 8 ) 8)

Of even dit draadje door lezen:
[rml][ Nieuwe Logitech MX-serie]Waar voor je geld?[/rml]

Daar staan ook wat links naar de gamefix voor de drivers.
Ik heb zelf nog nooit van me leven dat ik Logitech muizen of Microsoft muizen gebruik (ongeveer 8 jaar geleden ofzo) drivers gebruikt, ik vind ze zwaar overbodig, kansloos en alleen maar irritant. Maar dat vind ik :)

Verwijderd

Robin Vreuls schreef op 20 december 2002 @ 16:23:
In de nieuwe logitech drivers is dit euvel opgelost :).

meuktracker: Logitech MouseWare 9.75
Ja dat was mijn eerste gedachte ook :P maar t blijkt dat ik dan weer toetsen moet gaan toewijzen aan knoppen etc ( althans in james bond nightfire)... dus ik hebe de hele 9.75 meuk er ook maar weer afgeflikkerd en ik bond nu gewoon lekker zonder mouseware. Scheelt precies 1 knop in office applicaties
/me red t met 7 ook wel maar zou toch graag die 8ste gebruiken in een gefixte versie :)

Verwijderd

Dat ze maar met een oplossing komen, want de scroller doet het wel met de nieuwe mouseware, maar de back en forward bv niet. Als je die doet keybinden met F1 doet hij het ook niet. Is het nou zo moeilijk ofwa?
Pagina: 1